Jag är inte insatt i Alu/Luft, men kan tänka mig att dom har samma egenskaper, och därför inte är lämpliga som fordonsbatterier ens om man bortser ifrån att dom är engångs.
”Jag vet inget om ämnet jag kommenterar om men jag säger något jag dragit ur röven i alla fall”
Typ som du i de trådar där försöker hjälpa folk felsöka elproblem. Elkungen är i farten igen.”Jag vet inget om ämnet jag kommenterar om men jag säger något jag dragit ur röven i alla fall”
Elcykel...Honda elmoppe för 7500:-
Fast säljs bara i kina än så länge.
Honda Teams Up With Muji For Minimalist MS01 Electric Scooter
Honda and Muji have joined forces for a new electric scooter called the MS01. It incorporates sleek styling and a functional design.insideevs.com
Elcykel...
Det är en elcykel, förvisso med löjliga vevarmar felplacerade som gör den omöjlig att använda som cykel, men topphastigheten är bara 25km/h
Jag vet inte hur reglerna ser ut på hemmamarknaden, men antagligen är den byggd för att följa dom för att bli förmånlig där.
Här kvalar den inte ens in som cykel IOM att motorn är för kraftig och att det inte verkar krävas att man trampar utan den verkar ha gashandtag.
Är det så att den tar marknad från bensinfordon på hemmamarknaden är det ju bra, är det så att den ersätter cyklar är ju nyttan mindre.
Vad Asien behöver är något som tränger ut små bensinfordon (fortfarande ofta tvåtaktare) och jag tror tyvärr inte att det är den här.
Tyckte den påminde lite om piaggio ciao. Billig, men kvaliteten är nog tyvärr anpassad för kinesiska marknaden.Elcykel...
Det är en elcykel, förvisso med löjliga vevarmar felplacerade som gör den omöjlig att använda som cykel, men topphastigheten är bara 25km/h
Jag vet inte hur reglerna ser ut på hemmamarknaden, men antagligen är den byggd för att följa dom för att bli förmånlig där.
Här kvalar den inte ens in som cykel IOM att motorn är för kraftig och att det inte verkar krävas att man trampar utan den verkar ha gashandtag.
Är det så att den tar marknad från bensinfordon på hemmamarknaden är det ju bra, är det så att den ersätter cyklar är ju nyttan mindre.
Vad Asien behöver är något som tränger ut små bensinfordon (fortfarande ofta tvåtaktare) och jag tror tyvärr inte att det är den här.
Biltema säljer väl också elcyklar i den prisklassen?
Nej, jag tror inte det går att köpa några tvåtaktare i asien längre.
Motorcyklarna som säljs är vanligen kring 125-175 kubik, uppbyggda som mopeder men starkare och hälften av dom byggs om för att kunna ta mer last och skulle man ens försöka med den där elmoppen bränner man nog snabbt motorn.
Wow,
16 mil är ju garanterat mätt 100-0.0 i batteriet och givetvis så snällt kört som körcykeln tillåter i den mest optimala temperaturen körcykeln tillåter.Wow,
177 hk
0-80% på tjugo minuter
161 km räckvidd, gäller det för riktig körning och 80% funkar ju det.
220 kg.
Njae, nu vet jag att just TE-1 ska testas av journalister efter sommaren. Så jag är Inte riktigt säker, vill gärna avvakta och kolla in lite utlåtanden - Ett av målen var ju att hojen skulle funka för bandagar, då ska batteriet klara 20 minuter (inkl något uppvärmningsvarv) och sedan laddas tillräckligt under 20-30 minuter för att klara nästa pass.16 mil är ju garanterat mätt 100-0.0 i batteriet och givetvis så snällt kört som körcykeln tillåter i den mest optimala temperaturen körcykeln tillåter.
(vem skulle inte optimera för att få bra siffror?)
0-80% laddtid är ju definitivt mätt på en snabbladdare, kan ens en typ 2 laddare leverera 80% av batteri innehållet (vad det nu är) på 20 minuter rent teoretiskt?
Ja just därför tror jag att det är precis som med alla andra elfordon som någonsin har lanserats, extremt tillrättalagda siffror och förhoppningar.Triumph har jobbat seriöst och från grunden med sin elhoj som jag ser det. Men det är lite för många obekanta parametrar (t ex batteristorlek) för att jag ska våga ge mig på alltför stora slutsatser.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|