Lustigt? Hur menar du?Tycker att det är ganska lustigt att de ska tävla i Superbike med den. Samtidigt ska de köra en CRT-variant i MotoGP-gridden, samt ställa en fabrikare längst fram på samma grid.
Lustigt? Hur menar du?Tycker att det är ganska lustigt att de ska tävla i Superbike med den. Samtidigt ska de köra en CRT-variant i MotoGP-gridden, samt ställa en fabrikare längst fram på samma grid.
Lustigt? Hur menar du?
Den måste tillverkas i ett par tusen exemplar så den lär inte bli i närheten av lika "exotisk" som den produktionsräser de ska sälja för €1.000.000 till CRT.Att homologera Hondas MotoGP-hoj för Superbike framstår som ett dundersäkert kort för att överlägset vinna serien.
...Och med tanke på vad prislappen lär bli på VFR, kommer få av CBR-köparna flyttas till VFR.
Nja, den är inte alls avsedd för CRT.P€RRA;5742986 skrev:Den måste tillverkas i ett par tusen exemplar så den lär inte bli i närheten av lika "exotisk" som den produktionsräser de ska sälja för €1.000.000 till CRT.
Det där har alltid varit ett stort frågetecken, tycker jag: varför fabrikerna inte gör SE- och SP-versioner av sina dussinhojar. Torrkoppling, magnesiumdetaljer, Endurance-belysning, racekåpglas, ensitssadel och diverse smått-och-gott-bling-bling (som sedan går att köpa som originaltillbehör).Dessutom, Superbike är ju en marknadsföringskanal. Den lockar motorcyklister att köpa senaste Honda CBR1000RR. Men om Honda istället kör med VFR1000RR, eller vad den kommer heta, då kommer de ju snarare tappa köpare av CBR. Och med tanke på vad prislappen lär bli på VFR, kommer få av CBR-köparna flyttas till VFR.
Jag bokar en första dagen det är möjligtPrecis, hur många har råd med över 250k för en jävla leksak ? Jag kan inte säga att jag e fattig, men jag är kostnadsmedveten, och redan som det är nu så är det orimligt att betala 170.000 för en hoj.
Jag bokar en första dagen det är möjligt![]()
Hondas V4 kommer kosta ca 500.000 kr (säger initierade bedömare).Precis, hur många har råd med över 250k för en jävla leksak ?
Ptjaa, jag kan fortfarande tycka att det är ett fyndpris att köpa superprestanda på två hjul i förhållande till motsvarande prestanda på fyra. Dessutom är det lite fränt att det krävs lite mer förare för att hantera den tvåhjuliga dyrgripen.Precis, hur många har råd med över 250k för en jävla leksak ? ...
Håller med, kollar man på triumph675.net verkar de allra flesta jänkare som hänger där utan pardon gå på Daytona 675R med TTX och NIX30, oavsett om de i övrigt åker i t-shirt, shorts och flip-flops och undrar hur man kan få den att uiiiila bättre på highway...Det där har alltid varit ett stort frågetecken, tycker jag: varför fabrikerna inte gör SE- och SP-versioner av sina dussinhojar...
Nu börjar det likna något, men ett par - trehundra till skulle inte skada för att skapa riktigt exklusivitet...Hondas V4 kommer kosta ca 500.000 kr (säger initierade bedömare).
![]()
No need!Tokar kan börja spara nu
Folk köper bilar för betydligt mycket mer som bara kan användas på sommaren. Vad är konstigt med att lägga 500.000:- på en grym hoj?Varför inte köpa en desmosedichi dom börjar komma ner i pris nu.
Lägga 500k på en hoj när man kanske kan använda den halva året om det ens![]()
Precis, hur många har råd med över 250k för en jävla leksak ? Jag kan inte säga att jag e fattig, men jag är kostnadsmedveten, och redan som det är nu så är det orimligt att betala 170.000 för en hoj.
Ja, drygt 350.000 kr är som hittat.Varför inte köpa en desmosedichi dom börjar komma ner i pris nu.
Jag skulle säga att det är ekonomiskt riktigt rimligt att betala 300-500kkr för en superdupercykel. För då köper du den och sedan byter du inte hoj vartannat år när de släpper något nytt med häftigare dekaler och 10hk till. Och när du sedan säljer cykeln efter 30år är värdeminskningen försumbar.
Där dräller av folk på SH som bara måste ha det senaste och byter cyklar i tid och otid trots att de inte är rika.
1998 kom R1 och alla som var något köpte givetvis en. -02 kom insputning så då var man tvungen att byta. -04 kom ZX10R och hade mest effekt och var giftigt grön, dessutom mycket wheeliebenägen så en sådan kunde man ju inte vara utan. Till 2006 hade man lessnat så back to basics och köpa nya Yamaha R1 som blivit ordentligt uppdaterad. 2009 kändes R1 löjligt ute när BMW lanserade S1000RR som varje SH-medlem med självaktning skulle köra. 2012 känns det grymt ute att inte ha TC,LC,DTC och en massa andra bokstavskombinationer så en ny hoj måste införskaffas....
Eller så köpte du dig en Honda RC45 1997 och körde den fram till du köpte en Ducati Desmosedichi 2008 som du kanske byter ut 2015...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |