Invalido: Det står i villkoren. Bara för att du repeterar en liten del av tilläggsvillkoren för IF´s märkesförsäkring så blir inte det hela villkorsdelen. Du framstår som ett rikspucko alternativt flamebite.
Till andra tvivlare: Ja, försäkringsbolagens utredningar leder i dom flesta fall till att försäkringstagaren står utan ersättning, trots att man inlett civilrättslita mål mot försäkringsbolaget.
Många personer har inte kontanter att handla hoj för utan tar lån med hojen som säkerhet. Även med detta gjort ställer man fordonet på farsan eller morsan. Här gör man riktigt fina självmål, men tänker inte på det förräns man står med 70 lök i blancolån och en totalmosad hoj. Som grädde på moset så kanske man har åkt på att betala en bogsering med... Rätt åt er säger jag
Sen en gång till: man kan inte försäkra något man inte äger. Har sonen Pelle köpt en hoj kan inte pappa Åke försäkra den. Köper däremot Åke en hoj för att fisa runt på så är det fritt fram för honom att låna ut den till Pelle (förutsatt att
tilläggsvillkoren, de enda Invalido kan läsa inte säger något annat. I detta fall är även den dubbla självrisken tillämpbar.
Mr.WRX har ett exempel där man är sambos/partners/gifta. Då har man gemensam ekonomi och självklart får man använda den gemensamma egendomen. Som gifta äger man ju (om man inte har äktenskapsförord) hälften av allt, så det finns inga problem där. Någon måste ju stå på försäkring för hus, bil, MC. Där ser man det på ett annat sätt.
Jag frågar igen: Frågor på detta? Har ni det är ni faktiskt lite efter...Och då hoppas jag bolagen sätter dit er
/ Jens