Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
+1,00Man ska inte skaffa sig dyrare leksaker än man har råd (med)...
Skall man tolka det som att det går att skenförsäkra om man bara har trafikförsäkring?...ingen del av egendomsförsäkringen gäller om du låter någon annan stå som ägare och försäkringstagare till din motorcykel.
Du kommer inte att få det svaret du vill ha, så det är lika bra att du ger upp....jag tänkte bara fråga lite (in)kompetent folk om saken.
Finns en gilla-knapp, använd den.
Hojen är en ER-6a med ABS och hon är 22 år gammal.Anågende ämnet så bör försäkringen även droppa en del i pris när hon tagit körkortet?, 16000 är väl inte så jävla farligt om året beroende på viken hoj det är.
Har hon verkligen ringt runt alla försäkringsbolag hon kan hitta och kollat premie? Det kan ju som alla (dom flesta) vet skilja en hel del.. Min ena bil skulle det dyraste bolaget ha 36papp/år för, compricer fick fram 15k och jag ringde runt till 14 bolag och fick tillslut 10k/år hos länsförsäkringar...Hojen är en ER-6a med ABS och hon är 22 år gammal.
Det låter ju helt galet att det bästa priset hon kan få är 16 kkr per år, är det en helt ny hoj? Har hon ringt alla försäkringsbolag? Jag har flera kompisar som håller på och ta körkort just nu, ingen av dem har fått så höga försäkringskostnader och alla är killar och bor i Stockholm.Hojen är en ER-6a med ABS och hon är 22 år gammal.
Skall man tolka det som att det går att skenförsäkra om man bara har trafikförsäkring?
C är inget alternativ iaf
Jag körde min väns Z750 250 mil förra året medan han låg på 220 mil. Jag avverkade dessa 250 mil under två helger och körde en längre sträcka än min vän. Skulle detta då betyda att jag skulle stått som försäkringstagare för denna motorcykel förra året trots att jag bara framförde motorcykeln 6 dagar? Jag finner detta otroligt. Att definiera ett lån som att framföra fordonet mindre än ägaren själv ser jag som mindre genomtänkt.
Jag kan låta min vän bli medlem här så kan hon få ställa frågan själv och få lika mycket oseriöst eller bli hånad och ledsen och vill inte vara kvar mer som "några" har blivit när dom ställt udda frågor. Jag kan ta det, så jag ställer frågan istället. Jag har aldrig skenförsäkrat något så jag tänkte bara fråga lite (in)kompetent folk om saken.
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning