Kommer precis därifrån - de hade inte laddat maskinerna så det blev ingen provkörning idag, men provsatt både Eva Ribelle o Ego. Båda hade förvånansvärt bra körställning för mina 190cm (kort överkropp o långa ben) - bra avstånd fotpinnar till sadel, Ego hade dessutom ställbara pinnar både upp/ner o framåt/bakåt.Körställningen är, som BrooklynS säger, inte alls olik den för moderna nakenhojar som Speed Triple, Tuono eller MT-10. Lite mer upprätt vilket avlastar armar/rygg och mer generöst benutrymme utan att för den skull orsaka problem vid inspirerad körning. Tyngdpunkten ligger lågt, så den maskerar vikten väl. Stanna och prova - det är väl investerad tid i min bok. Jag körde två olika Energica och en Zero när jag provade, väl investerad tid.
Lättkört var väl mitt bestående intryck, särskilt den större Energican imponerade. Med regenerering aktiv var det ju busenkelt att hålla trafikrytmen utan att använda mekanisk broms, och motorn levererar alltid den effekt man önskar när man vrider på rullen. Kul och med full fokus på körningen, resten sköter sig ju liksom själv ?
Att resa upp hojen från stället gav ingen känsla av "tung" hoj. Detaljfinish riktigt hög vad jag såg. Någon gång blir det dags att gå från förbränningsmotor till el, frågan är om det blir snart medan andrahandsvärdet på gamla hojar är hyfsat och elhojar dyra med kort räckvidd. Eller om några år när elhojarna sjunkit i pris men gamla hojar är helt döda pga bränslepriser......