Japp - så blev det en testkörning idag - Eva Ribelle RS+ (tror det var "med allt"). Ganska mycket rondellkörning innan jag kom ut på aningen krokigare väg (men tyvärr bara en kort sträcka) söder om Göteborg. Sedan tillbaka på motorvägen.
Intryck...... tja - hyfsad körställning för en stel gubbjävel på 190, hojen kändes lätt överallt utom i de riktigt små rondellerna där farten var låg och man snabbt skulle knixa höger-vänster-höger, då var den lite trög pga vikten. Men ett sånt j-kla ös...... bäst var omkörningar på motorvägen från 90-100, bara förbi, inget ner o uppväxling, oftast var farten 170 när omkörningen var klar (hojen måste äta bakdäck....). Ett tydligt vinande från drivlinan, kanske blir man trött på ljudet efter lite längre körning. Rejäl motorbroms vilket gjorde att stopp vid ex. rödljus var lite ovant - gick inte att dra in kopplingen o rulla sista biten, jag smög med lite "trottel" mot stopp, vred av och snabbt ut med foten för då stannade hojen ganska snabbt (men ingen tvärnit). Startsekvens (keyless) - långtryck på tändningslåset= tändning på, en röd vippa vid gashandtaget skall långtryckas med handbromsen indragen, då tänds "körsymbol" på instrumentet i övrigt inget som visar att den är körklar. Sedan bara att vrida på gasen. Den röda vippan stänger också av motorn så att man inte riskerar att någon torrgasar iväg hojen - hur hojen uppför sig om man kommer åt stopp under körning vet jag inte.
Hursomhelst - kom tillbaka med ett stort leende på läpparna. Det som fortfarande känns begränsande är körsträcka/laddmöjligheter (laddtiden är dock ganska bra om man har tillgång till en snabbladdare med hyfsad kapacitet). Så den har ganska mycket "vill ha"-faktor.