ER6-tråden

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Blev omkullprejad på banan idag, så nu är hojen rejält skrapad å ful. Tom kåpan för hastighetsmätaren blev fuckad. Och ingen försäkring täcker ju bankörning.. Fattig är man som student med.. Suck... :gråta :huvet
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Don´t play it, if you can´t pay it....

Tråkigt med cykeln. hoppas du klarade dig bra...
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Attans osis. klarade du dig utan blesyrer? Prejad på bana hm:va förklara gärna mer ingående.
Ont i ryggen å skrapade knän(hade textilbyxor utan puckar..).
Det var så att en kille kom på insidan i en kurva(inte tillåtet i gruppen jag körde i) och la sig i mitt spår, så helt instinktivt bromsade jag(annars hade jag kört på honom).
Låste helt enkelt framhjulet och highside'ade ut.
Hade jag varit en erfaren banräv så skulle jag inte bromsat utan rätat upp och fortsatt rakt fram och ut i gruset(och förhoppningsvis stannat innan räckena), men det är betydligt lättare sagt än gjort.

Don´t play it, if you can´t pay it....
Tråkigt med cykeln. hoppas du klarade dig bra...
I can pay, but it still hurts. :crash
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det var så att en kille kom på insidan i en kurva(inte tillåtet i gruppen jag körde i) och la sig i mitt spår, så helt instinktivt bromsade jag(annars hade jag kört på honom).

Snackade du med killen/arrangören då? Bröt han mot reglerna har du ju en viss chans att få bidrag av honom. Nekar han är det nog svårt men om du tydligt kan påvisa att han bröt mot reglerna och arrangören håller med så kanske hans samvete gör att han betalar en del i alla fall. Kan vara värt att prova.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Ont i ryggen å skrapade knän(hade textilbyxor utan puckar..).

Ännu en som lärt sig den hårda vägen att textil inte hör hemma på en hojåkare. Åkte och inhandlade ett skinnställ direkt efter min skrapning.

Hoppas att du och hojen läker :tummenupp
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Då har man ställt av hojjen över vintern :(, men hade tänkt göra lite olika projekt nu under vintern när man har tid. Ska byta till woodcraft clip-ons, sätta på en hugger, leta fram en snygg ensitscuts. Har även lite funderingar på dom f*rbannade speglarna. Tror ni det funkar att byta mot pigspotter speglar? Tänkte det kanske blir nån annan vinkel eller kommer det bara bli att man ser mer av sina egna armbågar? Funderar även på om någon vet ifall delar från ex zx12'an passar er-6'an?
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Ja, då var det snart dags att ställa in pärlan i garaget för vintern :/
Har inte haft den så länge men 160 mil har det i alla fall blivit och det är inget snack om att smile-faktorn är ruskigt hög på denna hoj :)

Hur som helst, jag jag måste skaffa mig en tankpad innan jag kör en meter till för jag var "smart" nog att välja en svart och minsta lilla beröring genererar oönskade spår i lacken. Problemet är att jag inte har en susning om vad som ser bra ut på en svart tank (är ny och förhållandevis vilsen i MC-Djungeln). Vad har ni för pads? Har ni bilder? Tips, ideér ? Allt välkomnas varmt.

Peace!
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Ja det börjar väl bli dags att ställa in snart :( Det har ändå varit hyfsat väder denna veckan så några turer till får man hoppas på...

Jag har Kawasaki's tankpad på min, ser mycket bra ut tycker jag iallafall. Kan vara klurig att montera eftersom den är i tre delar. Den är transparent och tankens färg 'går igenom' paden. Rekommenderas.

Tyvärr har jag ingen bild på detta, men lite bilder finns här:

http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=7911&highlight=&sid=288c834a6432bd757b2ed67c113aa8fd
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Då har man ställt av hojjen över vintern :(, men hade tänkt göra lite olika projekt nu under vintern när man har tid. Ska byta till woodcraft clip-ons, sätta på en hugger, leta fram en snygg ensitscuts. Har även lite funderingar på dom f*rbannade speglarna. Tror ni det funkar att byta mot pigspotter speglar? Tänkte det kanske blir nån annan vinkel eller kommer det bara bli att man ser mer av sina egna armbågar? Funderar även på om någon vet ifall delar från ex zx12'an passar er-6'an?

Ställt av redan, minst en månad till finns det chans på fina dagar. :yoparty
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Tack för tipset.
Är det någon som har, eller har sett följande pad på en svart mc, ER6n företrädelsevis?

Tankpad K006K
LTK006K_2116.jpg
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
3196380 Ja, då var det snart dags att ställa in pärlan i garaget för vintern :/
Har inte haft den så länge men 160 mil har det i alla fall blivit och det är inget snack om att smile-faktorn är ruskigt hög på denna hoj :)

Hur som helst, jag jag måste skaffa mig en tankpad innan jag kör en meter till för jag var "smart" nog att välja en svart och minsta lilla beröring genererar oönskade spår i lacken. Problemet är att jag inte har en susning om vad som ser bra ut på en svart tank (är ny och förhållandevis vilsen i MC-Djungeln). Vad har ni för pads? Har ni bilder? Tips, ideér ? Allt välkomnas varmt.

Peace!
Tankpad; jag kör svart pad på svart hoj. Tycker funkar utmärkt. Kan också tänka mig att köra en pad som har samma färg som ramen....
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Ställt av redan, minst en månad till finns det chans på fina dagar. :yoparty
Jo de e ju egentligen, men jag har min hoj i karlskrona över vintern så tänkte de va bäst att lämna den när de va fint väder så man skulle slippa köra i snö :p
Men nu när jag tänker efter så hade jag nog hellre kört hem den lite senare för mc-abstinensen är otrolig :(
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Sitter här och velar om jag ska köpa förlängningen av garantin eller inte. 2300:- för två extra år, är det verkligen värt det?

Har visserligen kört extremt lite än så längre första året (ensast 170 mil) så visst kan saker fortfarande gå sönder. Men det känns ju som att om grejerna håller de första 2 garanti åren så borde det väl inte rasa på ytterligare 2...

Hur har ni gjort? Vad tycker ni om den extra garantin?

Bumpar mitt eget inlägg. Börjar bli dags att bestämma mig nu. Ingen som har några funderingar angående att förlänga garantitiden???
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
3196864 Bumpar mitt eget inlägg. Börjar bli dags att bestämma mig nu. Ingen som har några funderingar angående att förlänga garantitiden???
Om du tänker såhär då:

"-Kommer det att gå söder prylar för mer än 4600 kr på 2 år?
Jag måste dessutom sköta serviceintervallerna prickfritt för att den ska gälla..."

Kanske gav dig perspektiv....
 

danne.H

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER-6n -07
Nu har även jag ställt in hojen i garaget för att få lida i några månader innan solen kommer tillbaka...Haft hojen i 130 mil nu och en underbar maskin är vad den är!
 

Österdahl

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Fjugesta
Hoj
Kawasaki ER6-f
Nu har även jag ställt in hojen i garaget för att få lida i några månader innan solen kommer tillbaka...Haft hojen i 130 mil nu och en underbar maskin är vad den är!

Jag får min på måndag! Hoppas på att hinna med förstaservice innan avställning. :) En svart ER6-f blev det. :)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Fick loss pengarna och tänkte hämta ut min svarta ER-6F igår, torsdag... men papperna var inte klara och försäljare sjuka/utomlands... så man får gott bita i hatten tills på måndag. Tänkte plöja av första servicen innan vintern jag å. Det här lär bli den segaste helgen på länge.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top