För dig som ska köpa videokamera

MikkE

Guest
MackeNo1: Aaah, nu ser jag. man var tvungen att kolla på den tekniska delen, jag läste bara 'grov faktan'. Doooh :näsblod
Mitt fel att förvirra. Kör på 300an, du fick ju den billigare också :tummenupp

/Förvirrad Micke :fyllisar
 

MikkE

Guest
Evil_Henke: Javisst. Sonys nya serie har fått kritik från 6 av 10 och uppåt. Det tycker jag är bra iaf.
Och för att bara filma funkar ju den alldeles utmärkt. Liten och smidig. Dock inga In-gängar om du senare skulle vilja avancera till typ en hjälmkamera. Men då får man också lägga ut nån tusenlapp plus några hundringar extra.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
MikkE skrev:
Evil_Henke: Javisst. Sonys nya serie har fått kritik från 6 av 10 och uppåt. Det tycker jag är bra iaf.
Och för att bara filma funkar ju den alldeles utmärkt. Liten och smidig. Dock inga In-gängar om du senare skulle vilja avancera till typ en hjälmkamera. Men då får man också lägga ut nån tusenlapp plus några hundringar extra.

Kan man få se bilderna du tog igår på Anderstorp ?
//D
 

MikkE

Guest
Slappa skrev:
Kan man få se bilderna du tog igår på Anderstorp ?
//D
Kom hem ganska så sent igår. Ska kolla in alla bilderna när jag kommer hem. Får nog upp några som smakprov innan jag ska iväg ikväll.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
MikkE skrev:
Kom hem ganska så sent igår. Ska kolla in alla bilderna när jag kommer hem. Får nog upp några som smakprov innan jag ska iväg ikväll.

Jo det tog ett tag innan jag kom hem ochså eller nja :banana
Tog du mycket bilder, tyckte du såg lite hängig ut :D
//D
 

Bifogat

  • DSCN3547.JPG
    DSCN3547.JPG
    109.1 KB · Visningar: 127

MikkE

Guest
Slappa skrev:
Jo det tog ett tag innan jag kom hem ochså eller nja :banana
Tog du mycket bilder, tyckte du såg lite hängig ut :D
//D
haha, där e jag ju! (kepsen) Det där måste varit slutet av dagen på söndagen. Och att jag ser hänging ut.. nja, har man promenerat runt lite här och var och fotat så blir man trött :)
Varför kom du inte fram och sa hej :fatta! Jag kunde ha tagit en idol bild på dig jue :lol

Nä, nu spammar vi i min fina kameratråd.

EDIT: Det blev ca 950 bilder
 
Last edited:

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
Bugar å Bockar!! då får det bli en sån!! :)


MikkE skrev:
Evil_Henke: Javisst. Sonys nya serie har fått kritik från 6 av 10 och uppåt. Det tycker jag är bra iaf.
Och för att bara filma funkar ju den alldeles utmärkt. Liten och smidig. Dock inga In-gängar om du senare skulle vilja avancera till typ en hjälmkamera. Men då får man också lägga ut nån tusenlapp plus några hundringar extra.
 

MikkE

Guest
Långa farbron: Hur mkt kostar den? Varifrån köper du den? Annars har den det du behöver. Såg ingen mic dock.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Hej, jag är ute efter en videokamera med hyffsad kvalite på bilden, det behöver dock inte vara nån värstingpjäs.
Pris max runt 5000kr och med ingångar så att man kan koppla dit tex en hjälmkamera senare.

Hoppas någon kan komma med bra tips på detta :)
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
*Superlight* skrev:
Hej, jag är ute efter en videokamera med hyffsad kvalite på bilden, det behöver dock inte vara nån värstingpjäs.
Pris max runt 5000kr och med ingångar så att man kan koppla dit tex en hjälmkamera senare.

Hoppas någon kan komma med bra tips på detta :)
svårt och hitta en kamera med analog-in (till hjälkameran) för max 5000kr .....

edit ... hade fel ...

JVC GR-D53 Price : 418 € (3,860 SEK)
http://www.multidiscount.com/md_en/md_produit_photo.asp?ident=3535&pays=se&partenaire=prunner
http://www.jvc.se/product.php?id=GR-D53E&catid=100035

JVC GR-D73E 3885 sek
http://www.nomatica.se/index.asp?Chargement=video/grd73SE.htm&Provenance=pricerunner_se
http://www.jvc.se/product.php?id=GR-D73E&catid=100035
 
Last edited:

Bobbyboy

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Sunne
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
måste man ha minneskort på kameran för att föra över filmerna till datorn?? har en panasonic gs11 (eller va den heter) å jag lyckas iaf inte skicka nåt annat än stillbilder från kameran..........? :va
 

MikkE

Guest
Bobbyboy: Nej. Från videokameran kan du föra över via USB-kabel eller FireWire-kabel direkt in i datorn, men då måste du ha ett videoprogram som kan ta emot filmen.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top