Framtiden
Jag både dyker och kör sporthoj... tycker inte sporthojandet är så inih-te dyrt. Iaf inte i relativ jämförelse med dykningen som jag har väldigt hög "timkostnad" för (eftersom det inte blir så ofta, eller länge), så allt är relativt, men då åker jag ju inte senaste värstingen med hjälp av banklån + svinpremier för försäkring heller.
Betalar 2 å 2 för helförsäkring helår, hojen kostade runt 40 i inköp, osch ja, det är en kostnad jag kan leva med. Inte dyrt hur man än räknar. Slå ut det på tiden jag ägt hojen, eller körmil, i bägge fallen är det billigt.
Även totalsumman är ok.
Sen att jag lyckas köra lite byta tjänster osv vilket gör att jag kan "åka gratis" i vissa aspekter är en annan sak. Det gör bara saken ännu bättre, men ff ingen kostnad som hade ruinerat mig.
Jag har aldrig förstått människor som ena dagen brinenr för en sak, som kommer en dag och säger: "nu gillar jag inte det här längre"
Känns...märkligt.
Själv skiter jag i att röka och spar 16.000:- om året till - hojåkning!
En solklar (och enkel) prioritering.
Självfallet gillar du att åka hoj, men har letat motiv för att kunna sluta pga ekonomi. Men kom inte och säg att du inte vill vrida om gasrullen!
Du kommer snart sitta på en Honda 750 "Sevenfifty" a´la 80-talsretro, med packväskor och ruta, tuffa runt och trivas, minnas ett och annat knäskrap, och le vid minnet.
Du lider av en djup depression efter vad du ställt till med och riskerar att hamna i en psykos. Du har bara två alternativ, tjöp en hoj eller plågas i evig tid :devil
Så kan man oxå säga det, lite mer Västmanländskt, rätt ut!