lappen skrev:
Teoretiskt sätt ja då olyckorna kommer att minska i just den kategorin och premierna därmed sjunka. Dock kommer priserna att öka i den äldre kategorin där olyckorna med stor sannolikhet kommer att öka.
Nästan så att man börja ifrågasätta din inteligens har du ens ringt till försäkrings bolagen och kollat upp frågan ?
Och hur ser bolagens totala hojförsäkringsbild ut då?
lappen skrev:
I den farten som jag krashade hojar förra året i sammband med div bankörning och kanske lite vansinighets åkning på bakslang och stoppies hade inte jag haft råd att ha halv eller trafik försäkring.
Om vi på detta citat från dig gör en enkel matematisk beräkning om Pelle 21. Observera att detta är ett exempel och inga exakta siffror.
Pelle 21 kraschar under säsongen två hojar som ej är försäkrade på honom själv.
Inbetalda premier.
2 cyklar med (sken)helförsäkring a 10 000 st.
Totalt 20 000.
Kostnader.
Två stycken CBRGSXZXRYZFR klass 7 hojar a 100 000 styck.
Totalt 200 000.
Resultat -180 000 sek.
Om Pelle betalt vad han borde baserat på den risk han utgör skulle resultatet sett lite annorlunda ut.
Inbetalda premier.
2 cyklar med helförsäkring a 35 000 st.
Totalt 70 000
Kostnader.
Två stycken CBRGSXZXRYZFR klass 7 hojar a 100 000 styck.
Totalt 200 000.
Resultat -130 000 sek.
Var tar bolagen ut dessa 50 000 som de inte får in på grund av falska uppgifter vid försäkringstillfället? Jo genom höjda försäkringspremier för alla i bolaget.