Fanken vad trögt det går att sälja hoj

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Att priset är fel om ingen köper håller jag inte med om. Tror ofta det är så att det faktiskt inte finns nån köpare intresserad av hojen dvs som vill behålla och åka på den.

Att sälja till övriga går så klart om man sänker tills någon tror att de kan sälja dyrare. Men det är inte de köparna man vill sikta in sig på om man inte bli tvungen.

Marknadspris javisst, men sikta på rätt marknad. Ibland finns den inte.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Varför skulle det vara idiotiskt?

Jag handlade en r6a årsmodell 2011 som gått 340 mil och fick ge 65k. Hitta en privat säljare som släpper sin cykel ens idag när säsongen är påväg att ta slut för den slanten.
Och ja cykeln var i nyskick inte ens en tvättrepa på den när jag köpte den och helt i orginalskick + svensksåld av samma handlare till den tidigare och enda brukaren.

Okej!
Försök hitta en till R6 -11 som har gått 340 mil på en firma för 65k:tummenupp

mojja83

Guest
Okej!
Försök hitta en till R6 -11 som har gått 340 mil på en firma för 65k:tummenupp

Denna annonserades inte heller ut för 65k utan betydligt högre än så. Jag gav ett bud och det godtogs. Om firman sålde hojen för kundsräkning vet jag ej men det var vad jag var redo att pröjsa och ett pris säljaren var redo att godta.

Marknadsekonomi. Och det finns fortfarande hojar kvar till salu som fanns när jag letade r6a för 3 månadersen ingen köper till fantasipriser.

Men jag är väl en PARASIT!

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ja hade min zx10r -2006 ute på blocket tre månader för 55 ( hade ingen panik så lade mig högt) fick två bud på 45. sänkte sen för en månad sen till 45. Väldigt tyst då också några få mail om bilder osv men inget mer. Kom i alla fall en kille i förgår och köpte hojen utan krångligheter för 42. Hojen var en import med en nyckel, 1600 mil och välservad men visst lite skavanker fanns men inte mycket

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Ja hade min zx10r -2006 ute på blocket tre månader för 55 ( hade ingen panik så lade mig högt) fick två bud på 45. sänkte sen för en månad sen till 45. Väldigt tyst då också några få mail om bilder osv men inget mer. Kom i alla fall en kille i förgår och köpte hojen utan krångligheter för 42. Hojen var en import med en nyckel, 1600 mil och välservad men visst lite skavanker fanns men inte mycket
Förlåt men jag lever i en fantasivärld:)
Brukar inte pruta särskilt mycket när jag själv köper grejer, och får jag inte det jag vill ha så har jag kvar skiten.
Måste komma tillbaka till verkligheten, Det är ju finanskris:fyllisar

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag hade köpt den om jag hade haft någon krona kvar (och behövt en SH :))
Ser riktigt fin ut!

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Hur gammal är du och vad har du för premie på hojen?
Kan vara intresserad beroende på vad man hamnar i för månadskostnad.

Ammorb

Noob
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
'91 Honda CBR 600f2 (skrot)
Kronan är stark, man kan köpa en hoj för halva priset i england eller tyskland. Det dåliga vädret gör att det är få som krashar eller har lust att ut och köra över huvud taget. Priserna på blocket tycks vara lägsta nivån så länge som jag kollat på motorcyklar dvs sedan 2006. :gnissla

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Förlåt men jag lever i en fantasivärld:)
Brukar inte pruta särskilt mycket när jag själv köper grejer, och får jag inte det jag vill ha så har jag kvar skiten.
Måste komma tillbaka till verkligheten, Det är ju finanskris:fyllisar

Just zx10r 06-07 är svårsåld då recensionerna inte var de bästa. I verkligheten skiljer det extremt lite mellan hojarna anser jag om de är av liknande årsmodell. Nu blir det jakt på RSV 1000 eller Rc8 (twinnar) så nu går väl priset upp på dessa:)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Allt handlar ju om hur brått du har att sälja...

För 29000:- "bör" du ju få den såld ganska snart, men för 25000:- har du den såld ikväll.. om jag så ska köpa den själv.
Larvigt små marginaler mellan "SUPERKLIPP" & "jag ska nog fundera en stund till"

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Du skulle kunna få byta in den som delbetalning mot min hoj. :rolleyes:
Skulle behöva få loss lite stålars så jag kan köpa en lermoppe.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Just zx10r 06-07 är svårsåld då recensionerna inte var de bästa. I verkligheten skiljer det extremt lite mellan hojarna anser jag om de är av liknande årsmodell. Nu blir det jakt på RSV 1000 eller Rc8 (twinnar) så nu går väl priset upp på dessa:)

Kör japanskt:fakta

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Finns ju mängder med roliga hojar till bra priser på bla Blocket som i det närmaste är stapplade på varandra så varför inbillar somliga sig att de har Sveriges enda tio år gamla mc till salu.Kvantitet, efterfrågan, säsong, pris.Kul att folk även lånar till dessa hojar trots tiderna så inte bara skitförnäma bror duktig individer med skyglappar för verkligheten tror sig ha ensamrätt om dessa objekt. :crash

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Finns ju mängder med roliga hojar till bra priser på bla Blocket som i det närmaste är stapplade på varandra så varför inbillar somliga sig att de har Sveriges enda tio år gamla mc till salu.Kvantitet, efterfrågan, säsong, pris.Kul att folk även lånar till dessa hojar trots tiderna så inte bara skitförnäma bror duktig individer med skyglappar för verkligheten tror sig ha ensamrätt om dessa objekt. :crash

Vet du någon som säljer begagnad hoj och tror att det är den enda som är till salu i Sverige :va Jag har svårt att tro att det förekommer annat än möjligen i Skåne :D

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag väntar på första budet min ZX-10R... Billigaste -11an på blocket...

Eller ja jag har fått två bytesförslag, en gammal Bmw Cab o en gammal Nissan 300 från -91..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
för dyrt då, jag sålde min R6 för ca 20min sedan rätt fort...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring