Elitserietråden 2011-2012!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det ska bli kul att se matchstraffen hagla nu när man inte får säga bög, finnjävel, norrbagge eller motsvarande till varandra på isen.

Eller vänta nu, det kanske bara var det icke politiskt korrekta som skulle beivras? Only in Sweden.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det ska bli kul att se matchstraffen hagla nu när man inte får säga bög, finnjävel, norrbagge eller motsvarande till varandra på isen.

Eller vänta nu, det kanske bara var det icke politiskt korrekta som skulle beivras? Only in Sweden.
För ovanlighetens skull håller jag med dig :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Färjestadsspelarna hävdar att Daniel Rahimi upprepade gånger skrikit ”fucking pussy” till Martin Sevc.

– Flera av våra spelare och Rahimi själv bedyrar att han sa: ”Loose your shoulder, easy”, säger HV 71:s klubbdirektör Peter Eklund.

:lol :yeahright

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tycker det är ett bra bevis på att straffarna borde tas bort. Det blir ju patetiskt när 300K-i-månaden-lirare inte ens kan göra mål när förhållandena är perfekta.

DIF missade tydligen alla sina 10 straffar. Skrattretande!

allvarligt talat. målvakterna tjänar lika mycket och hur roligt är det när 9 av 10 straffar går i mål? nu krävs det lite av straffläggarna och det funkar inte att åka in å dra ett slagskott i krysset som det gjorde när man va 10 bast.

jag tycker faktiskt vi har hittat en klockren balans på skydd och liknande då vi ändå får se en del mål med helt ok kvalitet.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
allvarligt talat. målvakterna tjänar lika mycket och hur roligt är det när 9 av 10 straffar går i mål? nu krävs det lite av straffläggarna och det funkar inte att åka in å dra ett slagskott i krysset som det gjorde när man va 10 bast.
Allvarligt talat. Jag tycker det är uselt att ingen av 10 straffar, lagda av de bästa i laget på just straffar, går i mål.

Nu såg jag bara sista straffen som DIF la men det är knappast målvaktens förtjänst alla gånger när det inte blir mål.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
klarar inte lagets bästa skyttar att göra mål på dom bästa lägena som straffar så är spelarna för dåliga eller målvakterna för bra.

straffar är bättre än förlängning och mkt roligare att titta på.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
straffar är bättre än förlängning och mkt roligare att titta på.

I grundserien håller jag med. :tummenupp Förvånansvärt många matcher som avgjorts på straffar hittills förresten, tycker ni inte?

I slutspelet ser jag dock gärna att de kör förlängning, men så är det väl?? Vem vill riskera se en final avgöras på straffar? :confused:

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
JAG!! vill se en sm finals omgång 7 i straffar, mer spännande går inte att få det.

I grundserien håller jag med. :tummenupp Förvånansvärt många matcher som avgjorts på straffar hittills förresten, tycker ni inte?

I slutspelet ser jag dock gärna att de kör förlängning, men så är det väl?? Vem vill riskera se en final avgöras på straffar? :confused:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, nu ska vi se om någon värdegrundtönt blir krengkt i kvällens omgång.
Johan Davidsson kanske blir kallad snål? Det är krengkande för alla smålänningar. :mad:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Sudden death är ju mycket mer spännande.

Håller med, dessutom känns det mer ärligt på nått sätt. Ishockey som det ska vara. :tummenupp

Att vinna på straffar känns bara som någon slags nödlösning i grundserien när man inte klarar av att vinna på ordinarie tid. Därav tröstpoängen. "-Ni får 1p för att ni inte riktigt förlorade, och ni får 2p för att ni nästan vann."

Typ. :rolleyes:

Stackars Timrå ikväll förresten, vilka chanser de hade att vinna matchen - om de bara hade tagit vara på dem :såjaponken

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Ja, en lyckades dom sätta...:(:huvet:huvet Börjar bli bra less på Hardy Nilsson nu!

Håll ut. Timrå ska ni väl ändå lyckas tvåla till imorgon? :)

Fast helt ärligt hade Skellefteå stora problem igår. :gnissla Jag var långt ifrån övertygad, och Timrå hade några riktigt vassa chanser som normalt skulle renderat i mål.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...