Here we go again.
Ditt förra bladder blev några sidor när det gällde försäkring, vilket gick i samma tema. Sen gillar du av någon anledning sätta minus på det mesta, kanske för att få dig själv verka så smart
Hursomhelst.
Trafikförsäkring skall finnas enlig lag.
Att försäkringsbolaget nekar till utbetalning för att man inte uppfyllt krav för halv eller hel på något sätt är helt logiskt.
Är tom även ekonomiskt lönsamt.
lite av dit skitsnack kan jag vara utan.
men du har helt rätt, om man ej uppfyller kraven..
men åter igen...läs första inlägget...inte mitt utan det tråden handlar om så ser du vad jag menar...får du det till skenförsäkring?
nu handlar det inte om du,jag,dom tycker det är korkat att riskera att betala si o så mycket i sj-risk utan om det är sken....
bolagetskrav var att föraren skulle vara +40 eller +50
OM föraren ej är det o det skulle smälla så är det dubbel sj-risk... altså bolagets krav mm
inte jag som hittat på det.
Vad är överpris enligt dej??
Vad betalar du för "din" förs.?
den dagen jag köper ny så tecknar jag på det sätt som blir billigast men så att den ändå gäller för mig.
men inte det det handlar om.
Försäkra på en förälder?
--------------------------------------------------------------------------------
Tjena!
Jag vet att Honda/BMW/Triumph har märkesförsäkringar hos IF som tillåter en annan person än den som står på försäkringspapperna få köra motorcykeln med dubbel självrisk som villkor. Detta tycker jag är suveränt för mig som är 24 år och kan försäkra på en förälder som är t.ex. 40+/50+!
Någon som vet om det finns andra försäkringsbolag som har denna typ av försäkring? Bilsport&MC kan man bara glömma..
detta är försäkringsbolagets vilkor... det är ok för han att köra den men det blir dubbel sj-risk..
den som får det till skenförsäkring kan ju ringa if o säga till dom att ändra sina vilkor för att ni tycker det är skenförsäkring.