ER6-tråden

Tobbechef

Gillar action i livet!
Gick med
26 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
Kawasaki er6-n. pitpro-140cc cresent 2 växlad
Då har man spelat XboX sedan man va ute sist o körde det e det ända man kan göra när vi har svensksommar :huvet det är orättvist varför kan vi inte få ha lite cypriotisk sommar vi har väl också rätt till att köra hoj i solsken eller:confused:

MEN i dag så fick ja mina prylar ja bästelt. Det blev en ruta, spegelförlängare, och tankpad så då fick man lite quality time med hojen :) och det blev jäkligt snygt plus at nu ser man ju bak. Efter lite skruvande så bleva man ju int mindre sugen på att köra så ja öppna portarna till garaget efter att ha bett til både gud o budda o alla andra gudar som ja kunde komma på att det skulle va fint väder. Döm av min förvåning när ja kollar ut att solen skiner så det va ju bara att starat och rulla ut henne men ja hann inte 50m fören gud viker sina siden kalsonger till sidan o pissar på mig det va som dolda-kameran :mad: ni kan tro att ja ble tosssig aaaa för helsike nä nu går ja in o spelar lite XboX detta e ju vansinne. :va
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Vädret har inte vart på topp sista veckan här, men då fick jag iafall tid till att byta styre.

viewpic.asp


Blev ganska nöjd, har inte vant mig riktigt än, tycker den känns nervös i kurvor :brynad

Nu är det lite idé torka på vad man ska inhandla för prylar, någon som har nått tips ?
I höst eller vinter blir det nog PC och luftfilter så nått annat roligt :confused:

En bild till på styret http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=73794
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Fälgstripe

Var har ni köpt det?

Übersnyggt som på frostis hoj :tummenupp
Jag är på jakt efter de gula som verkar finnas i olika färger. Vilken och varifrån får man tag på "den rätta"?

Hur mycket meckande är det att få på dom snyggt?
 
Last edited:

Tobbechef

Gillar action i livet!
Gick med
26 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
Kawasaki er6-n. pitpro-140cc cresent 2 växlad
Ja det ser ju snygt ut o de va ett par granna speglar med.
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Var har ni köpt det?

Übersnyggt som på frostis hoj :tummenupp
Jag är på jakt efter de gula som verkar finnas i olika färger. Vilken och varifrån får man tag på "den rätta"?

Hur mycket meckande är det att få på dom snyggt?


Tackar :rodnar !

Jag köpte mina stripes på bikersneeds, fick först hem gula som ja tyckte såg ut bra precis som er6ans gula:va
Även http://www.nilssonsmc.se/
har fälgstripes, men vet ej om färgerna stämmer.

Lite pyssel var det att få dit, blir nog snyggast om man plockar av hjulet, men ja jäklades med hjulen på, och det fungerade.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Det var tyvärr ett missförstånd. :gråta
~2500:- inkl olja, filter & stift ville de ha.
1200an är en relativt stor service enligt boken så det är väl inte helt galet antar jag, men ändå.. :näsblod

Tänkte bara tipsa om Piffes MC(piffesmc.se) i Staffanstorp.
Fick 1200-mil servicen där för 1740:-, inkl allt. Dvs, förutom inspektion,
ventilkoll, olja/filter, stift, bromsvätska & annat i boken så fixade han också min trasiga blinkers och lösa nummerskylt, sånt hade säkert de större firmorna missat(eller tagit $$ för)! :tummenupp
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Var har ni köpt det?

Übersnyggt som på frostis hoj :tummenupp
Jag är på jakt efter de gula som verkar finnas i olika färger. Vilken och varifrån får man tag på "den rätta"?

Hur mycket meckande är det att få på dom snyggt?

Jag beställde från bikersneed till min gula er6:a. De är gulare än vad hojjen är eftersom att det är lite grönt i er6:ans modell.

Men de är snygga på och det tar väl nån timme om man ska sätta på dem.
 

wiie

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Lkpg
Hoj
er6n -07
Hallå! Har en liten fråga angående min er6a (skummat igenom men ej hittat något i tråden).
Vid ett flertal tillfällen när jag startat hojen för att åka iväg o slänger i ettan dör den. Hände idag o fick i ettan på 5e försöket när jag höll högt varv o slängde i den. Nåt som känns igen alternativt några tips?
Tack på förhand! // johan
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Hallå! Har en liten fråga angående min er6a (skummat igenom men ej hittat något i tråden).
Vid ett flertal tillfällen när jag startat hojen för att åka iväg o slänger i ettan dör den. Hände idag o fick i ettan på 5e försöket när jag höll högt varv o slängde i den. Nåt som känns igen alternativt några tips?
Tack på förhand! // johan


den kan va för kall.. eller så känner hojen av att stödet inte e helt uppe . skulle kolla detta först om ja va du..
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Är i färd med att byta styre till ett fatbar men jag hoppas jag kan få lite hjälp. Jag har monterat loss styret från hojen men hur ska jag mäta på det nya styret?
Alltså hur får jag hålen man borrar på rätt ställe? Tacksam för hjälp! :)
 

wiie

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Lkpg
Hoj
er6n -07
den kan va för kall.. eller så känner hojen av att stödet inte e helt uppe . skulle kolla detta först om ja va du..

Hallå, nej hojen har varit varm vid dessa tillfällen, ex. när man stannat på en mack eller nåt sånt, kortare stopp oftast. Och stödet har varit uppfällt det med. Kan det ha med batteriet o göra? Är ofta svagt känns de som men svårt o se att de påverkar att hojen dör när ettan slängs i ifrån stillastående?

Tack återigen på förhand, Johan
 

Holmlund

&#1641;(&#9679;&#814;&#814;&#771;•&#771;
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Tänkte lägga till en bild ang. fälgtejp. Så här ser den från bikersneed ut på min.

Ursäkta den dåliga kvallitén.
 

Bifogat

  • DSC01113.jpg
    DSC01113.jpg
    42.9 KB · Visningar: 156

HIF

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2007
Ort
HBG
Hoj
Kawasaki ER6-F
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Är i färd med att byta styre till ett fatbar men jag hoppas jag kan få lite hjälp. Jag har monterat loss styret från hojen men hur ska jag mäta på det nya styret?
Alltså hur får jag hålen man borrar på rätt ställe? Tacksam för hjälp! :)


Ingen?
 

Suqyy

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Sthlm
Hoj
ER6F
För er som är intresserade av en passande färg till svarta -07'an.
En HD-färg som heter Starlight med färgkod 3FYLB ligger jävligt nära.
Metallicen är liiite vitare än original som är mer silverton.
Men inget som syns vid fix av mindre repor odyl

/Kenneth
 

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Sökfunktionen verkar avstängd. Tänkte bara fråga om service intrevallen på våra hojar... Har jag rätt när jag säger att det är 100mil första service sen, 600mil eller varje år?? Kompisen påståd att det skulle vara 1200mil, läst i handboken men det är lite klurigt...
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Sökfunktionen verkar avstängd. Tänkte bara fråga om service intrevallen på våra hojar... Har jag rätt när jag säger att det är 100mil första service sen, 600mil eller varje år?? Kompisen påståd att det skulle vara 1200mil, läst i handboken men det är lite klurigt...

min skall iaf in på 600 mila snart
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top