Det har hänt rätt mycket mer med Ducatis GP-hoj än att den fått vingar. Enorm skillnad på chassi och motor sedan bara två år. Alla fabrikanter verkar eniga om att vingarna endast har marginell inverkan så att det skulle vara den huvudsakliga orsaken (vilket du verkar antyda) till Ducatis markant förbättrade förmåga tror iaf inte jag på. De började trots allt med winglets redan 2010, även om de inte var lika markanta då som nu.
Meeen, du får hålla med om att ducati inte var riktigt med "pre wings" som nu va?
Och, med vingar så är det dom som tagit ett större steg än resten?
Så då kan man ju anta att just ducati har mest att förlora på att bli av med dom?
Om man Inte tror detta måste man ju anse att det är fullständigt skitsamma om dom är tillåtna eller inte då styrkeförhållandena inte kommer påverkas eftersom alla har dom så rent racemässigt är det "status quo" med eller utan så då är det väl inget att tjafsa om...
Det är ditt antagande att jag tror att vingarna allena är ducatis framgångsrecept, jag tror att ducati har mest att förlora på att bli av med de, därmed inte sagt att de ramlar av banan utan. ..