Fan repa i kolven!

Solid snake

Guest
0nicke0 skrev:
Ja klart skiten ska plockas ned å kolla allt byta grejer å putsa å fixa å trixa å sen i med massa ETANOL! Tror ni det finns högkomp kolv så man får lite mer power. :D
Vad jag vet så finns det inte högkompskolvar till 2 takt.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
0nicke0 skrev:
Det var jö miljön jag tänker få därför etanol :tungan
Allvarligt? Sälj o börja springa dit du ska istället....

Känns som det är mest jobbigt med etanol, tex tanka, visst, centrala stockholm är ju säkert inga problem, men där är det inte så specielt kul o o köra NSR heller...
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
NSR_Martin skrev:
Allvarligt? Sälj o börja springa dit du ska istället....

Känns som det är mest jobbigt med etanol, tex tanka, visst, centrala stockholm är ju säkert inga problem, men där är det inte så specielt kul o o köra NSR heller...


Äh, det är väl kul att han provar.


Och om du är så petig så ligger inte Huddinge i centrala sthlm.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
spectre skrev:
Äh, det är väl kul att han provar.


Och om du är så petig så ligger inte Huddinge i centrala sthlm.
Visst, men att köra tvåtakt och samtidigt försöka va miljövänlig känns lite klyvet...

Jaja, vad jag menar är att det finns väll inte många mackar som har etanol, mycket mer än i centrala stockholm?
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Haha fan vill jö testa nått nytt man kan jö itne sitta å nöta på samma jäval sak helatiden. Jag går faktist överlat jag ska nu fan vad svetigt det e.. Var jö dyngblötnär jag kom fram till tandläkaren :pannkyss
 

Solid snake

Guest
0nicke0 skrev:
Haha fan vill jö testa nått nytt man kan jö itne sitta å nöta på samma jäval sak helatiden. Jag går faktist överlat jag ska nu fan vad svetigt det e.. Var jö dyngblötnär jag kom fram till tandläkaren :pannkyss


Vafan e du full eller? :va
 

Crue

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Huddinge
Hoj
yz 125 enduro
Nicke är alltid full :D
iaf våt i byxan :b
skönt att du ska upp å jobba imorrn då nicke, tjäna lite pengar till hojen :D hihi!
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Jo det e jö bra det :tummenupp Fan sitter å försöker få bort en skruv som har insektshuvud, körde in insektsnyckel å vred om då pajade självklart huvet på skruven.. försökte såga ett spår i den men den sitter på ett sånt cp ställe så det e inte sant språren pajade för att jag sågade snett. Nu laddar jag batterierna i mig själv och skruvdragaren. och ska borra hål i skruven å sen föröska få ut den med en svinpitt om inte det går då tar jag loss hela jävla motorn :mad:
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
0nicke0 skrev:
Jo det e jö bra det :tummenupp Fan sitter å försöker få bort en skruv som har insektshuvud, körde in insektsnyckel å vred om då pajade självklart huvet på skruven.. försökte såga ett spår i den men den sitter på ett sånt cp ställe så det e inte sant språren pajade för att jag sågade snett. Nu laddar jag batterierna i mig själv och skruvdragaren. och ska borra hål i skruven å sen föröska få ut den med en svinpitt om inte det går då tar jag loss hela jävla motorn :mad:


Spraya lite krypsmörj medel först, brukar gå lättare att få loss bultar/skruvar då.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
0nicke0 skrev:
Jo det e jö bra det :tummenupp Fan sitter å försöker få bort en skruv som har insektshuvud, körde in insektsnyckel å vred om då pajade självklart huvet på skruven.. försökte såga ett spår i den men den sitter på ett sånt cp ställe så det e inte sant språren pajade för att jag sågade snett. Nu laddar jag batterierna i mig själv och skruvdragaren. och ska borra hål i skruven å sen föröska få ut den med en svinpitt om inte det går då tar jag loss hela jävla motorn :mad:

Är det en av dom 2 insex skruvarna som håller fast skalet till RC ventilen på vänster sida av cylindern? Alså bakom den brickan som virarna sitter på.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
0nicke0 skrev:

Den hade jag också problem med, Dom sitter ganska svår tillkommet. Jag löste det så som du har provat med att göra ett spår i den och ta den med vanlig mejsel. Tänk på att ska du göra sånt spår försök inte att skruva loss den fråns du har ganska ljupt spår dom har en tendens att vilja vika sig annars åt det hållet du spänner.

EDIT: Vill du ha mer plats att arbeta på när du rundat den kan du lätt hänga ner motorn i det främre fästet, Alså släpp motorn i fästena där bak och ta imot den frammåt så den hänger ner frammifrån.

Också tänk på sen när du bytt kolven och det att var noga med att spänna allt med moment från verkstadshandboken eller vad den heter till NSR. Toppen ska tydligen ha mycket lätt för att skeva annars.
 
Last edited:

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Padde skrev:
Den hade jag också problem med, Dom sitter ganska svår tillkommet. Jag löste det så som du har provat med att göra ett spår i den och ta den med vanlig mejsel. Tänk på att ska du göra sånt spår försök inte att skruva loss den fråns du har ganska ljupt spår dom har en tendens att vilja vika sig annars åt det hållet du spänner.

EDIT: Vill du ha mer plats att arbeta på när du rundat den kan du lätt hänga ner motorn i det främre fästet, Alså släpp motorn i fästena där bak och ta imot den frammåt så den hänger ner frammifrån.

Också tänk på sen när du bytt kolven och det att var noga med att spänna allt med moment från verkstadshandboken eller vad den heter till NSR. Toppen ska tydligen ha mycket lätt för att skeva annars.

Ja Nu har jag redan vridit sönder skruvarn dom gav vika.. så nu e det bara svinpit kvar sen vet vet jag inte annat jag kan göra får ta å slipa ned huvet på skruven annars :kocko
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
0nicke0 skrev:
Ja Nu har jag redan vridit sönder skruvarn dom gav vika.. så nu e det bara svinpit kvar sen vet vet jag inte annat jag kan göra får ta å slipa ned huvet på skruven annars :kocko


App app app! Akta dig för svinpittar.. Lätta att dra av, och om dom går av blir det skärbrännan eller en lååååång behandling med dremmel

Det finns rektangulära skruvutdragare, mycket bättre!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vilket sammanträffande, dom skruvarna satt som gjutet för mig också.. torx löste biffen
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
0nicke0 skrev:
Ja Nu har jag redan vridit sönder skruvarn dom gav vika.. så nu e det bara svinpit kvar sen vet vet jag inte annat jag kan göra får ta å slipa ned huvet på skruven annars :kocko

Alså satsa INTE på att slipa ner huvudena på dom, klart du får av skalet och så men sen har du 1 kanske 2 chansningar med tång och få av dom, släpper dom inte då så rundar du antagligen dom "stumparna" och då har du större problem. Hmm kan du fixa upp bilder på dom? Alså jag hade precis samma problem, dom är små, där är trångt som fean och dom sitter ordentligt. Har du bara lite kvar på dom prova att ta en mejsel eller liknande och slå dom i ett spår i riktning alså så du skulle skruvat av dom.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top