Elitserietråden 2011-2012!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
DIF har haft två problem. De etablerade har inte levererat och de unga har inte tagit nästa steg.

Helt rätt, mycket tack vare en coach som inte ville vara med längre... Anledningarna är många, coacher som inte vill, styrelse och värvningsansvariga som inte duger osv. Titta på AIK, må vara att dom inte kan stava, eller vara i möblerade rum, men dom har en coachen och en sportchef som många andra skulle skatta sig lyckliga artär!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Tråkningsvärdet? Sen tror jag att derbyna kommer att tappa i popularitet pga. polisens och klubbarnas (i synnerhet DIF) agerande, så OM DIF mot all förmodan klarar sig kvar så kommer det inte vara så populärt med derbyn... Stockholmshockeyn kommer att svalna markant, stödet för den teorin är hur det har gått för DIF sen AIK gick upp..

Tråkningsvärdet finns ju bara för oss supportrar..;) Har en tekniker på jobbet som har ett gatlopp av hån att löpa om ni får kvala. :hihi

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Tråkningsvärdet finns ju bara för oss supportrar..;) Har en tekniker på jobbet som har ett gatlopp av hån att löpa om ni får kvala. :hihi

Ja, finns det några andra än oss supportrar? Sen kan man ju komma ihåg att det var många gnagare som gladde sig mera åt att DIF missade SM-guldet än att AIK tog sig upp till ES igen.:fakta

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ja, finns det några andra än oss supportrar? Sen kan man ju komma ihåg att det var många gnagare som gladde sig mera åt att DIF missade SM-guldet än att AIK tog sig upp till ES igen.:fakta

Såklart, både uppgången och eran miss var guld värda!:hihi Men ur ett rent klubb och spelarperspektiv finns ju ingen anledning för AIK att ta en läggmatch för att sänka er? Att det sen finns supportrar som tycker det skulle vara både rätt och bra är en helt annan sak. Så jag, trots mitt svartgula hjärta, hoppas ni klarar er kvar, och helst utan kvalspel. Skulle gärna se SSK i elitserien igen också, bara för att få upp tempen i stockholmshockeyn.:tummenupp

Edit: sen fanns det säkerligen lika många djurgårdare som grät över att gnaget gick upp som det fanns gnagare som firade erat missade guld. Krig och kärlek, vettu :)

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Såklart, både uppgången och eran miss var guld värda!:hihi Men ur ett rent klubb och spelarperspektiv finns ju ingen anledning för AIK att ta en läggmatch för att sänka er? Att det sen finns supportrar som tycker det skulle vara både rätt och bra är en helt annan sak. Så jag, trots mitt svartgula hjärta, hoppas ni klarar er kvar, och helst utan kvalspel. Skulle gärna se SSK i elitserien igen också, bara för att få upp tempen i stockholmshockeyn.:tummenupp

Edit: sen fanns det säkerligen lika många djurgårdare som grät över att gnaget gick upp som det fanns gnagare som firade erat missade guld. Krig och kärlek, vettu :)

Visst är det så, men jag vet att det var många Djurgårdare som ville ha upp Gnaget, däribland jag...

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Usch....känns ju onaturligt att hoppas på vinst för djurgården...:död:crash:D

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Ner i kvalet och ställ till lite oreda nu DIF, sen kommer ni tillbaka till nästa säsong. /Gnagare

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Bara att beklaga och hoppas på en seriös uppryckning i kvalet då för DIF.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Bara att beklaga och hoppas på en seriös uppryckning i kvalet då för DIF.

Det var både väntat och välförtjänt, hoppas bara att DIF kan visa lite värdighet om dom åker ur.. Hoppas bara att det inte tar så jävla lång tid att gå upp i ES igen...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Välkomna till Nobelhallen.V

Vänta nu, jag har ett svagt minne av att... Ja, där har jag varit och hejat på Skellefteå AIK minsann! :lol

Helt ärligt tror jag DIF behöver det här stålbadet, och dessutom pengarna som en kvalserie ändå inbringar. Ingemansland är måhända tryggt men tillika ett stort hål i en redan halvtom plånbok... :gnissla

Håller såklart tummarna för DIF och Leksand :tummenupp
Bofors? Nja...

Last edited:
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...