Nej. Det gör det verkligen inte. Jag tror inte någon här har tänkt "Hmm. Det fanns en kille som körde lite snabbt på en hoj en gång om jag minns rätt. Det är uppenbart att alla som kör motorcykel är tunga brottslingar."
Du heter möjligen inte Kaczynski i efternamn?
påtal om oskyddade motorcyklister (varken kläder eller hjälm!) och skador... 2 stycken har jag fått in via ort-akuten (båda 2 drogpåverkade) som båda har kört utan hjälm, den ena krash i 150 snåret o den andra i 90, inga skador mer än oroliga kompisar som ville få in dom på kontroll och ja ^^ blåmärken blev de säkert för dem... men annars så gick de båda hem på förmiddagen (de kom båda två på natten, tydligen så brukar droger o mörker inte vara en så bra kombo när man sitter på hoj o vill hålla sig på vägen)
Nu är de dags för glögg pojkar o flickor Go Jul ifrån Polski Land ^^ bär hemmåt svea riket idag
Ungar överlag kör mindre moppe nuförtiden vilket är en inkörsport för många, sen "känns" det som att det allmänt är svårare och dyrare att kortet dessa dagar vilket hindrar många från att ta kortet
Ungar överlag kör mindre moppe nuförtiden vilket är en inkörsport för många, sen "känns" det som att det allmänt är svårare och dyrare att kortet dessa dagar vilket hindrar många från att ta kortet
Överhuvudtaget är det betydligt färre som kör både moppe och framförallt bil. När jag fyllde 18 så hade jag bilkortet inom ett par veckor, så var det ju med alla mina kompisar också. Idag får jag tjata på mina ungar om att de måste ta körkort...
Ungar nuförtiden får ju i mycket större utsträckning skjuts överallt med. De behöver inte ta körkort för att ta sig nånstans.
Så är det ju i vissa fall men för det första så inte f-n vill jag ju bli skjutsad runt av mina föräldrar när jag är 18, det är ju skämmigt, och för det andra så missar man ju friheten. Jag minns fortfarande första gången jag satte mig på mopeden och fick möjlighet att åka var jag ville, oslagbar känsla!!!
Javisst för fan.
Jag gick inte helt sällan milen hem från skithålan där pubarna fanns som 18-åring, istället för att bli hämtad av föräldrarna. Då hann man ju dessutom nyktra till lite lagom.
Jag vill inte vara otrevlig mot dig som person men du uppvisar exakt samma logik som PK-vänstern. "Givetvis har vi yttrandefrihet, men med den friheten så måste du förstå att du inte kan använda den. Hur skulle samhället se ut då???"
Även jag måste inse att jag börjar se gammal ut under visiret, inte ens på crossbanan går det så värst fort och jag blev aldrig någon wheeliekung. Men det finns inte en chans att jag kör sporthoj för att köra lagligt.
Det är med din logik vi får ett "mini-USA" om allmänheten KRÄVER insatser mot allt som stör. Gräsklippande grannar, skrikande barn på lekplatser, cruising på stadens torg, konserter - ALLT skall bort! bara jag får bo i mitt radhus och spela skinnflöjt...förlåt golf på helgerna. Sedan kan vi ha gräsmattekontrollanter i grannskapet så värdet på radhuset inte går ner...
Om alla taggade ner lite och insåg att vi lever bara en gång så gör det bästa av det så skulle bombrepor inte vara ett problem. Ja, någon kommer stryka med och det är sorgligt men det är också en del av livet. jag har förlorat vänner till MC-åkningen och andra dumma saker och jag sörjer dem än, men den dagen jag springer runt och har en attityd att allt hemskt skall bort och censureras så är det min tur för träfracken...
p.s
Swedie: Allt är ditt fel, du lyckades ju till och med bli världskändis som både wheelie och kraschkung i Judgment day. We remember
DieselDoris!
Ibland känns det som att vi är sista generationen som kan utnyttja "friheten" på hoj. Plus en massa mer text
Jag håller inte med om den nattsvarta bilden du tecknar...
... och enligt en mycket nära vän till mig som är körskollärare så har de som tagit moppekort en enorm fördel vid bilkortet/mckortet....
Klart att en körskolelärare uttrycker sig på så sätt, allt annat vore sensation
Sen så kan jag nog hålla med om att inköpspriset på ny hoj inte är högre nu än på -80 talet men det jag påtalade var den helt sjuka försäkringspremien.
Du betalar halva motorcykelns värde (ifall den är ny) i premie om året ifall du bor i Stockholm och det är ett ganska nytt påfund.
Skulle jag mot förmodan helförsäkra min K6:a så skulle det vara hela värdet i premie om året vilket självfallet är orimligt.
Men klart man kommer se till att man kan fortsätta köra även i framtiden.
Det går utmärkt att bomba bulten och slanga på Sveavägen med en ER6:a, XT660, MT-07, Duke 690, Ducati Monster eller annan liknande "billigare" nakenhoj
Klart att en körskolelärare uttrycker sig på så sätt, allt annat vore sensation
Sen så kan jag nog hålla med om att inköpspriset på ny hoj inte är högre nu än på -80 talet men det jag påtalade var den helt sjuka försäkringspremien.
Du betalar halva motorcykelns värde (ifall den är ny) i premie om året ifall du bor i Stockholm och det är ett ganska nytt påfund.
Skulle jag mot förmodan helförsäkra min K6:a så skulle det vara hela värdet i premie om året vilket självfallet är orimligt.
Men klart man kommer se till att man kan fortsätta köra även i framtiden.
Det går utmärkt att bomba bulten och slanga på Sveavägen med en ER6:a, XT660, MT-07, Duke 690, Ducati Monster eller annan liknande "billigare" nakenhoj
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|