ER6-tråden

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Visst är det som ER6-ägare jättekul att läsa allt bra om hojen. Själv är jag också väldigt nöjd. MEN...är det ingen som har något illa att säga om hojen?
Annars blir det lite som klubben för inbördes beundran...

Jag kan börja:
Med chassit som denna hoj har, så sulle det vara bättre med 10 hjul-hk ytterligare. Tycker den är lite tunn i det övre registret ( ca 9-10 krpm )
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Kan väl redan innan jag fått hem hojen tycka att det var lite snålt att inte inkludera en bensinmätare, man är väl för van från bilåkande antar jag. :huvet
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Kan väl redan innan jag fått hem hojen tycka att det var lite snålt att inte inkludera en bensinmätare, man är väl för van från bilåkande antar jag. :huvet

Den har väl tripmätare? Min Hornet har 2st tripmätare, den ena nollställer jag varje gång jag tankar, jag vet att jag kan köra ~22 mil innan reserven går in.
Fyller samma funktion :tummenupp
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Jo givet trippmätare, men som sagt... lat från bilåkande. :yoparty

Den går väl 30 mil eller så på en tank, så spela roll, men det hade varit en trevlig pryl. :tummenupp
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Jo givet trippmätare, men som sagt... lat från bilåkande. :yoparty

Den går väl 30 mil eller så på en tank, så spela roll, men det hade varit en trevlig pryl. :tummenupp

HA:7peta Jag har kört 35mil utan att få soppa torsk o körde inte snällt då :cdevil

Håller med om att 10 hästar till skulle behövas men när man vänjer sig med det vill man ha 10 till. Finns ju lite o pilla med under vintern så man får den lite vassare o till våren kommer alla Er6or kännas tok pigga när ingen har åkt alls på 6 månader (Vintern)
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
35 mil, det låter lovande. :)

Har plöjt igenom dom första tio milen med min nu och ack så skönt jag sitter på den!
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
35mil ? hmm det har jag aldrig vågat..
Vet att soppalampan brukar lysa vid 28mil..

Nu är 6an parkerad för vintern, ångrar massor att ja inte åkt och gjort 600mila servicen nu i höst, kommer ju va omöjligt att få en tid till våren.
Iof är det väll inget speciellt dom ska göra då, bara översyn, det borde dom kunna klämma in på nån fikarast :)

Jäkligast är att ja flyttar snart till gävle, och cykeln kommer stå 30mil därifrån, lär ju vilja hämta den så fort det börjar töa nästa år, men då måste man vänta på tid för service... :huvet
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Tråkigt att dom inte vet hur man fixar problemet med att FI-lampan lyser lite titt som tätt vid jämn landsvägskörning.:confused:
Dämparen fram är för tok för mjuk med.
Annars har jag inget att klaga på :gnissla
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Tråkigt att dom inte vet hur man fixar problemet med att FI-lampan lyser lite titt som tätt vid jämn landsvägskörning.:confused:
Dämparen fram är för tok för mjuk med.
Annars har jag inget att klaga på :gnissla

Håller med om att fjädringen är för mjuk fram. Är det ingen som har provat Ölhins dämpare???
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Wohoo, har fått mina Woodcraft clip-ons nu :), längtar efter att sätta fast dom :). Har för mig att jag läste nånstans att man skulle sänka gaffeln eller nåt? Nån som installerat dom som har några tips?
Mvh//Joel
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Körde tom veckan innan jul förra året, å tog ut hojen igen i februari. :)
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Nu när hojen funnits ett par år så borde väl några fått en del mil på mätaren?
Kan ni som kört långt berätta hur det gått och om ni varit tvugna att göra något förutom service.
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Nu när hojen funnits ett par år så borde väl några fått en del mil på mätaren?
Kan ni som kört långt berätta hur det gått och om ni varit tvugna att göra något förutom service.


Det beror på vad du menar med långt. Själv har jag kört 1200 mil på ca ett år, inga problem med nånting. Bakdäcket höll 1000 mil tex.
Enda "problemet" jag har är att tomgången är ganska hög när motorn är kall ju kallare desto högre. Men det är inget fel säger dom på mitt serviceställe?
Annars är det en härlig och problemfri hoj.:tummenupp
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Jag har också hunnit klämma ungefär 1200 mil på min 06a och har inget konkret negativt att säga om hojen.
Det skulle väll i så falla vara att den kan vara lite lynnig på ettan om man kör långsamtlångsamt. "Digital" gas, på eller av.

Bakdäcket har gått 1200mil också, men är nu helt slut.

Jag har inte gjort någon 1200 milaservice ännu, vad innefattar den? Är det drivpaket, oljor, ventilkoll och hela köret eller? Hade ju varit schysst att kunna göra det själv. Halvsnål som man är.

Simp!
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Nu när hojen funnits ett par år så borde väl några fått en del mil på mätaren?
Kan ni som kört långt berätta hur det gått och om ni varit tvugna att göra något förutom service.

Tvungen att byta styre....o rykrör, sedvanlig service. Smörja kedjan, tvätta, betala försäring, tanka. summa alltså inget spec! Såg att du kör 625, är faktiskt lite sugen på nya 690smc, den är jävla fin den. men jag är jävla nöjd me kawan, så man är splittrad!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Läste nånstans (kan ha varit manualen) att ljudnivån på orginaldämparen låg på 92db eller nåt sånt, stillastående och 70-80 i rörelse.

Vad kan ljudnivån ligga på med arrowpipan/leovince om man låter insatsen vara i, dvs går det fint att besiktiga utan orginal på?
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Nu har jag ställt i hojen. Lite mer än 500 mil har jag hunnit med i sommar, det är väl inget att skryta om direCkt. Jag anser att Er-6:an är toppen för nybörjare, speciellt om man börjar med 25 kw strypning.

Vinterns projekt blir mer eller mindre bara att finna en bättre h4-lampa fram, då jag tycker att den som sitter på nu lyser på tok för dåligt. Sen överväger jag att köpa ett slip-on, men jag vill ju inte direkt att om något händer,mot all förmodan, att inte försäkringen kommer att gälla för att jag har effektökande slip-on på när jag max får ha 25 kw.

Någon som vet mer om det? Eller kan jag bara köpa ett slip-on utan att behöva oroa mig?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top