Farväl

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Nu är sporthojjen såld och kommer aldrig mer igen. Vissa saker som jag reflekterat över under min tid som hojjåkare skulle jag vilja dela med mig av.

Sporthojjsåkaren är en trevlig men naiv och trångsynt människa som genom sin besatta hängivenhet slår ifrån sig all kritik mot sin hobby. Jag sålde min hojj efter en kalkyl över vad motorcykeln kostat mig under två sommrar och ångrar mig inte för fem öre. Tidigare var detta otänkbart och det fick kosta vad det kosta ville. Jag tror aldrig jag spenderat liknande summor på annat och konstaterar att mc är en fruktansvärt dålig affär.

Hursomhelst önskar jag er lycka till med en dubbling av trafikförsäkringen och en konstant uppförsbacke i form av divere intresseorganisationer som försöker göra er hobby till historia.

Farväl

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tråkigt att höra...

Men att alla är naiva är väl att ta i. En hobby är en hobby, så är det...vissa går självklart överstyr. Men jag kör då hellre mc än att köpa RC flygplan för 10000-20000kr, eller att snickra möbler. Men en hobby är en hobby som sagt och det kommer att kosta!

MEN KUL ÄR DET!

Lycka till med ditt fortsatta liv....och din fru :D

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag tror aldrig jag spenderat liknande summor på annat och konstaterar att mc är en fruktansvärt dålig affär.

Ja, att köra hoj är inget som är bra för ekonomin direkt.

Dock så var det inte mina planer direkt när jag började köra hoj. Min anledning var/är att det är förbannat kul och ger absolut mest bang for the bucks i relation till andra fordon.

Men men, du kanske ångrar dig senare i livet då du inser att det är nöje är en viktig komponent i livet.

Last edited:

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Köp en hojj som är billig i drift vettja :tummenupp R1 är väl inte direkt känd som nån budgethojj å äga direkt.

Iofs går du då mot sporthojjarna som är lite naiva .... :rolleyes: de som vanligtvis förespråkar att man måste ha den värsta hojjen å den värsta utrustningen för att köra.

Nicotin

Guest
Snacka om att han har piskan i ryggen el gjutjärns stekpannan riktad mot huvudet..:D :tuttar

Åja vissa har ekonomin, vissa har inte det..

Men det är faan så roligt att bränna stålar på hojar...
Man prioriterar helt enkelt..

Lycka till med din nya hobby :tuttar :tuttar

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Nåt måste man göra med det konstanta inflödet av pengar. Hojåkning är ett förbannat roligt sätt att få balans i ekonomin :D

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
Yammmma
:D Med tanke på bitterheten i hans text så var det där de första jag tänkte...

Ligger nog ett ultimatum bakom detta.. :tuttar

Ja, det verkar ju märkligt. En sådan grej brukar inte bara komma sådär utan påverkan. Men visst, man vet aldrig :) Ännu en bra sak med att dela boende med hunden...

Nåt måste man göra med det konstanta inflödet av pengar. Hojåkning är ett förbannat roligt sätt att få balans i ekonomin :D

Hahaha, sant:tummenupp

Last edited:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Det är ju tråkigt att höra att man slutar.
Jag gjorde det också 1995 pga ekonomin, sedan dolde jag det bakom en massa andra ursäkter. Men så kom den där våren då jag faktiskt kunde investera igen, den kom efter 10 vårar utan den möjligheten (riktigt tråkiga vårar:rolleyes: ).

Nu är man mognare, kör lite mer med hjärnan och vet vad man kan köpa utan att ekonomin eller familjen skall få lida. Sedan att man har en förstående fru underlättar ju:tummenupp .

Tids nog blir alla återfallsknuttar. (Inte för att jag är lastgammal ännu, och ingen krom moppeägare till trots).

MC är bland det roligaste man kan göra, förr eller senare inser du det igen!:)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sorry to hear buddy... :(

Jag är fortfarande i det spåret att man blir som ett barn på julafton varje vår, men tänker mer på hojen än på att äta. Ska hämta hojen i veckan, fixat o donat med att sno ett släp på jobbet, byggt liten ställning där hojen ska stå imot på släpet (kommer köra 30mil, bra om den står stadigt) och allt som har med mc att göra just nu är som känslan av att vara nykär! man pratar om det hela tiden o vill göra saker som har med mc att göra.

Jag kör ett tag till i livet! Har i princip slutat med surfing, skateboard, resor m.m. bara för att jag känner att mc är mitt liv!!

:hojcbr

Kneedrag

Guest
Jag är inte rik men har 1000 kubik.

Javisst kastar man pengar i sjön när man äger en hoj men för MIG är det värt varenda öre.(andra rökar upp sina pengar eller köper en fin bil/hus) Hojåkning ger så mycket tillbaka. Fihetskänslan, kompisar, lär mig att meka mc , tävlingslust ,banåkning ,buskörning på favorit kruviga vägen, smidigt fordon m.m.

Nu blir det offtopic här Jag är villig att betala risken . Vet det kan vara sista gången man sätter sig på hojen varje gång man åker ut och åker. Men tänker rökare på samma sätt när de stoppar pinnen i munnen??:va
Jag har varit nära att bli påkörd /överkörd flera gånger med trampcykeln alldrig med MC:n:va

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
2831883 Nu är sporthojjen såld och kommer aldrig mer igen. Vissa saker som jag reflekterat över under min tid som hojjåkare skulle jag vilja dela med mig av.

Sporthojjsåkaren är en trevlig men naiv och trångsynt människa som genom sin besatta hängivenhet slår ifrån sig all kritik mot sin hobby. Jag sålde min hojj efter en kalkyl över vad motorcykeln kostat mig under två sommrar och ångrar mig inte för fem öre. Tidigare var detta otänkbart och det fick kosta vad det kosta ville. Jag tror aldrig jag spenderat liknande summor på annat och konstaterar att mc är en fruktansvärt dålig affär.

Hursomhelst önskar jag er lycka till med en dubbling av trafikförsäkringen och en konstant uppförsbacke i form av divere intresseorganisationer som försöker göra er hobby till historia.

Farväl
Well.. skaffa dig fru och barn så inser du snabbt att en sporthoj är en relativt prisvärd hobby!!

Och du som tycker att: "Sporthojjsåkaren är en trevlig men naiv och trångsynt människa som genom sin besatta hängivenhet slår ifrån sig all kritik mot sin hobby.".. borde prova på att umgås med småbarnsföräldrar!!!

Köp du tillbaka din hoj och njut av frheten..

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ett par golfskor 1200 = en månads försäkring
Ett tennisraket 1600 = En Triumph tankväska
En juste kväll på krogen 1000 = Ett fatbar styre
En golfklubba (Mizuno MP-32 Steel Shaft (3-PW) ) 7000 = ett slipon
Ett års röka 8700 = 1 år HEL/HEL If speed triple + 30L soppa

En Vator 1R (båt) 1978 som används ett par gånger om året 79.500 = Speedtriple ca -05

Edit:

Cresent 590 1990 som används ett par gånger om året 100.000 = Blå triumph Speed triple -06 som används nästan varje dag från ungefär Mars/April till ungefär November/december

Tillägg:
Kyl och frys stainless med ismaskin 18500 = Vitlackade utan ismaskin + Arrow 3-1 helsystem i Titan

Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Tråkigt då.

Nu är sporthojjen såld och kommer aldrig mer Hursomhelst önskar jag er lycka till med en dubbling av trafikförsäkringen och en konstant uppförsbacke i form av divere intresseorganisationer som försöker göra er hobby till historia.

Farväl

Är väll ganska fantastiskt att du som studerandet har haft råd med en R1:A?`

Sen är det väll inte intresseorganisationer som försöker tillämpa "Mc döden" Utan snarare en regering som du hjälpte till att rösta fram..(läst tidigare trådar ifrån dig). Fan vet om det hade vart bättre med den gamla iofs...

Aja lycka till nu i framtiden! Men som många säger så kommer du snart krypande tillbaka när fitt saften slutat rinna till mer än på födelsedagar och Nyår.
¨

Kneedrag

Guest
Aha du har träffat en flicka

hmm inte för att verka viktigpetter:D men det kan vara andra hållet också, Han kan ju träffat en pojkvän :D vad vet vi, vi är ju så trångsynta.
Var en tjej här på Sh som sluta åka pga pojvänen tyckte det var för farligt så skyll inte alltid på tjejen :) :tuttar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring