Aa, det var så där jag försökte göra men jag behöver nog köra lite snabbare för att jag ska kunna få samma effekt och känsla som i filmen du länkar till. Fokus idag låg på att komma ut och köra åttan med kopplingskontroll. Sedan körde jag lite kringelikrokar i skogen. Också det i långsamt tempo och med fokus på kopplingskontroll. Att köra åttor i skogen och långsam slalom med nivåskillnader är inte helt enkelt det heller. Blött och geggigt/halt. Jag försökte göra precis som i filmen jag länkade till tidigare.
När det gäller inbromsningar så tyckte jag mig hitta en känsla för hur jag behöver göra för att det ska bli så där snyggt. Det ger sig nog lite av sig självt efter lite mer träning kanske?
Nu på em var jag ute med min MTB och det är ju lite så att man anpassar sig ganska snabbt efter situation. Jag har iaf inte flugit över styret ännu på den cykeln.
Men jag skulle säga att hydrauliska bromsar på cykeln är bra mycket känsligare och finmotoriskt än de jag har på enduron. Dessutom, på enduron så behöver jag flytta på foten för att bromsa bak, det behöver man inte på en cykel. Stor fördel/nackdel när man behöver nita och stå stadigt.