Nej det är jo klart -
för det har BT gjord i flera år själv
"biltema orginal" är inte mycket att plagiera
Jag har en ny dyr hoj och jag tänker köra på dyr olja.
Det är jag tacksam för, att du köpt ny hoj alltså, så man kan köpa den begangnad om en herrans massa år.
Det är jag tacksam för, att du köpt ny hoj alltså, så man kan köpa den begangnad om en herrans massa år.
Du ser det som ett plus att den gått med sämre, men dyrare olja och (om jag minns rätt) bensin med salter som ger avlagringar i bränslesystemet?
sämre lägg ner nu,har ont i magen av skratt,salter ,avlagringar? hallå.
Inga problem,kör mycket så jag fyller på ny soppa ofta.Just nu står den med halv tank sedan i somras,och den startar och går så bra,har alltid gjort.Har inget minne av gegga i 98 när jag körde tankbil,borde hört talas om det,men skit samma.Jag kör på all bensin och tankar det med högsta oktan där det finns.vet ej om bmw har haft något problem med gegga,skum med sina hojar då dom rekomenderar minst 98.Men intressant att biltemas olja är den bästa av alla,i tanke på allt annat skräp dom säljer.Jag går in på Meca bredvid Biltema här och köper Mobil 1 till våran volvo s60 och oljan till hojen slår dom i vid service på mc firman,i det här fallet Motul 7100.Och bägge motorerna funkar och jag är nöjd.Tja, oljan du väljer framför biltemas har lägre kvalitetsklassning och är därmed de facto sämre.
Du nämner även att du tankar 98 oktan, som innehåller blyersättningsmedel, vilket är ett salt, som inte är riktigt bundet i bensinen, vilket gör att det sjunker till botten och bildat en skum gegga av kristaller när det fått stå längre stunder.
Lol.
Inga problem,kör mycket så jag fyller på ny soppa ofta.Just nu står den med halv tank sedan i somras,och den startar och går så bra,har alltid gjort.Har inget minne av gegga i 98 när jag körde tankbil,borde hört talas om det,men skit samma.Jag kör på all bensin och tankar det med högsta oktan där det finns.vet ej om bmw har haft något problem med gegga,skum med sina hojar då dom rekomenderar minst 98.Men intressant att biltemas olja är den bästa av alla,i tanke på allt annat skräp dom säljer.Jag går in på Meca bredvid Biltema här och köper Mobil 1 till våran volvo s60 och oljan till hojen slår dom i vid service på mc firman,i det här fallet Motul 7100.Och bägge motorerna funkar och jag är nöjd.
Att bensin med kaliumtillsats fäller ut kalium vid lagring är ganska välkänt.
Biltemas olja är inte den bästa, men naturligtvis bättre än oljor med lägre kvalitetsklassning.
Ingen idé att tjaffsa med han, han som många andra verkar ju ha bestämt sig för att det är den snygga dunken som spelar roll. Inte innehållet.
Förklara gärna varför.
Med vetenskaplig grund.
Med källor.
Eller också är det tvärtom ...................
Kanske bryr sig lite mera om sin hoj
Du ser det som ett plus att den gått med sämre, men dyrare olja och (om jag minns rätt) bensin med salter som ger avlagringar i bränslesystemet?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|