Sant vi har ju en annan standard i EU.Detta gäller dock USA…
Jösses, GM går bort sig...HELA tiden.VW har kommit överens med tesla om att få använda teslas laddnätverk. Elektrifyamerika står enligt uttalande inför stora bekymmer då kunderna sviker grund av att deras laddnätverk har så mycket downtime pga att laddare är ur funktion.
GM höjer priset på sin silverado EV från 40k dollar till 80k dollar, genidrag då alla andra sänker priset på fordon.
Sant vi har ju en annan standard i EU.
Men kan standarden på ladd utförande ändras i US så kan den säkert ändras här med, tycker man att teslas kontakt är sämre än den biffen som sitter på våra EU bilar då tycker man väll det då.
Det verkar som att tesla skall tillverka adaptrar a som behövs för att andra bilmärken skall kunna ladda effektivt på tesla stationer.
Tesla har tydligen börjat med att börja låsa upp batterierna mot en kostnad.
Modell s D60 går att låsa upp till 100 mot en kostnad på 4500 dollar.
Är väll fantastiskt billigt igentligen.
Det är nog 7-8 år sedan de erbjöd ”upplåsning” av det lilla 60-batteriet som fanns ett tag på S/X. Och då till 75/eller om det var 85 eftersom 60-batteriet endast var mjukvarustyrt och samma batteri i grunden som det vanliga.
Och i Europa har alla Tesla sedan 2019 CCS-uttag, de äldre S och X konverteras av dem för någonstans kring 3-4000kr. Alla nya laddstationer sedan 2019 har endast CCS i Europa.
Jösses, GM går bort sig...HELA tiden.
Deras VD är allt annat än bra och säger ytterst märkliga saker.
Stor skillnad mot Fords VD som gått ut och och erkänt hur bra Tesla är och satt en handlingsplan i action, så handlar en VD som tar ansvar och leder företaget på rätt väg!
Och han var först att sammarbeta med Tesla laddnätverk, bara en sån sak.
Nu tar alla andra efter! Bra!!
Beror inte det på volt talet tesla kör väll 800 volt o skall växla upp till 1000 volt i v3 laddarenKlarade inte telsas laddkontakt mindre kräm än våran europeiska standard?
Jag har för mig att jag läste det någonstans.
Ursäkta nybörjarfråga, men du menar Teslabilar och Teslas snabbladdareDet är nog 7-8 år sedan de erbjöd ”upplåsning” av det lilla 60-batteriet som fanns ett tag på S/X. Och då till 75/eller om det var 85 eftersom 60-batteriet endast var mjukvarustyrt och samma batteri i grunden som det vanliga.
Och i Europa har alla Tesla sedan 2019 CCS-uttag, de äldre S och X konverteras av dem för någonstans kring 3-4000kr. Alla nya laddstationer sedan 2019 har endast CCS i Europa.
Överföringen får man betala, eller?Igår råkade jag ladda bilen när elpriset var negativt så totalkostnaden för förbrukningen för hela hushållet blev -2:60 kr för det dygnet.
Ja, jag vet att det kostar att ha kabeln in i huset också, men det ser ändå roligt ut.
Ja samma med solcell el ut på nätetÖverföringen får man betala, eller?
Så man betalar överföring både ut och in?Ja samma med solcell el ut på nätet
Ja, jag sliter ju på trådarna även om elektronerna inte kostar nåt. I mitt fall är det ett annat företag som tar betalt för det än för själva strömmen.Överföringen får man betala, eller?
Betalar man överföring på båda håll så blir det ju tveksamt med förtjänst när priset är lågt, eller tänker jag fel?Ja, jag sliter ju på trådarna även om elektronerna inte kostar nåt. I mitt fall är det ett annat företag som tar betalt för det än för själva strömmen.
Min Kia har CCS, precis som typ alla andra bilar här som har stöd för snabbladdning.Ursäkta nybörjarfråga, men du menar Teslabilar och Teslas snabbladdare
Men andra bilar och snabbladdare har väl inte CSS.
Borde väl vi göra samma sak här, som i USA?
Eller är andra kontakter bättre rent tekniskt?
Ursäkta nybörjarfråga, men du menar Teslabilar och Teslas snabbladdare
Men andra bilar och snabbladdare har väl inte CSS.
Borde väl vi göra samma sak här, som i USA?
Eller är andra kontakter bättre rent tekniskt?
Det är detta som gör batteri lager så effektivt.Betalar man överföring på båda håll så blir det ju tveksamt med förtjänst när priset är lågt, eller tänker jag fel?
Här kostar öf ca 75 öre/kW, minus ett par öre fr o m juli. Jag förbrukar under 8000 kWh/år, ca 6000 kWh, och betalar efter sänkning från 124 öre nu 113 öre/kW i överföring. Priser inkl skatt.
Bara undrar hur lätt det är att räkna hem investeringen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |