För dig som ska köpa videokamera

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Är det bra/nödvändigt att ha Audio-IN om man ska koppla in en hjälmkamera? I w-motoracings 21 CWS-HS paket ingår det ju mikrofon.
 

MikkE

Guest
SuperMicke skrev:
Är det bra/nödvändigt att ha Audio-IN om man ska koppla in en hjälmkamera? I w-motoracings 21 CWS-HS paket ingår det ju mikrofon.
Nope, inte alla kameror i alla fall. Jag behöver inte ha Audio-IN phonokontakt på min kamera. Kopplar ihop allting till en kabel som kommer med kameran, se den enkla bilden.
 

Bifogat

  • ritning.JPG
    ritning.JPG
    9.9 KB · Visningar: 215

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Funderar på att köpa mig en

HjälmkameraJag laddade ner din "Senaste filmen - Hjälmkamera" men filmen är ju närapå svart vit? blir färgåtergivningen inte bättre med hjälmkamera??






MikkE skrev:
hehe. spiken wheelade aldrig. all bakslangning av Johanjulgran. Men kameran jag använder mig av är en JVC GR-DX55e (Cyberphoto ), hjälmkameran är modell 21 CWS-HS från W-Motoracing
Båda e perfa!
 

MikkE

Guest
PD skrev:
HjälmkameraJag laddade ner din "Senaste filmen - Hjälmkamera" men filmen är ju närapå svart vit? blir färgåtergivningen inte bättre med hjälmkamera??
Det ÄR färg egentligen. Hittar faktiskt bra kontraster. men i filmen har jag gjort det svart/vitt
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Jag rekommenderar att ingen köper från bulletcam.com
Dom har lurat mej på 3000:-
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
NBR skrev:
Jag rekommenderar att ingen köper från bulletcam.com
Dom har lurat mej på 3000:-
Hur har dom lurat dig? Kom varan aldrig fram eller kom den fram som en tegelsten? Tog dom för mycket betalt eller vad?
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Fel i grejerna & när jag snackat me dom så kom vi överens om att jag skulle returnera grejerna & få pengarna tillbaka. Grejerna har dom fått tillbaka, men några pengar kom det aldrig...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
MiKKE, hjälp mig. Orkar inte läsa allt ;)

Har en Panasonic NV-GS11. Ingen aning om vad den har för in/utgångar eller något sådant. Vilken hjälmkamera är lämplig?

Så billigt som möjligt!

Tack på förhud!

/H
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
hållundan skrev:
MiKKE, hjälp mig. Orkar inte läsa allt ;)

Har en Panasonic NV-GS11. Ingen aning om vad den har för in/utgångar eller något sådant. Vilken hjälmkamera är lämplig?

Så billigt som möjligt!

Tack på förhud!

/H
Eftersom den kameran varken har digitala eller analoga ingångar går det inte.
 

MikkE

Guest
NBR: Jävla skitstil det där! Jag tar bort deras länk genast. Tycker verkligen inte om sådant att man får vänta evigheter och dålig service. Bra att du sa det!

Hållundan: Tyvärr kan du inte koppla in video till kameran precis som morlock sa. Finns inga IN-gångar poå din modell. Typiskt.
 

-R-

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr1000
Fraga ang alla dessa kameror, finns det ingen inspelningskalla/source som har fler ingangar, dvs say att jag har 4 kameror men vill koppla in alla till t.ex en liten box som kan ta emot 4 signaler och recorda alla! istallet for en liten dv kamera for varje.. hajjar ni!? (Sorry for the 'svenenglska'..)
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Hallo....
Har funderat på en kamera på ca 5-6000:-
Många tipsar om JVC:s kameror vad är det annars som gäller?
Några av er verkar ha bra koll, även en hjälm kamera är intressant.......
Tacksam för alla seriösa tips.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Hallo....
Jag har kollat runt lite........ Hittade en som verkar vettig i mina ögon Panasonic NV-GS55. Jag skall ha den till att göra lite road movies å även vid någon skid tur i backen samt diverse annat tok.
Funderar att även köpa en hjälmkamera. Vilka är pris värda?

Ni som vet något om denna kamera uttala er gärna.... men inga spalt meter.

Ha det......
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
wasa skrev:
Hallo....
Hittade en som verkar vettig i mina ögon Panasonic NV-GS55.
Ni som vet något om denna kamera uttala er gärna.... men inga spalt meter.

Ha det......

Var lite fräck: köp den på Elgiganten, prova och kläm på den i en månad och om den inte verkar bra så är det öppet köp! :banana
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
duccen900ss skrev:
Var lite fräck: köp den på Elgiganten, prova och kläm på den i en månad och om den inte verkar bra så är det öppet köp! :banana

Precis vad jag hade tänkt göra men man kan ju inget om kameror.
Bra om någon som vet nåt kunde yttra sig. Det var helt ok pris faktist 4700:- den listade enligt Expert 7200:- :confused:
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Det kan inte jag heller men jag blev sugen och hade tur och hittade en för 3000:- (samma kamera tar Elgiganten 6500:- för) så då kunde jag inte låta bli!

Nu måste jag bara köpa en ny dator så jag kan redigera mina framtida filmer! :banana
 

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Tollered
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
wasa skrev:
Precis vad jag hade tänkt göra men man kan ju inget om kameror.
Bra om någon som vet nåt kunde yttra sig. Det var helt ok pris faktist 4700:- den listade enligt Expert 7200:- :confused:


Ja köpte en sån för nån vecka sen,verkar helt ok.
Man får med minneskort med så den funkar som en digitalkamera,men det e förjävla mkt knappar på elendet o instruktionsboken tar sina timmar o läsa...
Har inte köpt nån hjälmkamera än,en bekant ska till kina så ja ska be han kolla upp det därnere.
Det ingår inge band i kameran heller så det får man köpa till.
gav ca 5000 på netonnett.
Filma lite på mcmässan igår o det blev bra,det värsta verkar va o redigera filmerna :brinnerup
 

MikkE

Guest
låDan: Att redigera är inte så svårt när man väl har kommit igång. Försök att göra ett bra intro som gör att ballen börjar att växa. Gör inte för mkt pråligheter och tjafs, sådant förstör mest.
En kul grej är att göra så att bilderna går ihop med musiken. Musik e fanemej det svåraste av allt tycker jag!

Lycka till, ser fram emot film från mässan.

Micke
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top