ER6-tråden

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Kallas ER-6 för Ninja 650 R utomlands? Bra mycket sportigare namn:yoparty

ER-6N finns inte i staterna, ER-6F finns i staterna men heter där Ninja 650R, bra att veta när man söker delar till ER6an på Ebay.

Ska värma bort mina ER-6dekaler o trycka dit Ninja, man ljuger ju inte iaf. :)

Kommit fram till att jag är talanglös på att få upp den på bakhjulet på andra växlar än ettan med bara motorkraft. Visst, man får ju upp den bara genom att ge gaspådrag på tvåan, men högre än så lär man innan det räknas.

Framhjulet däremot var kul att åka på.. och lätt.
 
Last edited:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
växlar än ettan med bara motorkraft. Visst, man får ju upp den bara genom att ge gaspådrag på tvåan, men högre än så lär man innan det räknas.

Framhjulet däremot var kul att åka på.. och lätt.

Då byter vi erf! Ligg på 2an låga varv, gasa,koppla slaaaanga, växla 3,4 där börjar den dimpa om du inte har riktigt god balanshöjd fortfarande! om du nu har bra balanspunkt råder jag dig att fortsätta 5,6 å bara njuta!
En annan sak som är lika skönt som å slanga är att skrapa puck, 1a gången jag gjorde det var minst lika "häftigt" som att slanga! Jävla känsla rent utsagt.

Åka framhjul:=:confused:
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Har fasen inte några puckar i nuläget, men med tanke på hur jäkla långt ner det känns som det är till backen känns det omöjligt, fast å andra sidan kan man ju hänga med hela kroppen utanför hojen, då kan man knäskrapa med hojen lodrätt, ehm. :p

Får träna på slangandet i sommar, kass teknik. :)
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Har fasen inte några puckar i nuläget, men med tanke på hur jäkla långt ner det känns som det är till backen känns det omöjligt, fast å andra sidan kan man ju hänga med hela kroppen utanför hojen, då kan man knäskrapa med hojen lodrätt, ehm. :p

Får träna på slangandet i sommar, kass teknik. :)

man kan säga att det är lika långt till å skrapa puck som att slanga balans,det gäller att kränga i olika riktningar!!! nu e ja full, å vill inte va nån viktigpetter, men så har jag upplevt det. å känslan när pucken går i är som en 1/2 org, å när man slangar på högsta växeln å bara åker är känslan total! (det dock men er6an)! Motard, det är lättare med en sådan..... 1a knäskrapet gjorde jag faktiskt med en ca 240kg gixxer 1100-90 på en oljedrypande parkering utanför Ikea!!!! Mkt potent, sen så tog man nästa dumma trofe! Rondellskrap, hur skönt som helst.
Nu har jag haft turen att inte ramla i dessa totalt dumma situationer, så testa gärna på bana eller på nått ställe där det inte droppar olja....
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Finns det slirkoppling till dessa maskiner att få tag på??

funderar nämligen på att montera en sån om inte priset är för högt :gnissla

Ha´t :yoparty
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Hej

Jag sitter på hojjen vid macken så att hojjen står rakt och fyller tanken helt fullt. Därefter nollar jag tripp-mätaren. Vid 21 mil börjar bensinlampam blinka till för att vid 24 mil lysa konstant.

Hur är det med era ER-6-or?
Man kan kanske fortsätta att köra ett par mil med helt lysande lampa men det är för stressande för mig. Så i detta läge betyder det att man tankar var 24-25 mil. Fast det kanske är normalt...:confused:

//TG

Precis samma för mig, vid ca 22mil började lampan och texten fuel lysa i displayen.. slocknade när man trappade ner tempot lite men sen började det lysa efter nån minut igen. Dock är inte min inkörd än för hoppas tanken räcker lite längre än 22 mil.. sååå hårt körde vi inte
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Precis samma för mig, vid ca 22mil började lampan och texten fuel lysa i displayen.. slocknade när man trappade ner tempot lite men sen började det lysa efter nån minut igen. Dock är inte min inkörd än för hoppas tanken räcker lite längre än 22 mil.. sååå hårt körde vi inte

Vet inte vad min har konsumerat som mest, men en tank landade pa 0,4 l/mil :tummenupp
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Funderar forresten pa att salja min parla och kopa mig en cross istallet.
Hinner knappt kora nat pga att jag jobbar hela j***a tiden.
Hinner knappt trana heller, sa jag tankte sla tva flugor i en small med crossen :)

Nan som ar sugen?

-07 med ABS
Risers o fatbar
Sportspeglar
G.P.E slipon fran GPR (numrerat Casey Stoner Edition)
Rimstripes
Eloxerade fotpinnar (alla fyra)
Sidopanelerna och Fatbar pulverlackat i grov mattsvart.
Andra styrandspluggar

Originalarslet sitter pa nu.
Hann inte gora ny skylthallare innan korsuget blev for stort. haha

Precis passerat 400 mil.

Jag bara FUNDERAR pa detta, men om nan ar sugen sa skicka ett pm.
 

Bifogat

  • fb1.jpg
    fb1.jpg
    116.3 KB · Visningar: 204

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Vet inte vad min har konsumerat som mest, men en tank landade pa 0,4 l/mil :tummenupp

Huum jo det är ju lite skillnad.. 15.5mil / 22liter = ca 0.71l/m

Så tyckte det vara lite väl maffigt med tanke på motor,vikt mm men som sagt hoppas på nergång i förbrukningen efter inkörning, kanske justerar lite vid första servicen också kan jag hoppas
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Är det nån som har fått problem med motor eller effekt när ni har bytat slipon? har ni märkt nån skillnad på gång med och utan insats?
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Är det nån som har fått problem med motor eller effekt när ni har bytat slipon? har ni märkt nån skillnad på gång med och utan insats?

Jag kör med ett Leo Vince utan insats, men jag använder det bara för att det låter så jävla rått. Enda motormässiga skillnaden jag har upplevt är att den skjuter lite ibland, men det är sällan och är inte direkt störigt.
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
det låter ju bra, så man slipper bänka o köpa pc3 o sånt. Har hört att motorn kan börja "spika" som visst kan pajja motorn. gör det oxå för ljudet, tycker den går fint med de 72 kusarna som finns
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Det enda jag märkt är att registret var trevligare orginal, men ljudet är ju + med slipon! (detta är ju endast min skadade hjärnas tankar...)

Hehe, ja men man kan ju inte få allt här i världen :)
Gamla svarten ska på hundramila-service på onsdag, ska bli gött med lite ny fin olja :)
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Japp får jag också ansluta mig till klubben!
Det blev en Silver/röd ER-6n -06, köpte den utan att ens ha sett modellen i verkligheten.
Har nu även hunnit plöjt igenom alla de 209(!) sidorna :tungan

Är ruskigt nöjd med hojen än så länge, har bara provat den en liten sväng på gatan då jag fortfarande saknar den där bokstaven på körkortet...
Tycker alla här på forumet verkar lovorda Bilsport MC försäkringen, men dom var faktiskt dyrare än IF som ville ha knappa 700kr/månad halvförsäkring, med möjlighet att ställa av den när man känner för det (snart 25 fyllda, inget hojkort :( och boendes i Uppsala)
Men ingen lär ju bräcka Tennant: 100.000kr/år helförsäkring Vilket skämt, började asgarva när hon berättade det :rofl

Så är det nån som vill göra sig av med sitt slip-on så har ni en köpare här, orginal låter lite tamt tycker jag.

PS: Tack för en klockren tråd :rock
 

Micke2k

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER6-n
Två korta frågor:

1.Vad kostar fram-vänster kåpa och vart kan man beställa? Grön färg och lackerad.

2. Har en slang som hänger ner under, vad är den till för och vart ska jag stoppa den? Hängde ej där när jag köpte den.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top