Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
GSXR1000 -02
Goodstuff skrev:
OK. Så om alla skenförsäkrar på sina äldre släktingar så kommer premierna att sjunka? Du kommer med en natinalekonomisk sensation. Har du ringt Ringholm och Nobelkommitén?

Det snacka så mycket skit om de som skenförsäkrar hela tiden, men vad tycker ni om en som har skenförsäkrat hela sitt mc-liv och inte klotat en enda gång :fakta Han har ju prakiskt taget bara skjutit till pengar åt andra :tummenupp

Lappen: Cool bild du fick tag i :bow :bow :bow :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kulan skrev:
Det snacka så mycket skit om de som skenförsäkrar hela tiden, men vad tycker ni om en som har skenförsäkrat hela sitt mc-liv och inte klotat en enda gång :fakta Han har ju prakiskt taget bara skjutit till pengar åt andra :tummenupp

Lappen: Cool bild du fick tag i :bow :bow :bow :tummenupp

Visst har han skjutit till pengar men inte i den grad som hade varit fallet om han varit ärlig.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
lappen skrev:
Teoretiskt sätt ja då olyckorna kommer att minska i just den kategorin och premierna därmed sjunka. Dock kommer priserna att öka i den äldre kategorin där olyckorna med stor sannolikhet kommer att öka.

Nästan så att man börja ifrågasätta din inteligens har du ens ringt till försäkrings bolagen och kollat upp frågan ?

Du har inte kollat upp hur det funkar själv. Man betalar inte för sin åldersgrupp utan t.ex klassning, fabrikant, etc. Jag betalar t.ex genom min försäkring för alla Suzuki försäkrade i mitt bolag, inklusive Johan_23 och hans Pappas R1000.
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Gixxer-Anders skrev:
*Stånk* :zpy

Lappen, Ballen, Garpe med flera:
Är det lungt om jag kommer hem till nån av er en kväll och knycker din hoj då??
Jag menar, varför ska inte jag få åka sporthoj? jag har förvisso inte råd att köpa en, men vadå, ni är väl inga kommunister heller?? :tummenupp

Det ni håller på med är STÖLD!!

att det ska vara så svårt att fatta........... jag ger fan upp.... :mad: :mad:

Stöld !? Jag betalar för försäkringen. Bedrägeri möjligtvis.

Som jag nämnde innan i denna tråden var drar du gränsen till stöld herr moral? Har du licens för alla din program i dín dator ?
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
John Holmes skrev:
Du har inte kollat upp hur det funkar själv. Man betalar inte för sin åldersgrupp utan t.ex klassning, fabrikant, etc. Jag betalar t.ex genom min försäkring för alla Suzuki försäkrade i mitt bolag, inklusive Johan_23 och hans Pappas R1000.


Du betalar beräknat på följande grunder, motorstyrka, årsmodell, ålder samt modell.

Jo jag har kollat upp det.
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Kan inte alla i den här tråden skriva vad ni betalar i försäkring, normal eller skenförsäkring. Och hur eran mc "historia" ser ut... erfarenhet mm


se om alla vågar...
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
lappen skrev:
Du betalar beräknat på följande grunder, motorstyrka, årsmodell, ålder samt modell.

Jo jag har kollat upp det.

Visst skiljer premien beroende på ålder, bostadsort etc men försäkringsbolagens grundtanke är att varje "märke" skall betala sig självt. Alltså, det blir dyrare för MIG om någon kraschar en spritt ny R1000. Det blir mindre dyrt för MIG om han betalar rätt premie. Oavsett ålder.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
lappen skrev:
Teoretiskt sätt ja då olyckorna kommer att minska i just den kategorin och premierna därmed sjunka. Dock kommer priserna att öka i den äldre kategorin där olyckorna med stor sannolikhet kommer att öka.

Nästan så att man börja ifrågasätta din inteligens har du ens ringt till försäkrings bolagen och kollat upp frågan ?

Och hur ser bolagens totala hojförsäkringsbild ut då?

lappen skrev:
I den farten som jag krashade hojar förra året i sammband med div bankörning och kanske lite vansinighets åkning på bakslang och stoppies hade inte jag haft råd att ha halv eller trafik försäkring.

Om vi på detta citat från dig gör en enkel matematisk beräkning om Pelle 21. Observera att detta är ett exempel och inga exakta siffror.

Pelle 21 kraschar under säsongen två hojar som ej är försäkrade på honom själv.

Inbetalda premier.
2 cyklar med (sken)helförsäkring a 10 000 st.
Totalt 20 000.

Kostnader.
Två stycken CBRGSXZXRYZFR klass 7 hojar a 100 000 styck.
Totalt 200 000.

Resultat -180 000 sek.

Om Pelle betalt vad han borde baserat på den risk han utgör skulle resultatet sett lite annorlunda ut.

Inbetalda premier.
2 cyklar med helförsäkring a 35 000 st.
Totalt 70 000

Kostnader.
Två stycken CBRGSXZXRYZFR klass 7 hojar a 100 000 styck.
Totalt 200 000.

Resultat -130 000 sek.

Var tar bolagen ut dessa 50 000 som de inte får in på grund av falska uppgifter vid försäkringstillfället? Jo genom höjda försäkringspremier för alla i bolaget.
 
Last edited:

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
lappen skrev:
Som jag nämnde innan i denna tråden var drar du gränsen till stöld herr moral?

Så det är lungt om jag kommer och "lånar" din hoj en stund då?

Du kan ge dig fan på att det är stöld!!
DU stjäl pengar av MIG..

Att du har mage att käfta om saken är ju helt sanslöst..

Att du inte har alla flingorna i paketet är ju rätt uppenbart, herr jag-borde-halstras-över-långsam-eld

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
John Holmes skrev:
Visst skiljer premien beroende på ålder, bostadsort etc men försäkringsbolagens grundtanke är att varje "märke" skall betala sig självt. Alltså, det blir dyrare för MIG om någon kraschar en spritt ny R1000. Det blir mindre dyrt för MIG om han betalar rätt premie. Oavsett ålder.

Vilket bolag har du varit i kontakt med ?

Så lät det inte med de bolag jag pratat med..
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Gixxer-Anders skrev:
Så det är lungt om jag kommer och "lånar" din hoj en stund då?

Du kan ge dig fan på att det är stöld!!
DU stjäl pengar av MIG..

Att du har mage att käfta om saken är ju helt sanslöst..

Att du inte har alla flingorna i paketet är ju rätt uppenbart, herr jag-borde-halstras-över-långsam-eld

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Du glömde besvara min fråga om var gränsen går !!
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Goodstuff skrev:
Och hur ser bolagens totala hojförsäkringsbild ut då?



Om vi på detta citat från dig gör en enkel matematisk beräkning om Pelle 21. Observera att detta är ett exempel och inga exakta siffror.

Pelle 21 kraschar under säsongen två hojar som ej är försäkrade på honom själv.

Inbetalda premier.
2 cyklar med (sken)helförsäkring a 10 000 st.
Totalt 20 000.

Kostnader.
Två stycken CBRGSXZXRYZFR klass 7 hojar a 100 000 styck.
Totalt 200 000.

Resultat -180 000 sek.

Om Pelle betalt vad han borde baserat på den risk han utgör skulle resultatet sett lite annorlunda ut.

Inbetalda premier.
2 cyklar med helförsäkring a 35 000 st.
Totalt 70 000

Kostnader.
Två stycken CBRGSXZXRYZFR klass 7 hojar a 100 000 styck.
Totalt 200 000.

Resultat -130 000 sek.

Var tar bolagen ut dessa 50 000 som de inte får in på grund av falska uppgifter vid försäkringstillfället? Jo genom höjda försäkringspremier för alla i bolaget.


Premie höjning i den kategori där olyckorna sker. Varför höjer de inte det generelt sett för alla åldrar då ? Det är högre risk mer klotningar bland 20 åringar därmed högre kostnad för försäkringen.
 
Last edited:

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
GSXR1000 -02
Gixxer-Anders skrev:
Så det är lungt om jag kommer och "lånar" din hoj en stund då?

Du kan ge dig fan på att det är stöld!!
DU stjäl pengar av MIG..

Att du har mage att käfta om saken är ju helt sanslöst..

Att du inte har alla flingorna i paketet är ju rätt uppenbart, herr jag-borde-halstras-över-långsam-eld

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Hahahaha... Fan va ballt :tummenupp Jag blev tillslut en simpel tjuv :fakta

Man ska aldrig påbörja nåt man inte kan avsluta :fakta Någon annan som har mycket pengar hemma :confused:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Garpe skrev:
Kan inte alla i den här tråden skriva vad ni betalar i försäkring, normal eller skenförsäkring. Och hur eran mc "historia" ser ut... erfarenhet mm


se om alla vågar...

Helsförsäkring.
Klass 5
Zon 4
30 år
Hojkort i 11 år.
4800 sek.
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
lappen skrev:
Premie höjning i den kategori där olyckorna sker. Varför höjer de inte det generelt sett för alla åldrar då ? Det är högre risk bland 20 åringar därmed högre kostnad för försäkringen
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top