Det är stor skillnad på hanteringen av allt mellan racer mc på bana/asfalt och en endurohoj i skogen och mjukare underlag. Det är inte ens i närheten av varandra.
Igår var jag ute på en grusväg med tillhörande avstickare och tränade balans och kopplingshantering, stående såklart. Försökte få till växlingen smidig men det gick sådär. Att växla ner är ju inga problem med att växla upp är osmidigt som tusan. Crossdojor är f-n inte smidiga när de är nya.
Försökte bromsa smidigt med bakbromsen och det gick hyggligt. Fram bromsen känns mjuk och jag fick aldrig till känslan med den som jag ville. Den är nyluftad men det verkar inte göra någon skillnad. Tror att det gaffeln som kanske känns mjuk?
Men det är en sak att träna på det här när inget annat omkring händer, allt är i en kontrollerad miljö. Frågan är nog hur det kommer att gå när det uppstår en panik situation? Motorstopp och krasch,
Körde lite inne i skogen och slalom mellan träden på ettan. Svårt med en trög vajerkoppling och ett finger på handtaget men jag fick till det ganska bra. Svårt i början att lära om sig i en ny typ av körning. Jag försökte knipa om hojen med benen och såg till att fötterna var på rätt plats med tårna pekande lite inåt. Målet var att inte hänga på styret men jag blev aldrig riktigt bekväm med att hålla i hojen med benen (fortfarande stående). Har aldrig kört så tidigare. Kändes stelt och jag skulle mycket hellre vilja ha en lösare körställning med underkroppen.
Långsamt puttrande åttor var kul. Lite som garagevändningen på uppkörningen från förr.
Sedan kom en bil som kändes som han letade efter mig. Han hade väl hört mig på avstånd. Han tittade iaf väldigt mycket när vi möttes och när han passerade försökte han kolla in teg. numret. Jag hade såklart tejpat plåten så han gick bet på den. Kändes lite olustigt.
Fick inspiration från den här
Dont give up