notrightrider
But Mama...? That's where the fun is!
Det där vet jag men det är vad som gäller idag! Men jag är inte lika säker vart detta leder oss imorgon.
Bra, då är vi överens där. Det är inte generellt olagligt att köra på bakhjulet - flera olika omständigheter påverkar huruvida den enskilde polismannen väljer att rapportera vad han upplever är en förseelse som "vårdslöshet i trafik", ändå fler saker påverkar om åklagaren väljer att driva målet vidare - och ytterligare fler variabler spelar in för att man verkligen skall bli fälld för det samma.
Vi är också överens om framtiden. Den är sanslöst svår att sia om.
Jag personligen är övertygad om att den kommer att bli ytterligt svår för oss motorcyklister, av den enkla anledningen att fordonet i sig inte passar in i framtidens trafiksystem.
Lägg därtill "pensionsavgångar" bland Europas motorcyklister som tydligt visar på att vi inom en 20-årsperiod kraftigt kommer att decimeras i antal - och därigenom också tappa mycket av den hävstång vi har idag gentemot Europas politiker tack vare hängivna och engagerade intresseorganisationer med stort antal aktiva utövare bakom sig.
Självklart håller SMC ett getöga på framtiden: allt annat skulle listas under "oförstånd i ämbetet".
Men att göra ingenting med hänvisning till att framtiden inte är här på plats ännu...?
Du hör inte till dem som vill twelve o' clocka mitt i innerstaden och tappa in hojen i en folksamling, eller hur?
Bra, då kan vi lägga ouilandet åt sidan i just denna delen av debatten.
Du nämnde dessa nu bordlagda bakhjulsåken under epitetet "exempelvis" när det handlade om hur "SMC ger bort vår frihet". Det måste innebära att du har fler exempel att ta upp. Bring 'em on!
Jag är nyfiken! Det är starka ord du använder - jag är säker på att du har fler bra exempel att backa upp dem med.
Last edited: