annars har vi nog en regeringskris under uppsegling.
Det har vi haft dom senaste 30 åren. Och det kan bara hända i ett land som Sverige, där vi alla är så 'civiliserade'.
Hur som helst, det gick inte som jag hade hoppats. Jag var verkligen inställd på ett skifte, en ny tid med ny regim där storstan blir en komplex bur med övervakning och sporadiska kontroller, fler avgifter och spärrar, där du får göra lögndetektortest innan du åker t-bana, visitationszoner, flygande drönare som filmar allt och alla, typ Blade Runner.
Nu blir det istället nåt slags dagis där miljötanter kommer stirra anklagande på mig, och ungdomarna fostras till små rädda miljö-nassar som glor ner i mobilen varje gång dom blir osäkra och behöver 'vägledning' av alsmäktiga internet. Feta små lattemammor som skriker på mig att jag skitar ner *deras luft*! Fler och farligare cykelfiler i trafiken med småbarnsföräldrar naivt självsäkra med tre cyklande ungar efter sig totalt orädda för vad som kan hända om bilisten tappar sin kaffe i knät. .. miljözoner där man bara för köra el-drivet. Jag låter hellre en polis tafsa mig mellan benen.