Elitserietråden 2011-2012!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Vad har hänt sedan förra säsongen då var ni ju riktigt bra med samma coach.

Nä, FÖRRFÖRRA säsongen var vi riktigt bra med samma coach, det som har hänt, (tror jag) är att vårat spelsystem är sönderläst och därför så får vi inte den matchbild vi vill ha, och får vi inte det klarar inte Hardy att anpassa sig till situationen...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Han coachar inte laget, han är nästan aldrig nere i omklädningsrummet under match osv, så fort matchen inte utvecklas som Hardy vill så blir han helt blockerad, du kan läsa mera på DIF's forum: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3308&start=9765

Sluta gnäll nu, Hardy ser ju cool ut iaf. :)

Kolla på vår utmärglade berguv till tränare! :gnissla Dessutom kan han se ut sådär en hel match, oavsett SAIK spelar som hjältar och gör 5 mål ena perioden för att i nästa period åka runt som huvudlösa kycklingar på isen medan man själv står och skriker "-Time out, TIME OUUUUUT!!!!!" :huvet

Nåja, någon strategi finns det väl där, ibland ser jag den bara inte... :näsblod

Bifogat

• Anders Forsberg.jpg
    Anders Forsberg.jpg
    58.3 KB · Visningar: 19

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Sluta gnäll nu, Hardy ser ju cool ut iaf. :)

Kolla på vår utmärglade berguv till tränare! :gnissla Dessutom kan han se ut sådär en hel match, oavsett SAIK spelar som hjältar och gör 5 mål ena perioden för att i nästa period åka runt som huvudlösa kycklingar på isen medan man själv står och skriker "-Time out, TIME OUUUUUT!!!!!" :huvet

Nåja, någon strategi finns det väl där, ibland ser jag den bara inte... :näsblod

Jo, men var ligger(den som ändå fick :ligga) respektive lag i tabellen då? Nä, Hardy ut, Mats Waltin in (om man ändå ska drömma)... Vad det gäller DIF's spelsystem så är det bara våra motståndare som begriper vårat!:huvet:huvet:näsblod

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tacklingen på Kahnberg var inte vacker. Ren och skär idioti. Stäng av idioten resten av säsongen, de borde få folk att sluta med sånt där.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Tacklingen på Kahnberg var inte vacker. Ren och skär idioti. Stäng av idioten resten av säsongen, de borde få folk att sluta med sånt där.

Tacklingen är det väl inget fel/fult med egentligen ? En klockren tackling med axeln som oturligt får stora konsekvenser för Kahnberg.
Det tråkiga är ju att Kahnberg vänder sig precis när Karlsson kommer i och ska trycka till så han får rotationen i kroppen och svimmar av, så han slår huvudet i isen.

Karlsson kommer in på en puckförande spelare, mitt ute på isen, vad är det som är fult med det ? Ingen armbåge, klubba eller handske uppe när han gör tacklingen. Det var ren och skär otur att det blev som det blev i det här fallet. Dom är ju polare dessa herrar och Karlsson är ingen kille som kör med fult spel eller vill skada någon.

Det hade varit skillnad om han gjort detta på en icke puckförande spelare, eller som en del gör sätter folk in i sargen när dom står en halvmeter ifrån, för då vet dom också om att en olycka händer väldigt lätt.

Jävligt tråkigt att det hände en olycka här, men jag förstår inte alla som säger att tacklingen är så jävla ful. Sen vissa kommentatorers jämförelse med "om detta hade varit på stan så hade det varit mordförsök" snälla det är hockey, det är tufft, intensivt, och mycket adrenalin. Det är lite skillnad att vara på stan och vara på isen.

Hoppas Kahnberg repar sig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad som är fult?
Han kommer in som tredje gubbe i situationen, från det håll Kahnberg inte kan se honom, i hög fart och trycker till med axelskyddet rakt i planeten på Kahnberg. Klart det är skitfult.
Var det överlagt? Nej det tror jag inte men det är väldigt oaktsamt och fult gjort likaväl.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tacklingen är det väl inget fel/fult med egentligen ? En klockren tackling med axeln som oturligt får stora konsekvenser för Kahnberg.
Är det jobbigt med den där lappen för ögat eller har du ett av emalj? :hihi

Man får inte tackla mot huvudet avsiktligt med någon kroppsdel.

Som sagt, resten av säsongen kan idioten gnugga på träningarna och fundera på hur han kunde göra något så jävla korkat.

Var det föresten någon som såg Sportnytt i kväll och KHL-tränaren som slog delar av publiken med en av sina spelares klubbor?
Två matchers avstängning fick han... :brinnerup

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu är det slut på intressanta landslagsturneringar, så nu tjör vi igen!

Färjestad skickar Fredrik "Fast Freddie" :hihi Sjöström till sillstryparna. En sillstrypare gör sig bäst på Sveriges baksida. :fakta

Hyvönen är otroligt nog bästa poängplockare i Färjestad, så tydligen lirar han här resten av säsongen.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fredrik är från kungälv, och därigenom per definition hockeykultur.

Inget som ni känner igen där i skogen.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Derby i kväll :)

Grattis till Linka Timrå ;)

Det hade varit fördelaktigare för det DIF att lämna W/O istället för att spela denna jeffla surrogathockey!:fakta

SPARKA HARDY NU FÖRHELVETE INNAN VI HAMNAR I ALLSVENSKAN!

Sorry, jag är lite småfull och jävligt irriterad!!!:huvet

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Fredrik är från kungälv, och därigenom per definition hockeykultur.

Inget som ni känner igen där i skogen.
Hockeykultur som i backcheckare i fjärdelinan? ;)

Grattis till "förstärkningen"!

Det hade varit fördelaktigare för det DIF att lämna W/O istället för att spela denna jeffla surrogathockey!:fakta

:hihi

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Det går bra nu? :va Gissar att du var på matchen dessutom... :gnissla

Fy faaan vad skönt att som AIK:are kunna kliva in här med högburet huvud för en gångs skull! Vilken match han gör, Markus Svensson.:D

5-0 är grymma derbysiffror! :tummenupp Reta inte Pluggen för mycket nu bara, det finns en risk att han inte tar det så bra... :gnissla :D

Min fru är medgångssupporter så hon ville inte kännas vid att hon hejar på DIF ikväll. :glömdet

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det går bra nu? :va Gissar att du var på matchen dessutom... :gnissla

5-0 är grymma derbysiffror! :tummenupp Reta inte Pluggen för mycket nu bara, det finns en risk att han inte tar det så bra... :gnissla :D

Min fru är medgångssupporter så hon ville inte kännas vid att hon hejar på DIF ikväll. :glömdet

Nej det gör det inte, och kommer inte göra det heller så länge Hardy sitter kvar, och nej, jag var inte på matchen, (tack och lov) jag satt hemma hos brorsan som är gnagare, (du kan ju tänka dig att han är nöjd) och såg matchen och drack öl... Sen att lorden kliver in här med "högburet huvud" när aih har vunnit ett derby men nästan aldrig annars visar bara på en medgångssupporter.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R

Närå, Pluggen är trevlig för att vara en knogsläpande troglodyt till Djurgårdare...;)

Nej det gör det inte, och kommer inte göra det heller så länge Hardy sitter kvar, och nej, jag var inte på matchen, (tack och lov) jag satt hemma hos brorsan som är gnagare, (du kan ju tänka dig att han är nöjd) och såg matchen och drack öl... Sen att lorden kliver in här med "högburet huvud" när aih har vunnit ett derby men nästan aldrig annars visar bara på en medgångssupporter.

Nja...brukar vara för sur efter förlusterna för att kliva in här och bli smädad.. Magniffen brukar få stå ut med mina bittra smstårar däremot...:gnissla

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...