Man blir lite orolig när man läser i tråden om priserna på 600 mils servicen vissa handlare tar ut!
Den består ju endast av kontroller och inget byte av något. Jag gav inte mer än 250:- hos bröderna hörbergs,dock fick jag det lite billigare då jag handlade hojen där men annars har jag för mig att dem tog 350-400:-för den servicen.
Så ni som betalt över 1000:- utan byte av någon slitdel ska nog ifrågasätta detta
Sen vill jag passa på att ge bikeshop beröm för mycket fint kundbemötande och serviceanda. Dem levererade mitt hurric slipon snabbt och enkelt till mycket bra pris. Hurric sliponet kan jag rekommendera,mullrar härligt samtidigt som det inte går till överdrift och ser mycket snyggt ut.
På tal om kawasakihandlare i skåne som vissa diskuterade så vill jag rekommendera bröderna hörbergs i lödde. Bra kundbemötande, produktkunskaper och trevliga
Mchuset har jag tyvärr bara dåliga erfarenheter av precis som många verkar dela med en.
Har nu kört cirka 1800 mil sen jag införskaffade min pärla förra året och trivs som fisken i vattnet och kan bara rekommendera er6:an till alla som vill ha en prisvärd och rolig hoj.
Som rolig kuriosa kan jag skriva mina servicepriser för dem som är nyfikna,andra kan ju gärna fylla på med sina så får man ju lite överblick vad det ungefär kostar.
Servicepriser(er-6f abs 2008 servicar gjorda på br.hörbergs):
100mil - 1600:-
600mil - 250:- (Endast kontroller i denna service)
1200mil - 1600:-
1800mil - 800:- (Ej olja/filter då detta precis bytts av mig i början av
säsongen)
Bliv lite långt inlägg men hoppas där var något matnyttigt för nån
//christofer