En galen idé - Hojimport

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Filma när den får ta det första andetaget för dig.... :)
och släng upp det här :tummenupp

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Go´morgon !

Nu bär det av ner till garaget..... hoppas att jag kan ge er en positiv uppdatering lite senare under dagen........

Last edited:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Trevligt..lycka till och hoppas den drar igång nu :hoppa

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Fett, jag ahr också funderat på dom där hojarna...
impad av att du vågade betala i förskott!
Jag tyckte jag var lite halvcrazy när jag satte mig i bilen till tyskland och hämtade
en hoj utan att ha pratat med säljaren :ätapiller

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Webspy skrev:
Go´morgon !
Nu bär det av ner till garaget..... hoppas att jag kan ge er en positiv uppdatering lite senare under dagen........
Kom igen nu för fään, tom. JAG börjar bli nervös! :3freak

barchetta

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
FYM 110cc Pitbike
Nån som har nån bra thailandsida med dom billiga japan pickisarna? Små duccarna låter som en kul leksak åxå=)
Hur struligt är det att regga en direktimporterad bil från thailand?

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jippi !!!!

Äntligen efter lite fulmek (som att leta reda på vart chocken satt tex) samt en hel del pyssel är nu hojen i stridbart skick. Har bara åkt lite utanför på gatan.... men ska om 10 minuter åka över till AVA MC och lämna en reg. plåt till dom som kom hem till mig istället för den plåt jag beställt !?!

Ingen som råkat få hem min: UDN 204 ?

Kanske världens långsammaste spegel: Hojen startar

Bifogat

• 13.jpg
    13.jpg
    69.9 KB · Visningar: 499
  • 14.jpg
    14.jpg
    64 KB · Visningar: 604
  • 15.jpg
    15.jpg
    73.8 KB · Visningar: 551
  • 16.jpg
    16.jpg
    51.9 KB · Visningar: 673

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
:hoppa :tummenupp Grattis..
Filmade du med en mobil eller digitalkamera?
vilken mobil isåfall? vart bra kvalité

Last edited:

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Fan va snygg den är!! :hoppa

Låter gott oxå ;)
Men duu......varvmätaren såg ut att vara lite "vriden", börjar ju vid typ "kl. 4"... :va
Kanske ska vara så? =)

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Grattis!!!!!!

Känner igen ljudet... :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
aaa nice
lånar du ut den så jag kan svina och skrota den?
nähä inte det nej :)

Niclas, jaså det finns en sånn i stan, mumma, varva utanför norrabergvägen 1a tack...

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
FILA-replican är ju bara för underbar! Nu gäller det bara att hosta fram pengarna för den, hur nu det skall gå till...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jaha alla glada hojåkare.

Jag skulle bara ta en "liten" tur från bagarmossen ner till AVA MC och lämna den där reg. plåten. Gick några varv inne på AVA o kollade lite på nya gixxer 1000 som stod där. Dom hade live-musik och matti tespa som körde lite uppvisning. väl där ringer en kompis som undrade om jag ville åka med på en tur till bogesund, hmm.... tankar som obesiktigad, oregistrerad, oförsäkrad, jeans, inget ryggskydd samt att jag aldrig kört hojen dök upp i mitt huvud när ett par galna kompisar på R1, Gix 1000 samt Gix 750 vill att man ska ut o pressa.

Jag åker in till stan och möter upp gänget på st eriksgatan, vi drar ut via norrtull och haga norra. lagom vid haga norra lägger min hoj av.... hade jag verkligen sååååå lite soppa i hojen? -tydligen. min goda vänner vände o hämtade upp mig o skjutsade ner mig till statoil järva krog. tankade o klara beger vi oss av mot bogesundsvägen via bergshamra och norrtäljevägen. jag tycker att jag ligger på bra med min 13 år gamla 400cc men ser ändå mina kompisar försvinna som om det vore ett möte. Ligger o tuffar på omkring 180-190.... mätaren går förövrigt bara till 190.... när jag svänger av mot vaxholm ser jag mina tre kompisar stå brevid sina hojar på avfarten med armarna i kors väntandes på mig.

Väl ute på bogesundsvägen tar jag det extremt lugnt. Ny hoj, kassa däck samt inte tillräckligt med skyddskläder för att det ska kännas bekvämt. efter ett par kurvor så möter vi några hojar som alla viftar med armen - "ta det lungt" jahapp... trevlig dag att köra hoj iaf. precis innan bron över till vaxholm står polisen. vi som vid det här laget kör i ca 50kmh gör att när polisen ser oss vänder dom oss ryggen o tittar ut i skogen lite sådär på skoj. jag vinkar glatt o dom vinkar tebax !

Vi tar färjan över till rindö och sedan färjan till värmdö. Väl på värmdö gasar vi på lite men jag passar på att köra ner i en grop i vägen och krossar därmed min stackars pung mot tanken. Jag håller på att svimma och kör resterande del av vägen fram till hemmesta ståendes, svärandes i ca 50kmh. möter upp mina polare på shell, hemmesta o sen gasar vi hemmåt - i mitt fall mot garaget i bagarmossen, så jag hade tänkt att åka södra länken.... när jag passerat skurubron med ca 1km så bara dör hojen, panelerna slocknar - allt blir tyst.... rullar sakta i väggrenen fram till avfarten mot saltsjöbaden och blir ståendes där. eftersom mina kompisar har åkt åt sina håll kommer ingen till min undsättning denna gång.

Ringer en annan kompis som lovar att komma o hämta mig med en skåpbil, men han ber att få återkomma om en minut! under tiden pillar jag på alla kablar o kontakter jag kan hitta och jag ser i ögonvrån att panelen med neutral, oljelampa m.m. blinkar till. Jag startar hojen och den går ca. 5sek innan den stannar igen. pillar lite till och hittar en kontakt som verkar lite lös - trycker dit den o startar sedan hojen igen. För att vara på den säkra sidan åkte jag småvägarna via sickla strand hem ifall hojen skulle lägga av igen... det gjorde den dock inte.

Summering. Lite klant, lite strul - men en mycket trevlig hoj.

//Anders

Last edited:

Gräddnos

Guest
R2 skrev:
aaa nice
lånar du ut den så jag kan svina och skrota den?
nähä inte det nej :)

Du får verkligen inte låna den, det hör jag! Jag ska ha den sen när han tröttnat... Om några veckor... :D

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
Gräddnos skrev:
Du får verkligen inte låna den, det hör jag! Jag ska ha den sen när han tröttnat... Om några veckor... :D
Vänta inte på att han tröttnar utan låt honom fixa alla små irriterande fel och brister :kiss (3 dagar till en vecka) och sen konfiskerar du helt sonika hojen :fatta! innan han hunnit kl :crash ta eller ställa till med nått annat elände :3freak .

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
MrGreen skrev:
Vänta inte på att han tröttnar utan låt honom fixa alla små irriterande fel och brister :kiss (3 dagar till en vecka) och sen konfiskerar du helt sonika hojen :fatta! innan han hunnit kl :crash ta eller ställa till med nått annat elände :3freak .

Hmm... Borde kanske skaffa ett lås till hojen......

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024