Mheel
Medlem
Någon som har testat JVC videokamera med hårdisk t.ex GZ-MG37E??
//Mheel
//Mheel
HannesH skrev:2289649Hallå!
Är det någon som kan tipsa mig om en hyffsad videokamera för en ganska billig peng(nån tusing).
Det kameran helst ska kunna göra är:en bra zoom och kanske en liten lampa/blixt gör inget, men ovantånde saker är viktigare..
Filma snabba saker tex. mc
Filma ljusa saker tex. skidor
Få en bra bild när det är lite mörkare
Efterssom de nämda sakerna är viktigast, så spelar det ingen större roll om det är en DV,DVD,HD-kamera..
Tack på förhand
//HannesH
zaya skrev:2609109Perfekt tråd men jag har en fråga: vad kan jag köpa en stativ som jag tänker montera på tank-locket?
Tack i förhand
Tanken är alltså att jag ska filma med en stillbildskamera för att den är billig och liten. Har tänkt sätta fast den framför styret nånstans på hojen. Kameran som jag tänker på är samsung digimax s700 som cyberphoto säljer. Den filmar med 640x480 pixel med 30 b/s och lagrar som mpeg-4 format. Den använder AA-batterier, har "filmstabilisator" och även några enklare redigeringsmöjligheter. Så det verkar som den är lite bättre anpassad att filma med än dom flesta andra stillbildskameror. Och priset ligger på 1600 kr.MikkE skrev:2633771Vad för kamera är det? Kompakt eller system?
Ja, varför inte. Dock kommer du att få kasst ljud om det är mikrofon på den.supermoppe skrev:2635141Tanken är alltså att jag ska filma med en stillbildskamera för att den är billig och liten. Har tänkt sätta fast den framför styret nånstans på hojen. Kameran som jag tänker på är samsung digimax s700 som cyberphoto säljer. Den filmar med 640x480 pixel med 30 b/s och lagrar som mpeg-4 format. Den använder AA-batterier, har "filmstabilisator" och även några enklare redigeringsmöjligheter. Så det verkar som den är lite bättre anpassad att filma med än dom flesta andra stillbildskameror. Och priset ligger på 1600 kr.
Är det samma ljudkvalité som på min ixus700 blir jag INTE besviken om man säger så. Vindbruset kommer ju såklart förstöra. Vet inte hur kameran ser ut innuti (hur ofta vet man det?) men kommer kanske kolla om det går att ta ur mikrofonen och löda dit en förlägningssladd och sätta den på nått bättre lämpat ställe.MikkE skrev:2635298Ja, varför inte. Dock kommer du att få kasst ljud om det är mikrofon på den.
Klart att det går att filma med den på tanken.
Thundercat skrev:2649814Funderar på att skaffa en videokamera. Ska man köpa en som spelar in på dvd-skiva eller med hårddisk? Någon som kan ge en rekomendation på en kamera för ca 2000-3000kr? Vilket märke gör bäst prylar? Canon? Sony? Eller någon annan?
-PLM- skrev:2650472Tänkte köpa en begagnad mini DV kamera.
Har mest kollat på Sony då jag gillar deras kvalitet.
Efter flera av Sony kamerorna står det E efter beteckningen, vad betyder det? Hittar bara tester av kameror utan ändelsen "E".
Har ni tips på andra bra kameror kanske? Tänkte lägga ca 2-3000 för en begagnad. Det ska finnas AV in på kameran så jag kan använda hjälmkamera.
Budde skrev:2650516Här är en ok sida med info om nya & gamla videokameror www.cyberphoto.se dom har även mycket tillbehör till både video- och vanliga kameror. En annan sida som har lite mer tester är www.smartson.se.
Dessvärre har jag ingen aning om vad "E" står för. Jag använder mig i daxläget av en Sony DCR-TRV33E och jag har kollat igenom papprena som kom med men det står inget där. mitt tips är att om du nu måste vet vad det betyder så maila Sony.se, fråga dom & på deras hemsida kan du läsa mer om deras kameror både nya & gamla.
Hoppas det har varit till någon hjälp
//Budde
-PLM- skrev:2650526Thx mannen! Undrar mest över "E" ifall det betyder snik eller nåt, så inte AV in är med? När den utan "E" är utrustad med det såklart.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|