Elitserietråden 2011-2012!

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
hehe inte lätt alltid ;)

Växjös framgångar ska man inte klaga på, men det e många matcher kvar, bara dom håller sig kvar blir jag nöjd. :tummenupp

Helvete, my bad :färgblind :död

Får rätta mitt misstag med att gratulera till Växjös framgångar hittills, trodde ni skulle simma i Timrå-tabelläge ungefär. Bra jobbat :tummenupp

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Näe, samtliga musikfestivaler som bedrivs i vinstsyfte samt BikeWeek får vackert betala sin polisbevakning.

Okej, det hade jag missat, men det jag syftade på är att det är bara DIF och AIK som krävs på pröjs i elitserien.

Hockeylagen har haft all tid i världen att få ordning på sin skit men har inte brytt sig, nu är det dags att pröjsa.

Visst, all tid, men inte lagstiftningen som behövs för att t.e.x. portförbjuda någon på arenorna.

Förövrigt borde jag som Umeå-bo bli oerhört kränkt av den här tråden...

På grund av?:va

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Har själv inte koll på detta faktiskt, däremot vet jag att de enda gånger jag läst eller sett på tv om bråk, tumult och bengaler i hockeysammanhang har det inbegripit DIF eller AIK.

Jo, det är bara när det är något av dom 2 lagen inblandade som det blir krigsrubriker, det betyder inte att det inte blir stökigt på andra matcher.

Kan tyckas hårt, men samtidigt kan jag ha en viss förståelse till varför just AIK/DIF blir utpekade och generellt särbehandlade pga. sina respektive "Supportrar" FB och DFG... :rolleyes:

Nu ser jag helst att du inte kallar dessa individer för supportrar, eftersom dom inte är där för att titta på matchen.

De enda gångerna jag själv går på hockey och kan känna mig otrygg är just när SAIK möter DIF eller AIK, aldrig annars. Tillfällighet? :confused:

Jag tycker att det är väldigt ledsamt att du har känt/känner dig otrygg när du går på hockey.:( Nu tillhör ju jag visserligen "dom andra", men jag har inte upplevt att det skulle vara några jätteproblem före/under/efter matcherna.

I detta fall tror jag aldrig klubbarna som ansvariga arrangörer kan friskriva sig från ansvar, oavsett vem de "anlitat" (polisen) för att sköta bevakningen. De kan möjligen kräva ersättning om det anlitade företaget klart brustit i sitt åtagande, men då krävs ett avtal som kan visa på åtagandets omfattning. I detta fall sätter ju polisen in den bemanning de själva bedömer rimlig och tar betalt därefter.

Jo, men om det ändå visar sig att det inte räcker så borde rimligtvis polisen få stå för samtliga kostnader, precis som elitklubbarna får när dom följer polisens anvisningar och det ändå inte räcker.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jo, det är bara när det är något av dom 2 lagen inblandade som det blir krigsrubriker, det betyder inte att det inte blir stökigt på andra matcher.

Sant. Nyhetsvärdet i ett slagsmål mellan fulla Brynäs- och Timråsupportrar utanför Läkerol Arena kan inte ligga högt på skalan... :D

Nu ser jag helst att du inte kallar dessa individer för supportrar, eftersom dom inte är där för att titta på matchen.

Sant igen. Därav mina citattecken runt "supporter". :)

Jag tycker att det är väldigt ledsamt att du har känt/känner dig otrygg när du går på hockey.:( Nu tillhör ju jag visserligen "dom andra", men jag har inte upplevt att det skulle vara några jätteproblem före/under/efter matcherna.

Nä ok, inte generellt farligt så, jag går själv med en kompis som är Djurgårdare och min fru är också Djurgårdare, va faan :huvet Nåja... :D Men däremot är man betydligt försiktigare med vad man säger och vilket sällskap man har runt omkring sig.

Exempel 1: I sista avgörande kvarten för två år sedan mot Linköping satt jag i puben i Cloetta Center mellan 5:e och 6:e perioden och surrade med Linköpingssupportrar i godan ro. Trevlig stämning och no hard feelings, bara matchsnack. Som det borde vara.

Exempel 2:Vanlig match DIF-SAIK på hovet med min DIF-kompis. Vi går in i baren för årskortsmedlemmar och köper bira (ja vi har årskort, nej vi är inte fulla). När vi står vid ett bord och surrar ser vakten att jag har SAIK-halsduk på mig, och tänker slänga ut mig. När jag visar årskortet säger han duktigt surt "Ok då" men tvingar mig samtidigt att gömma halsduken, varvid ett gäng tankade "Pöbel-DIF:are" i närheten noterar det hela, får bensin på elden och börjar skräna och skrika. Och innan vakten började jiddra var allt lugnt. :mad:

Jo, men om det ändå visar sig att det inte räcker så borde rimligtvis polisen få stå för samtliga kostnader, precis som elitklubbarna får när dom följer polisens anvisningar och det ändå inte räcker.

I en perfekt värld, ja. :näsblod

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ja, det brukar ju sluta med SM-guld för FBK framåt vårkanten.
Ja, tyvärr är det ju så och det är därför jag passar på att häckla dig när tillfälle ges :D

De spelare som tog DIF:s senaste guld är väl döda nu, antar jag. :confused:
Några spelar fortfarande i DIF (tex Ölvestad, Ottosson och bröderna Tjärnqvist), Kronwall spelar i NHL och några i andra elitserielag (tex Tellqvist i Modo).

Det var faktiskt bara 10 år sedan DIF tog dubbla SM-guld och det var FBK som fick däng i finalen 2001 :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Sant igen. Därav mina citattecken runt "supporter". :)

Missader det, my bad!

ok, inte generellt farligt så, jag går själv med en kompis som är Djurgårdare och min fru är också Djurgårdare, va faan :huvet Nåja... :D

Hähä.:rofl:rofl:rofl

Exempel 1: I sista avgörande kvarten för två år sedan mot Linköping satt jag i puben i Cloetta Center mellan 5:e och 6:e perioden och surrade med Linköpingssupportrar i godan ro. Trevlig stämning och no hard feelings, bara matchsnack. Som det borde vara.

Visst är det så det borde vara, där har jag svårt att uttala mig eftersom jag tillhör "den andra sidan" sås. jag kan tänka mig att det beror på att många av DIF's supportrar är aningen lagda åt det fanatiska hållet, även om jag tycker att det är tråkigt att folk inte ska kunna ta en pilsner snacka bara för att man håller på olika lag.

Exempel 2:Vanlig match DIF-SAIK på hovet med min DIF-kompis. Vi går in i baren för årskortsmedlemmar och köper bira (ja vi har årskort, nej vi är inte fulla). När vi står vid ett bord och surrar ser vakten att jag har SAIK-halsduk på mig, och tänker slänga ut mig. När jag visar årskortet säger han duktigt surt "Ok då" men tvingar mig samtidigt att gömma halsduken, varvid ett gäng tankade "Pöbel-DIF:are" i närheten noterar det hela, får bensin på elden och börjar skräna och skrika. Och innan vakten började jiddra var allt lugnt. :mad:

Det där tycker jag är bedrövligt och jag tycker att det är synd att det inte finns någon "neutral" bar där folk kan ta en pilsner och snacka oavset lagtillhörighet.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Förövrigt borde jag som Umeå-bo bli oerhört kränkt av den här tråden...

Du får säja till Löven att släppa sargen o komma med i matchen ;)

Det skulle bara hur kul som hellst med både det rätta AIK (det som lirar i norr) o löven i elitserien :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du får säja till Löven att släppa sargen o komma med i matchen ;)

Det skulle bara hur kul som hellst med både det rätta AIK (det som lirar i norr) o löven i elitserien :D

Jag skrev att jag BORDE bli kränkt, men jag blir inte det, jag skiter i alla former av sportboll (inklusive hockey) men jag är ju en obstinat jävel som gillar att irritera min omgivning, så jag brukar säga att jag håller på AIK (givetvis menar jag Skellefteå och inget annat) vilket ju på senare år har varit ett vinnande koncept. :D

Kommer jag bara ihåg det ska jag skaffa klistermärken till bilen och en halsduk också...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
FAN så gött det är att slippa trehundraåttiotusenkronorsmannen!

Regelrätt överkörning av de andra kaffetomtarna ikväll. Dragkedjan är över förväntan, återigen. Riktigt sköj faktiskt.

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
GAh jag måste bara, vet elitserie men vafan de är ju där vi hör hemma.

FYYYY FAN vad skönt att slå ovansiljans Mora på hemmaplan igår. vilken stämmning de var i Leksand

Nu vänder det, japp nytt hopp vi ska upp, yey hejja Leksand!:banana

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GAh jag måste bara, vet elitserie men vafan de är ju där vi hör hemma.

FYYYY FAN vad skönt att slå ovansiljans Mora på hemmaplan igår. vilken stämmning de var i Leksand

Nu vänder det, japp nytt hopp vi ska upp, yey hejja Leksand!:banana
:trött

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Detta är väl egentligen något för OiS-tråden.

Nu ska PK-maffian utfärda ett PK-straff för Sevc. OiS, som sagt var.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/farjestad/article13869905.ab
Hur kan en så illa skriven artikel ens få publiceras? Nu pratar jag inte om innehållet utan alla felstavningar..

Direkt kopierat från artikeln...
Slovaken kallade motståndaren Daniel Rahimi, som har iranska rättet, för ”din jävla zigenare” upprepade gånger – och anklagas nu för hets mot folkgrupp.
I dag faller Disciplinnämndens dom mot Sevs och det spekuleras i ett hårt straff.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur kan en så illa skriven artikel ens få publiceras? Nu pratar jag inte om innehållet utan alla felstavningar..

Direkt kopierat från artikeln...
Slovaken kallade motståndaren Daniel Rahimi, som har iranska rättet, för ”din jävla zigenare” upprepade gånger – och anklagas nu för hets mot folkgrupp.
I dag faller Disciplinnämndens dom mot Sevs och det spekuleras i ett hårt straff.
Det håller jag med om, men att det ens diskuteras en avstängning är så jävla PK att jag vill spy.

Sevc skulle inte haft en tvåa ens.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...