Jag har en eventuell oljeläcka. Det är kladdigt runt växelreglaget och det syns ett droppspår ner på "magkåpan". Har 600-milsservicen inbokad på tisdag så jag får väl se om dom kan titta på det då.
Kan absolut slå ett slag för piffes mc i Staffanstorp när det gäller service.
Betalade 1600 för min 1200-milaservice (bytte iofs 2 däck samtidigt).
PS. Min hoj är till salu till ett riktigt lågt pris: http://www.blocket.se/vi/17612479.htm?ca=23_11_s
Angående servicen så tycker jag inte det är värt några stora pengar, tusenlapparna ramlar fort iväg och så mycket uppväger inte en servicebok prutandet när man säljer.
Byta olja, kolla bromsar o slangar samt glapp i lager kan man ju kolla själv plus att man vet om det verkligen är gjort eller inte.
christoffer vad menar du med ryckigt i starten? hackar den när du släpper upp kopplingen eller rycker i jämn fart?
okej, då bär det väl av till Staffanstorp i dagarna! vad är det de kollar och fixar på servicen?? tackar för tipset!!
Nu har jag vart slö hur änge som helst och struntat att kontakta firman för att mitt batteri är kasst....har vart hela sommaren! Så man får helt skylla sig själv, o nu har garantin gått ut.....så:
ÄR DET NÅGON SOM HAR HANDLAT BATTERI TILL ER6 PÅ BILTEMA??????
Har typ 15 mil till närmsta, men kommer att passera Biltema Uppsala imorgon em. Kollade över lite snabbt nu o har kommit fram till antingen
80-818, eller 80-266. Om nån har köpt, så vilket? eller är det nått helt annat?
Har du kollat med din återförsäljare eller tar du för givet att du inte får något batteri för att garantin gått ut? När jag bytte mitt så sade de att Kawasaki kände till att de fått en omgång dåliga batterier från Yuasa och att det inte var något problem att få det bytt. Sådant brukar gälla utöver vanliga garantier men du kanske redan kollat?
Av Biltema-batterierna skulle jag köpt det billigare, det dyrare kan möjligen vara något bättre om du är dålig på att ladda och det tål friare montering som inte är något problem på ER6:an.
Förhoppningsvis bara överskott från kedjesmörjning!
Ja troligen bara kedjeolja, min är med kletig där tills jag tvättat den.Jag har en eventuell oljeläcka. Det är kladdigt runt växelreglaget och det syns ett droppspår ner på "magkåpan". Har 600-milsservicen inbokad på tisdag så jag får väl se om dom kan titta på det då.
Den rycker, eller går ojämnt rättare sagt, känns lite som när man får soppatorsk, fast inte lika tydligt. Det är när man ligger på jämn gas i 50-70km/h och under 5000 varv. polaren som har en f orginal har inga problem med det, men hört andra som har.. vad han det vara, någon som vet??
Nu har jag vart slö hur länge som helst och struntat att kontakta firman för att mitt batteri är kasst....har vart hela sommaren! Så man får helt skylla sig själv, o nu har garantin gått ut.....så:
ÄR DET NÅGON SOM HAR HANDLAT BATTERI TILL ER6 PÅ BILTEMA??????
Har typ 15 mil till närmsta, men kommer att passera Biltema Uppsala imorgon em. Kollade över lite snabbt nu o har kommit fram till antingen
80-818, eller 80-266. Om nån har köpt, så vilket? eller är det nått helt annat?
Tjena köpte en kawasaki er6n 08 förra veckan, tycker att den är riktigt härlig på små kurviga vägar. köpte ett hurric slipon igår och powercommander 3 satan vad skönt ljud det vart men den går betydligt ojämnare nu än innan bytet, med hoppas att det kan fixas med powercommandern. Någon som kan tippsa om ett bra öppet filter och vars man kan köpa en snygg cuts?
Ja troligen bara kedjeolja, min är med kletig där tills jag tvättat den.
Så är dom flesta, tror man har mer överseende i början bara.
Jag får min ram bytt utanför garantin så det skadar inte att ringa o kolla på åf.
Antar att du kör med map nedladdad från dynojets hemsida? dom är anpassade efter usa soppa som är usel. jag tycker alla deras mappar är dåliga.
Tjena köpte en kawasaki er6n 08 förra veckan, tycker att den är riktigt härlig på små kurviga vägar. köpte ett hurric slipon igår och powercommander 3 satan vad skönt ljud det vart men den går betydligt ojämnare nu än innan bytet, med hoppas att det kan fixas med powercommandern. Någon som kan tippsa om ett bra öppet filter och vars man kan köpa en snygg cuts?
Antar att du kör med map nedladdad från dynojets hemsida? dom är anpassade efter usa soppa som är usel. jag tycker alla deras mappar är dåliga.
Tjena!
Vad är det för lampsockel i strålkastaren på våra ER6or? Tänkte köpa ett xenonkitt nämligen!
//Med vänliga hälsningar
Hej!
Det är H7, vx har tidigare i tråden postat sin xenon-montering, kolla inlägg:
Inlägg #1438
Inlägg #1476
Det verkar bli väldigt gott ljus, inte helt fel nu i höstmörknet.
//Fredrik
Har du kollat med din återförsäljare eller tar du för givet att du inte får något batteri för att garantin gått ut? När jag bytte mitt så sade de att Kawasaki kände till att de fått en omgång dåliga batterier från Yuasa och att det inte var något problem att få det bytt. Sådant brukar gälla utöver vanliga garantier men du kanske redan kollat?
Av Biltema-batterierna skulle jag köpt det billigare, det dyrare kan möjligen vara något bättre om du är dålig på att ladda och det tål friare montering som inte är något problem på ER6:an.
nu har man monterat värmehantag det kan jag varmt rekomendera.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |