ER6-tråden

rvacchi

RickTM
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
zx-6r + ett par till
Er-6

Tjena,
Ska du köpa Er-6a. Finns en -07 svart 360 mil fint skick till salu för 54000:-
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Nå nu jä...ar får det här lappmöglet försvinna, vägarna torka och plusgraderna infinna sig.....
man blir ju tokig av att veta att hojen står i garaget och väntar, och inte blir det bättre av att läsa här heller.
Psykhjälp eller flytta till varmare breddgrader eller vad ska man ta sig till.....:va :D
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Ang reflexer så har jag, på alla mina hojjar köpt smala avlånga reflexer på typ biltema o satt längst ner på regskylten. Det har alltid gått bra på bilprovningen. Till nån hoj köpte nån form av plastmojj som man sätter på bildörren för att förhindra parkeringsbucklor, i dessa satt det perfekta reflexer med jävligt bra klister i, lite styvare, bara att bryta loss o föra över!
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Inget annat än att de bytte den gula färgen mot en orange.

Plus att den svarta fick en röd ram 2007 istället för guld 2006. :)


Vad är det för skillnad mellan 07:eek:rna och 08:eek:rna då??

Ramen och fälgarna är svarta på 2008. 07:an ser ut att vara bättre köp då du får ABS till samma pris som 08:an, som inte har ABS. Om du nu jämför dessa annonser. 08:an är väl ändå snyggare! Eller? :va

//Fredrik
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Nå nu jä...ar får det här lappmöglet försvinna, vägarna torka och plusgraderna infinna sig.....
man blir ju tokig av att veta att hojen står i garaget och väntar, och inte blir det bättre av att läsa här heller.
Psykhjälp eller flytta till varmare breddgrader eller vad ska man ta sig till.....:va :D

Problemet är ju att vädret varit likadant sen midsommar -07 och någon ändring finns inte i sikte. Lika bra att vänja sig.
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
07:an är billigare. Behöver man ABS verkligen? Är det så mycket bättre?
Jag gillar 08:an bättre eftersom den är snyggare men är det värt att lägga typ 5000 extra för att bli av med den röda ramen undrar jag då.
Hjälp mig någon med mitt ilandsproblem.


Plus att den svarta fick en röd ram 2007 istället för guld 2006. :)


Ramen och fälgarna är svarta på 2008. 07:an ser ut att vara bättre köp då du får ABS till samma pris som 08:an, som inte har ABS. Om du nu jämför dessa annonser. 08:an är väl ändå snyggare! Eller? :va

//Fredrik
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
07:an är billigare. Behöver man ABS verkligen? Är det så mycket bättre?
Jag gillar 08:an bättre eftersom den är snyggare men är det värt att lägga typ 5000 extra för att bli av med den röda ramen undrar jag då.
Hjälp mig någon med mitt ilandsproblem.

ABS skulle jag inte välja bort på en ny hoj.

Var och kikade på den helsvarta men tyckte nästan att det blev för mycket av det goda. Är rätt snyggt med en färg som bryter av lite.
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Så du har mao en 07:a med röda ramen och det ser bra ut?
Har aldrig testat en mc med abs men det är antaligen väldigt bra då?
du har en med abs? du är supernöjd?
Jag vill veta så mkt som möjligt eftersom jag snart (så fort solen tittar fram 1 minut) kommer att få ett infall och ringa en firma och beställa Er6an utan att testköra eller nåt. Abstinensen är för hög.

ABS skulle jag inte välja bort på en ny hoj.

Var och kikade på den helsvarta men tyckte nästan att det blev för mycket av det goda. Är rätt snyggt med en färg som bryter av lite.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Så du har mao en 07:a med röda ramen och det ser bra ut?
Har aldrig testat en mc med abs men det är antaligen väldigt bra då?
du har en med abs? du är supernöjd?
Jag vill veta så mkt som möjligt eftersom jag snart (så fort solen tittar fram 1 minut) kommer att få ett infall och ringa en firma och beställa Er6an utan att testköra eller nåt. Abstinensen är för hög.

Jag tycker det ser jäkligt bra ut, men smak är ju högst personligt.
Tycker den röda färgen gör sig väldigt bra på modellen som sådan.

Jag har ABS på min och har efter 350 körda mil haft nytta av det flera gånger. Bilar som kör ut framför en är inte helt ovanligt och är fartskillnaden väldigt stor ska det till en väldigt duktig förare att kunna stanna effektivt utan ABS. Är lätt man panikbromsar och glider omkull när bromsarna låser sig.

Angående hojen som sådan är jag supernöjd! Inga problem alls med den och den är rätt uppseendeväckande med öppet avgas och småjusteringar på utseendet, perfekt för en posör som mig :)

Skön att köra, både om man är nybörjare eller om man är relativt erfaren. Finns flertalet killar i tråden som gått från supersport till ER-6 och som är mycket nöjda.

Åkte runt en hel del med literhojar sommaren som var och jag hade iaf inga större problem att hänga med dem uppåt 200 km/h.
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Så du har mao en 07:a med röda ramen och det ser bra ut?
Har aldrig testat en mc med abs men det är antaligen väldigt bra då?
du har en med abs? du är supernöjd?
Jag vill veta så mkt som möjligt eftersom jag snart (så fort solen tittar fram 1 minut) kommer att få ett infall och ringa en firma och beställa Er6an utan att testköra eller nåt. Abstinensen är för hög.

När jag köpte min så fanns det endast orange med ABS kvar tyckte väl då att
det inte var nödvändigt Bromsa kan man väl...
Första veckan var jag två millimeter ifrån att köra in i baken på en bil som tvärnitade jag tittade väl bort en microsekund det räckte.
Hade jag inte haft ABS då så hade det smällt .
så mitt råd köp !! med ABS
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
hmmm.... de flesta 07:eek:r är slutsålda... är jag knäpp om jag panik köper den sista svarta med abs för 60 000 kr? bara så där?
Aarrgghh..
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
hmmm.... de flesta 07:eek:r är slutsålda... är jag knäpp om jag panik köper den sista svarta med abs för 60 000 kr? bara så där?
Aarrgghh..

Om du inte i övrigt lever på den ekonomiska marginalen....köööp. Alltid får du igen nån krona om du ångrar dig. Lever du på den ekonomiska marignalen...köööp ändå. Finns alltid något mer "onödigt" att välja bort....:tummenupp
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Jag frågar på fel ställe!!! Haha...
Ekonomisk marginal... äh.. jag betalar ju räkningarna och har tillochmed frukt i kylen. Kom med råd någon annars kommer jag ringa. För MCbutiekn säger att de leverarar gratis till min dörr om jag köper idag!
Men vad ska jag köpa för prylar för min värdecheck för 7000 kr som jag får på KAWA-prylar från www.kawasaki.se?
Snälla tacksam för snabba svar för nu är jag inne i köpa MC-n dimman
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top