Elitserietråden 2011-2012!

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Med tanke på att det är AIK ni möter så skulle det inte förvåna mig om dom spelar en läggmatch, det skulle ju inte vara första gången det händer!:fakta

får hoppas du har rätt, mest för att jag vill ha kvar Lakers i finrummet. ;)

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Okej, 9-0 kanske var till att ta i, men vinst för Växjö var inte oväntat.:fakta

hehe YEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!! fan vad gött, tackar råttorna för deras usla spel idag. (hade du rätt Pluggen ? ;) ) glad i vilket fall.

nu siktar vi på fler poäng mot Luleå än vad MoDo klarar av att ta mot Linköping så är vi i slutspel också.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Extremt rafflande sista omgång måste jag säga! :gnissla

Frölunda och SAIK har båda bud på 2:a-platsen, samtidigt som plats 2-5 avgörs i sista omgången mellan 4st lag.

Sista slutspelsplatsen avgörs i sista omgången, och går till Modo eller nykomlingen Växjö.

Och sist men knappast minst spännande: Blir det DIF eller Linköping som får kvala? :crash

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
hehe YEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!! fan vad gött, tackar råttorna för deras usla spel idag. (hade du rätt Pluggen ? ;)).

Om vi säger så här: varje gång aih hjälper DIF genom att vinna så förlorar dom den matchen, ofta stort, det finns flera exempel på i fotbollen.:fakta

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Och sist men knappast minst spännande: Blir det DIF eller Linköping som får kvala? :crash

Gissa, DIF haft bud på kvalplats hela säsongen, det har dom visat genom att inte värva spelare, eller värva "spets" från SSK, inte låta Hardy gå när han ville det osv. hela styrelsen består av gnagare och hammarbyare som är ute efter att förnedra DIF.:fakta

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Gissa, DIF haft bud på kvalplats hela säsongen, det har dom visat genom att inte värva spelare, eller värva "spets" från SSK, inte låta Hardy gå när han ville det osv. hela styrelsen består av gnagare och hammarbyare som är ute efter att förnedra DIF.:fakta

Hmm, jag tycker mig se en svag skymt av både konspirationsteorier och bitterhet i ditt inlägg?
:7peta

Blir det kvalserie ska jag iaf göra min fru sällskap för att följa kampen "live"... :fyllisar

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Hmm, jag tycker mig se en svag skymt av både konspirationsteorier och bitterhet i ditt inlägg?
:7peta

Blir det kvalserie ska jag iaf göra min fru sällskap för att följa kampen "live"... :fyllisar

Bitterhet iaf.... Att en Djurgårdare kallar någon för gnagare/hammarbyare betyder inte nödvändigtvis att vi tror att någon är det utan det är ett skällsord..

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Extremt rafflande sista omgång måste jag säga! :gnissla

Frölunda och SAIK har båda bud på 2:a-platsen, samtidigt som plats 2-5 avgörs i sista omgången mellan 4st lag.

Sista slutspelsplatsen avgörs i sista omgången, och går till Modo eller nykomlingen Växjö.

Grymt rolig serie i år :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Och här ovanför kan vi nu studera skillnaderna i inställning mellan Supporter till elitserielag a) "hungrig ungtupp" (Växsjö) och b) "gammal i gården på dekis" (DIF) :D

Visst är det så, Växjö har gjort ett jättejobb med värvningar och annat, det är bara att gratulera!

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
lyckats vet jag inte.

netik, ölvecky och pilar ? wtf hände där ?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Om vi säger så här: varje gång aih hjälper DIF genom att vinna så förlorar dom den matchen, ofta stort, det finns flera exempel på i fotbollen.:fakta

Nåja mr Bitter:krama...i ärlighetens namn så har väl AIK inget att vinna på att skicka DIF till kvalserien och ev nedflyttning? Derbyna är ju livsviktiga för att hålla sthlmhockeyn het. Den enda vinsten vore väl att båda lagen skulle slippa krigsrubrikerna efter derbyna isf...:crash

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Nåja mr Bitter:krama...i ärlighetens namn så har väl AIK inget att vinna på att skicka DIF till kvalserien och ev nedflyttning? Derbyna är ju livsviktiga för att hålla sthlmhockeyn het. Den enda vinsten vore väl att båda lagen skulle slippa krigsrubriukerna efter derbyna isf...:crash

Tråkningsvärdet? Sen tror jag att derbyna kommer att tappa i popularitet pga. polisens och klubbarnas (i synnerhet DIF) agerande, så OM DIF mot all förmodan klarar sig kvar så kommer det inte vara så populärt med derbyn... Stockholmshockeyn kommer att svalna markant, stödet för den teorin är hur det har gått för DIF sen AIK gick upp..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...