Elitserietråden 2011-2012!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Sveriges största förening?:va

Mnjaee, felciterat av mig kanske. :va Tittade på Sportnytt, det kan ha varit "...en av Sveriges största föreningar" eller nåt sånt.

Enligt min bror som är gnagare så beror det på att Hovet ligger för långt söderut...hmmmm

För långt söderut från vart? :confused: Jag tror inte huvudproblemet ligger i avståndet utan snarare i viktningen. 1st matchbiljett i ena vågskålen och 10st fulöl på Gröne Jägaren eller Pub Anchor i den andra. :gnissla

[YOUTUBE-ID]gHHME3aaNX8[/YOUTUBE-ID]

Frågar du mig är det killen som är puckförare och duckar som ska ha en utvisning, om någon nu ska ha det.

En solklar diving? :confused: :D

Jävla flickhockey.

Ja så länge det inte är en Skellefteåspelare som blir manglad :mattias :partisk

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Ser bra ut i tabellen just nu :)
(speciellt första platsen innehas av rätt lag)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Mnjaee, felciterat av mig kanske. :va Tittade på Sportnytt, det kan ha varit "...en av Sveriges största föreningar" eller nåt sånt.

Knappast inom hockeyn va?

För långt söderut från vart? :confused: Jag tror inte huvudproblemet ligger i avståndet utan snarare i viktningen. 1st matchbiljett i ena vågskålen och 10st fulöl på Gröne Jägaren eller Pub Anchor i den andra. :gnissla

För långt söder om city(!), jag har inte heller köpt det resonemanget, men enligt honom så är det geografiskt, AIK:are bor norr om stan och DIF:are bor söder om stan och därför har dom närmare att åka till Hovet än gnagarna... Med det resonemanget så skulle det komma mera folk på gnagets hockeymatcher om dom hade en egen arena i Solna.(!)

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
:rofl:rofl"Efter lite påtryckningar":hihi Den här säsongen ser på förhand ut att bli riktigt jämn! Det ska bli väldigt intressant iaf...:) Alla lag verkar ha förstärkt så det står härliga till, och det går inte riktigt att se några klara topp och botten kandidater...

Jag får nog revidera mitt inlägg lite... DIF är en klar bottenkandidat om Hardy Nilsson sitter kvar...:huvet:huvet:huvet:huvet

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag får nog revidera mitt inlägg lite... DIF är en klar bottenkandidat om Hardy Nilsson sitter kvar...:huvet:huvet:huvet:huvet

...och jag var ganska övertygad att SAIK skulle simma i de nedre regionerna, med tanke på att laget inte direkt kändes "förstärkt" efter att de riktigt duktiga poängplockarna dragit till andra ligor. :gnissla

Nothing is what it seems... :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Vi är det bästa brandgula laget!! :)

...och nu är ni lite mindre bäst då, efter försäljning av Linus Videll för att täta de ekonomiska hålen i slagskeppet AIK? :rolleyes:

Kan det kanske kopplas till AIK-supportrarnas ovilja att faktiskt packa sig till arenan och på så vis stötta sitt lag både moraliskt och ekonomiskt? Fast det är klart, när supportrarna väl kraftsamlar brukar det ju sluta i bråk och upplopp med dryga böter till föreningen som följd. Hur ni än gör blir det fel. Grattis. :va

Tragiskt för grabbarna att spela hemmamatch i halvtom arena. Dom förtjänar bättre. :gnissla

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
...och nu är ni lite mindre bäst då, efter försäljning av Linus Videll för att täta de ekonomiska hålen i slagskeppet AIK? :rolleyes:

Kan det kanske kopplas till AIK-supportrarnas ovilja att faktiskt packa sig till arenan och på så vis stötta sitt lag både moraliskt och ekonomiskt? Fast det är klart, när supportrarna väl kraftsamlar brukar det ju sluta i bråk och upplopp med dryga böter till föreningen som följd. Hur ni än gör blir det fel. Grattis. :va

Tragiskt för grabbarna att spela hemmamatch i halvtom arena. Dom förtjänar bättre. :gnissla

Det är nog mycket för att polisen har bestämt att DIF och Aik ska betala för polisbevakningen på matcherna... Det som verkligen smakar skit i det resonemanget är att det är BARA dom två som ska betala.:huvet:huvet:huvet

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det är kul med hockey igen! :yoparty

Grattis till fyra i rad. :tummenupp Välkommen till Skellefteå på torsdag, då bjuder SAIK på norrländska minusgrader. Ta med vinterjackan, flickor! :D

Det är nog mycket för att polisen har bestämt att DIF och Aik ska betala för polisbevakningen på matcherna... Det som verkligen smakar skit i det resonemanget är att det är BARA dom två som ska betala.:huvet:huvet:huvet

Jisses, vart kan den knäppa tanken komma ifrån? Att bara DIF och AIK's matcher skulle behöva polisbevakning?! Befängt!! :rolleyes:

Skämt åsido, som man bäddar får man ligga? Jag kan förstå Sthlms-polisen faktiskt. Rötäggen i Firman Boys och Djurgårdens fina grabbar med hangarounds och wanna-be-fighters har inget med hockey att göra. Om inte klubbarna själva kan bevaka och stävja den skiten tycker jag gott polisen kan ta betalt för att göra det. Det har spårat ur för länge sen.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jisses, vart kan den knäppa tanken komma ifrån? Att bara DIF och AIK's matcher skulle behöva polisbevakning?! Befängt!! :rolleyes:

Skämt åsido, som man bäddar får man ligga? Jag kan förstå Sthlms-polisen faktiskt. Rötäggen i Firman Boys och Djurgårdens fina grabbar med hangarounds och wanna-be-fighters har inget med hockey att göra. Om inte klubbarna själva kan bevaka och stävja den skiten tycker jag gott polisen kan ta betalt för att göra det. Det har spårat ur för länge sen.

För det första: Det är inte bara på DIF:s och AIK:s matcher som det bråkas, men det är i stort sett bara dom som krävs på pröjs.

För det andra: Det är inte bara på derbyna som klubbarna ska betala för bevakningen, det är på ALLA matcher.

För det tredje: Ska man låta dom betala för bevakningen så borde ju rimligen ALLA som arangerar något där det kan tänkas bli bråk betala för bevakningen.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Men om det blir bråk ändå, så hoppas jag att klubbarna kräver polisen på ersättning, eftersom dom tar betalt för bevakningen så är dom också ansvariga för säkerheten, och ska då också betala om det blir bråk.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För det första: Det är inte bara på DIF:s och AIK:s matcher som det bråkas, men det är i stort sett bara dom som krävs på pröjs.

Näe, samtliga musikfestivaler som bedrivs i vinstsyfte samt BikeWeek får vackert betala sin polisbevakning.

Hockeylagen har haft all tid i världen att få ordning på sin skit men har inte brytt sig, nu är det dags att pröjsa.

Förövrigt borde jag som Umeå-bo bli oerhört kränkt av den här tråden...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Näe, samtliga musikfestivaler som bedrivs i vinstsyfte samt BikeWeek får vackert betala sin polisbevakning.

Hockeylagen har haft all tid i världen att få ordning på sin skit men har inte brytt sig, nu är det dags att pröjsa.

Förövrigt borde jag som Umeå-bo bli oerhört kränkt av den här tråden...
Givetvis ska alla evenemangsarrangörer betala för polisbevakningen, oavsett om det gäller fo-poll, hockey, RR eller porrmässa.

Har man neanterthalarfans är det bara att hantera det.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

För det andra: Det är inte bara på derbyna som klubbarna ska betala för bevakningen, det är på ALLA matcher.

För det tredje: Ska man låta dom betala för bevakningen så borde ju rimligen ALLA som arangerar något där det kan tänkas bli bråk betala för bevakningen.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Men om det blir bråk ändå, så hoppas jag att klubbarna kräver polisen på ersättning, eftersom dom tar betalt för bevakningen så är dom också ansvariga för säkerheten, och ska då också betala om det blir bråk.

Hah, vilken skön tvist de kan bli på detta.
Hockeylagen bestämmer sig för att skippa värdar o ordningsvakter mm helt för att de redan betalar polisen för säkerheten, polisen misslyckas o blir stämda av hockeylagen :D
D'oh!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Har själv inte koll på detta faktiskt, däremot vet jag att de enda gånger jag läst eller sett på tv om bråk, tumult och bengaler i hockeysammanhang har det inbegripit DIF eller AIK.

Kan tyckas hårt, men samtidigt kan jag ha en viss förståelse till varför just AIK/DIF blir utpekade och generellt särbehandlade pga. sina respektive "Supportrar" FB och DFG... :rolleyes: Utan deras "fina stöd och engagemang" före, under och efter matcherna hade denna diskussion aldrigt behövt äga rum. De enda gångerna jag själv går på hockey och kan känna mig otrygg är just när SAIK möter DIF eller AIK, aldrig annars. Tillfällighet? :confused:

För det tredje: Ska man låta dom betala för bevakningen så borde ju rimligen ALLA som arangerar något där det kan tänkas bli bråk betala för bevakningen.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:.

Här håller jag självklart med både Valmers och dig. Visst är det enda rimliga att alla arrangemang av detta slag där riskbedömningen kräver extra polisinsatser också ska betala för dessa extra kostnader.

I detta fall tror jag aldrig klubbarna som ansvariga arrangörer kan friskriva sig från ansvar, oavsett vem de "anlitat" (polisen) för att sköta bevakningen. De kan möjligen kräva ersättning om det anlitade företaget klart brustit i sitt åtagande, men då krävs ett avtal som kan visa på åtagandets omfattning. I detta fall sätter ju polisen in den bemanning de själva bedömer rimlig och tar betalt därefter.

I slutänden är det ändå tragiskt att det är "supportrar" som står för roten till allt det onda. :(

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
sen när blev AIK brandgula ? :rolleyes:

jag pratar såklart om Växjö lakers, så att AIK sålde Videll rör mig inte det minsta ;D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
sen när blev AIK brandgula ? :rolleyes:

jag pratar såklart om Växjö lakers, så att AIK sålde Videll rör mig inte det minsta ;D

Helvete, my bad :färgblind :död

Får rätta mitt misstag med att gratulera till Växjös framgångar hittills, trodde ni skulle simma i Timrå-tabelläge ungefär. Bra jobbat :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...