Du har läst tråden ända hit och tror fortfarande att det är ett lukrativt utnyttjande att försäkra sin hoj på en förälder?jag håller med trådskaparn. klart fan man ska utnyttja sina päron.
Du har läst tråden ända hit och tror fortfarande att det är ett lukrativt utnyttjande att försäkra sin hoj på en förälder?jag håller med trådskaparn. klart fan man ska utnyttja sina päron.
jag håller med trådskaparn. klart fan man ska utnyttja sina päron.
... dock tycker jag man bara ska ha grejjerna på dom tills man är 24 då man själv kan börja samla bonus, samt att efter 24 blir allt billigare.
Nu när kanske alla börjar fatta kanske man ska tillägga att väldigt många klarar sig vid skrotning trots skenförsäkring. Lätt fler än hälften. LÄTT!
Nu när kanske alla börjar fatta kanske man ska tillägga att väldigt många klarar sig vid skrotning trots skenförsäkring. Lätt fler än hälften. LÄTT!
Jag ställer mig frågan om det är smartare att gambla med sina pengar innan man är 24?
Bättre att antingen ordna billigare hoj/billigare klass eller pynta mer. För den dagen som skiten ligger i diket och man har brutit båda lårbenen, då vill man inte gå in i en rättsprocess angående hojen... (trafikförsäkringen är ju lagreglerad, så personskadorna får man ju betalt för)
Så: Man kan skaffa en helförsäkring på sig själv, annars kan man likaväl skaffa en trafikförs. på föräldern eftersom en helförsäkring vore att gå in i osant åtagande.
/ Jens
sen när får man betala sjukan från egen ficka i sverige?
Det handlar väl inte om att klara sig trots skenförsäkring, det står ju klart och tydligt att hojen får lånas ut i vissa försäkringsvillkor. Alltså är det riskfritt om man nu vill ställa den på en anhörig.. Sen är det upp till dig och din moral.
Snarare att du står med en hoj värd 0:- och får inte ut något på försäkringen... och de flesta har lånat till sina hojar... speciellt de under 24.
Och läser man lite till så skall den stå på den huvudsaklige ägaren... det har vi redan klarat av lite längre bak i tråden... välkommen till verkligheten.
Jag har iofs inte läst alla inläggen men när jag försäkrade min ZX6R som är reggad som 25kw hos Folksam så frågade dom om det var någon under 24år som skulle bruka den och jag svarade naturligtvis ja på frågan. Det var inga diskussioner om skenförsäkring osv
Nu står jag som ägare till hojen och försäkringen som en av mina söner skall bruka. Hmmm olika bolag kanske?
Jag har iofs inte läst alla inläggen men när jag försäkrade min ZX6R som är reggad som 25kw hos Folksam så frågade dom om det var någon under 24år som skulle bruka den och jag svarade naturligtvis ja på frågan. Det var inga diskussioner om skenförsäkring osv
Nu står jag som ägare till hojen och försäkringen som en av mina söner skall bruka. Hmmm olika bolag kanske?
Som sagt, upp till moralen.
Jepp du har fullständigt rätt.
sen när får man betala sjukan från egen ficka i sverige?
Som sagt, upp till moralen.
Det har du helt rätt i
Fantastiskt dålig attityd du har![]()
Nej, jag anser det vara grundläggande i ett forum att läsa igenom inläggen innan man lägger ett inlägg som redan har besvarats 100 gånger i tråden före.
Det är därför tråden finns liksom.
Men frågan kvarstår: Har du pröjsat eller grabben? Använder du hojen mest eller är det grabben?
/ Jens
Du har ju ändå vart med sen 2003?
Nu är mitt inlägg borttaget då jag fullständigt håller med dig om att jag borde ha läst hela tråden innan.
Som av akademiskt intresse så har jag pröjsat hojen, står som ägare och vi är åtminstone 3st som kommer att bruka den. Och nej strypningen kommer inte att tas bort.
Det enda som är en tråkig utveckling i annars ett fantastiskt forum är just dessa avspisande kommentarer som bla du la in. Fullständigt onödigt. Jag har tyvärr sett dem oftare och oftare i trådarna.
Du har ju ändå vart med sen 2003?
Och kanske just därför inte bara kan begripa varför folk envisas med att kommentera i affekt istället för att tillgodogöra sig all tillgänglig info om fallet innan.
Jag tycker inte han var elak mot någon, mest rolig faktiskt![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |