Jo, det är bara när det är något av dom 2 lagen inblandade som det blir krigsrubriker, det betyder inte att det inte blir stökigt på andra matcher.
Sant. Nyhetsvärdet i ett slagsmål mellan fulla Brynäs- och Timråsupportrar utanför Läkerol Arena kan inte ligga högt på skalan...
Nu ser jag helst att du inte kallar dessa individer för supportrar, eftersom dom inte är där för att titta på matchen.
Sant igen. Därav mina citattecken runt "supporter".
Jag tycker att det är väldigt ledsamt att du har känt/känner dig otrygg när du går på hockey.
Nu tillhör ju jag visserligen "dom andra", men jag har inte upplevt att det skulle vara några jätteproblem före/under/efter matcherna.
Nä ok, inte generellt farligt så, jag går själv med en kompis som är Djurgårdare och min fru är också Djurgårdare, va faan
Nåja...
Men däremot är man betydligt försiktigare med vad man säger och vilket sällskap man har runt omkring sig.
Exempel 1: I sista avgörande kvarten för två år sedan mot Linköping satt jag i puben i Cloetta Center mellan 5:e och 6:e perioden och surrade med Linköpingssupportrar i godan ro. Trevlig stämning och no hard feelings, bara matchsnack. Som det borde vara.
Exempel 2:Vanlig match DIF-SAIK på hovet med min DIF-kompis. Vi går in i baren för årskortsmedlemmar och köper bira (ja vi har årskort, nej vi är inte fulla). När vi står vid ett bord och surrar ser vakten att jag har SAIK-halsduk på mig, och tänker slänga ut mig. När jag visar årskortet säger han duktigt surt "Ok då" men tvingar mig samtidigt att gömma halsduken, varvid ett gäng tankade "Pöbel-DIF:are" i närheten noterar det hela, får bensin på elden och börjar skräna och skrika. Och innan vakten började jiddra var allt lugnt.
Jo, men om det ändå visar sig att det inte räcker så borde rimligtvis polisen få stå för samtliga kostnader, precis som elitklubbarna får när dom följer polisens anvisningar och det ändå inte räcker.
I en perfekt värld, ja.