Om bara det var problemet så gör vingar av återvunna petflaskor dårå.
De behöver vara av en tillräcklig styvhet för att ge ett förutsägbart aerodynamiskt beteende.
Om bara det var problemet så gör vingar av återvunna petflaskor dårå.
Tja, de är gjorda av kolfiber och går kolfiber sönder blir det sjukt vasst. Så bort med skiten och designa bättre kåpor istället.
Har Honda månne börjat utveckla interna vingar som Pedrosa testade sist...? Eller är det det andra spåret, utan vingar alltså, han körde?
Fabriksteamen lär ju inte sitta och vänta på nästa säsong och Pedrosa är ju i perfekt position att testa nytt koncept, ingen titelchans och efter de senaste racen förväntas det inget av honom om konceptet skulle misslyckas.
Pedrosa är den lättaste föraren i fältet och har i år haft stora problem med att få upp värme i michelin-däcken, trots vingar och extra allt Nu sist i misano så körde han istället på det mjukaste framdäcket och utan vingar, och hoppades att han skulle få det att hålla resten av racet vilket visade sig vara ett vinnande koncept. Alla andra körde på hårdare däck och endast pedrosa var lätt nog att våga köra på det mjuka.
Försöker inte ta något ifrån pedrosa utan han körde helt fantastiskt bra och är en grym förare, snarare så att han borde varit snabbare resten av säsongen om michelin inte levererade kassa däck som inte bygger upp värme tillräckligt.
Angående vingar så konstigt nog tycker alla förare som är snabbare med vingar att de inte är några problem, medans de som inte är speciellt mycket snabbare med vingar tycker de är livsfarliga Tråkigt att utveckling hindras av reglementen
Körde inte Pirro mjukt fram?
Edit: Jo så var det
Tråkigt att utveckling hindras av reglementen
Förutom den lilla biten att turbulensen de skapar bakom gör att om bakomvarande hoj får så kraftiga vibrationer att bromsarna inte tar första taget ibland?
Ligger man bakom kommer man inte om genom att bromsa
Genom att inte Kunna bromsa kommer man iaf. om, ett tag....
Bättre de faktiskt bygger in MER aerodymik i originalchassit = tvingar fabriken till utveckling = mer i linje med syftet med fabriksracing. Just nu känns det mest som ett gigantiskt plåster på ett fabriksfel.
Att något ”känns” farligt kvalificerar inte som argument/bevis i några seriösa sammanhang när man skapar regler/förbud. Däremot konkreta bevis för att något är farligt och sådan saknas ju i det här fallet.Förarna tycker inte att vingarna känns säkra...
Är det bevisat?Förutom den lilla biten att turbulensen de skapar bakom gör att om bakomvarande hoj får så kraftiga vibrationer att bromsarna inte tar första taget ibland?
Enligt den logiken skulle allt som är tillverkat av kolfiber och kan gå sönder bort. Alltså kåporna, som ju ofta går sönder (och alltså blir ”sjukt vass”) vid en omkullkörning.Tja, de är gjorda av kolfiber och går kolfiber sönder blir det sjukt vasst. Så bort med skiten och designa bättre kåpor istället.
Vad är det som tyder på att Ducati är i betydligt större behov av vingar än Honda och Yamaha?Särskilt Ducati gnäller ju för deras hoj är antagligen snudd på okörbar utan vingarna.
Borde man alltså i MotoGP ägna sig mer åt estetisk än teknisk utveckling?Framstegen från MotoGP ska ju helst så småningom nå produktionshojar men inte fan vill folk ha vingar.
Är det bevisat?
Resultaten före/efter vingarnas inträde.Vad är det som tyder på att Ducati är i betydligt större behov av vingar än Honda och Yamaha?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |