Okej, jag stoppar väl dicken i getingboet.
När jag för typ 4 år sen fick för mig att gå från lätt mc till (som det då kallades) begränsad MC så köpte jag mig en helt ny er6n.
Kollade runt med försäkringar och fy fan vilken djungel det var!
Bilsport & MC var billigast med sin "begränsade" försäkring, sålänge hojen hade 25kw så skulle det kosta mig strax över 3000 för en helförsäkring.
Lät skitbra tyckte jag tills hon nämnde att självrisk var 10 papp för vagnskada, no fucking way sa jag.
Min lokala handlare som jag köpte hojen av nämnde Svedea och jag kollade upp det.
Försäkring skriven på min mor med fri utlåning, ungefär samma pris och självrisk på 2.5k (1.5k med ABS).
Jag gick omkull med hojen ett par månader senare och Svedea var underbara, bärgare hämtade hojen direkt och körde den till verkstad och jag hade hojen under pungen igen ~10 dagar senare (bra mycket tidigare än mitt brutna revben hade velat).
Svedea funkade sjukt bra för mig, det var aldrig om vem som var huvudsakliga brukare eller något, enda frågorna jag fick var "är du okej?" och "vill du att XXXX verkstad lagar din hoj på vår bekostnad?"
Bör tilläggas att jag då bodde på samma adress som mina föräldrar, om det spelar roll eller inte kan jag inte svara på, det kom aldrig upp på tal vem som brukat hojen vid olyckan, hon jag pratade med var mest brydd över att jag var okej (hon visste antagligen hur satans dyrt det är att ta hand om skadade förare).