Måste också tillägga att jag aldrig blivit omkörd av en elbil på motorväg. De flesta Teslorna ligger i laglig fart efter lastbilarna hohohoh
Jo, hände idag på väg mellan Jönköping och Arlanda - en Model 3 som tog sig förbi hyrbilen, men svängde av lite senare
En tanke slog mig däremot - efter T/R Arlanda - Jönköping med en V90 Diesel slog det mig hur snåla de ändå är. Snittfart tror jag låg på 108 km/h och förbrukningen strax under 0.55. Det klarar nog inte vår -16 så visst utvecklas även dieselbrännarna.
När det gäller långkörningarnas vara eller icke vara måste jag hålla med BrooklynS, hyrbilen klarade resan på ca halv tank. Ändå har jag med åren lärt mig att ett eller två stopp gör mig till en bättre chaufför.
Vi behöver inte mäta pitt, vi är säkert flera som sträckkört 100+ mil i anständigt tempo. Men är det någon av oss som inbillar sig att vi är lika skärpta, alerta och uppmärksamma förare de sista tio milen som de tio första?
Så det här med att stanna till någon eller några gånger extra, sträcka på benen och andas in lite friskluft har nog personligen mindre med drivmedel och mer med en bekväm resa att göra.
Men visst - med elbil måste man göra stoppen, med diesel kan man välja att stanna till.
Mina 2p