mkii
Sporthojsnörd
Tack! Ska faktiskt gå med i SMC så fort jag tar kortet. Testade där och slutnotan hamnar på strax över 8 000:-, är det per år då med möjlighet att ställa av hojen när den står under vinterförvaring (och hålla tummarna på att ingen hälsar på)? I sådana fall blir kostnaderna mer än halverade vilket känns (och förmodligen är) för bra för att vara sant. Kan välja halvårsförsäkring på BILSPORT MC men då måste jag bokstavligen ansöka om försäkring och knappa in registreringsnummer och skicka in bild. Ska ringa på måndag så anklaga mig inte för att vara lat (vilket ni dock har all rätt att göra), kollar ju givetvis med experterna först för lite snabba svar
SMC är nice! de är Vårt - HojOrgan som driver våra åsikter och försöker göra det bra för oss hojåkare. Tror man betalar 230kr/år som ungdom (jag betalade något sådant i år) du får massvis med tidningar. Juridisk rådgivning (15minuter tror jag, om något inträffar och du behöver det) samt du är med och bidrar till att de driver våra intressen med lagar o regler som är bra för oss etc.
Ja du har säkert hört en massa gott om dom
alternativt till vinterförvaringen så kan man ju försöka hyra garageplats / skaffa kompis under säsongen man kan få ställa sin hoj hos. vet dock inte var det kostar men det är ju helt klart bättre för hojen än att stå ute på vintern, oavsett stöld eller ej.
Ring du runt på måndag, och ring många bolag! ringa runt ger oftast bättre avtal, o så kan du bluffa lite o säga dittan o dattan gav mig försäkring på låt oss säga 7papp (rimligt?) men du kunde ställa av den osv. Det är ett rävspel de där med försäkringar…