Vet Du, nu är Du lite krånglig att följa - och med tanke på Dina kvaliteter i övrigt misstänker jag att det är hyfsat medvetet...
Du gillar inte att samhället intresserar sig för de relativt få mc-olyckor vi har per år, med hänvisning till att kost, rökning, fetma etc dödar så många fler? Men samhället köper inte det argumentet, det accepterar inte att ge alla andra fribrev i avvaktan på t ex ett botemedel mot cancer. Så då har vi två val - stampa med foten i golvet och skrika a'la franska bönder eller agera för att påvisa att den stora massan mc-förare sköter sig. Vilket tror Du funkar bäst? I längden? Seriöst?
Jag vet vad jag tror. Ett par länkar från den senaste veckan, där bl a Infrastrukturministern uppmanar Trafikverket att samarbeta med SMC i trafiksäkerhetsfrågor:
http://svmc.se/smc/Nyheter/Friktion-pa-agendan-i-riksdagsmote/
http://svmc.se/smc/Nyheter/Friktion-i-Riksdagens-MC-sallskap/
Jag har nog svårt att se att t ex äggkastande på riksdagshuset skulle ge bättre resultat...
Sedan skulle SMC acceptera nya lagar? Vilka då? Vad jag förstår handlar detta endast om tillämpning av den befintliga lagstiftningen.
Hjula på Du. Men är Du så oskicklig eller väljer så tossiga ställen att det anses som vårdslöshet får Du stå Ditt kast. Gör Du det dessutom vid upprepade tillfällen, så tätt inpå varandra att samhället beslagtar Din hoj så är det nog Ditt eget personliga val och inget som en organisation kan försvara. Men lagstiftningen finns idag och SMC har ingen önskan om att förändra den, det finns däremot en fråga ställd för att säkerställa att motorcyklister inte särbehandlas negativt.
Avslutningsvis påstår Du i ett tidigare inlägg att det "mellan raderna" finns en önskan att koppla extrem hastighet till ett överskridande av skyltad hastighet med 30 km/h. Har Du alldeles missat debatten eller glömt vad den handlade om? Jo, önskan finns nog från andra deltagare i strategiarbetet, men medlemmarna i SMC vill inte se en sådan koppling, de vill att extrem hastighet ska kopplas till begreppet vårdslöshet och därmed precis samma omständigheter som för andra fordonsslag. Och detta är precis vad SMC nu säger!