Elitserietråden 2011-2012!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Klacken var bra, som vanligt. :tummenupp

Tack, det var snällt sagt!:) Jag ser klacken som ljuset i mörkret när laget inte spelar bättre än vad dom gör....

Och nu när det inte var DIF-SAIK slapp man ju rysningar över "-Klockan slår, klockan slår, Djurgårn' har gjort mål..." :D

Klockan slår klockan slår Djurgårn gjorde mål:fakta:)

http://www.youtube.com/watch?v=gPMMYS0lYmY

Ni var duktiga på att smälla på ikväll, mycket hårda men ändå schyssta tacklingar. Däremot tyckte jag DIF som helhet hade mycket högt-lågt i matchen, allt från riktigt fint PP-spel till rena rama pojklagshockeyn bitvis... :gnissla

Rättvis vinst ikväll ändå, men på nåt sätt kändes inte laget spelmässigt synkat vilket också märktes i att de inte vågade spela ut ordentligt. Och om laget inte kommer tillrätta med djupdykningarna av det slaget jag såg ikväll kan det mycket väl kosta er en slutspelsplats.

Det är något som inte stämmer med spelet, tittar man på laget så BORDE DIF ligga bättre till i tabellen än vad dom gör, jag tror benhårt att ett tränarbyte skulle hjälpa... För som det ser ut idag så kommer flashbacken från dom svåra åren lika ovälkommet som en fartkontroll på favoritvägen... Så tyvärr, jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men om inte Hardy försvinner så är risken stor att det blir kvalserien...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Klockan slår klockan slår Djurgårn gjorde mål:fakta:)

Hoppsan... :hihi :amatör

Det är något som inte stämmer med spelet, tittar man på laget så BORDE DIF ligga bättre till i tabellen än vad dom gör, jag tror benhårt att ett tränarbyte skulle hjälpa... För som det ser ut idag så kommer flashbacken från dom svåra åren lika ovälkommet som en fartkontroll på favoritvägen...

:rofl:rofl:rofl

Så tyvärr, jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men om inte Hardy försvinner så är risken stor att det blir kvalserien...

Han kan få bli materialare i Skellefteå AIK. :banana Välkommen hem Hardy! :krama

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Han kan få bli materialare i Skellefteå AIK. :banana Välkommen hem Hardy! :krama

Slit honom med hälsan!:) För hur det än kan verka så vill jag honom inget illa, jag vill bara att DIF ska få en bra tränare som kan improvisera och anpassa sig efter hur matchen utvecklar sig...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Slit honom med hälsan!:) För hur det än kan verka så vill jag honom inget illa, jag vill bara att DIF ska få en bra tränare som kan improvisera och anpassa sig efter hur matchen utvecklar sig...

Hardy har gjort fantastiskt mycket för hockeysverige och DIF, dock finns det ju alltid ett "bäst före"-datum på det mesta... :gnissla ...och hårdingen fyller ju 65 till sommarn. Han får kanske hålla på tills dess?

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Hardy har gjort fantastiskt mycket för hockeysverige och DIF, dock finns det ju alltid ett "bäst före"-datum på det mesta... :gnissla ...och hårdingen fyller ju 65 till sommarn. Han får kanske hålla på tills dess?

Inte mig emot, bara inte som tränare eftersom DIF inte har råd att bedriva idiell verksamhet som det ser ut just nu... Han har gjort mycket för hockeyn, inte bara i Sverige, utan även utomlands, han har tagit guld med dom flesta laghan har coachat, därför är det lite tråkigt att det ser ut som det gör.:(

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ja i år ja, men tidigare skulle jag aldrig ha kritiserat Hardy!:fakta

;)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu kommer det osvikliga så kallade Färjestadssyndromet att bevisas igen. Först vinner man klart borta mot ett av seriens bättre lag, sedan skänker man bort tre poäng mot seriens strykgäng i omgången efter.

Varsågod, Timrå.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Nu kommer det osvikliga så kallade Färjestadssyndromet att bevisas igen. Först vinner man klart borta mot ett av seriens bättre lag, sedan skänker man bort tre poäng mot seriens strykgäng i omgången efter.

Varsågod, Timrå.

Det har varit lite så, hur kommer det sig?:va Tror du att FBK kommer att torska idag?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R

Varsågod, Timrå.

Välj för satan när ni toppar formen.

:mad:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det har varit lite så, hur kommer det sig?:va Tror du att FBK kommer att torska idag?
Det kan du skriva upp, fast Färjestad spelar först på torsdag. Vad det beror på? Hemmaångest kanske. Det är jävligt irriterande, iallafall.

Välj för satan när ni toppar formen.

:mad:
Helt plötsligt såg spelet och förmågan att göra mål helt OK ut. Höga berg och djupa dalar. :gnissla

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Helt plötsligt såg spelet och förmågan att göra mål helt OK ut. Höga berg och djupa dalar. :gnissla

Får tacka för vinsten mot sillstryparna, det hjälpte till att peta upp SAIK på 2:a-platsen i tabellen. :)

Och för övrigt verkar det vara fler än FBK som har höga berg och djupa dalar... :gnissla

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
vi gjorde bra ifrån oss i början, nu har vi hamnat i en hemsk formsvacka :huvet

brynäs hemma i morgon, hoppas på 3 friska nu så man slipper modoiterna flåsandes i nacken.

Förlåt. :)
Jag har inte vant mig att stava namnet i Elitseriesammanhang ännu... :D

Men ni har gjort bra ifrån er hittills :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Det börjar bli tråkigt att ha rätt. :(

Jag var på god väg att skicka ett litet SMS till såväl dig, svärfar som min egen farsgubbe igår, angående Timrås framfart... :hihi

...hejdade mig dock i sista sekund när jag såg att även DIF åkte på däng... :gråta

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...