Följande saker är säkra:
Den 25:e varje månad:
xx,xxx:- in på kontot
Den 24:e nästa månad:
Ovanstående pengar har försvunnit till saker som mat, boende, räkningar, sparande, köp av prylar, förs. till bilen, bensin, ett och annat dataspel, parkering på skolan, en massa kaffe på skolan, dyr lunch på skolan, förut och snart igen trängselskatt på bilen, ja listan kan göras lång.
Exakt vad vi lägger våra pengar på är olika, men en sak är säker; får man helt plötsligt mer pengar, får man också fler hål att stoppa i.
Det viktigaste är att du själv känner att du gjort rätt val. Nu när du har de pengarna du fått över, först nu kommer du kunna veta om du gjort rätt val. För om det enda som hände var att du fördubbalde ditt pensionssparande och köper mer onyttig mat, fan, fortsätt kolla på blocket. Men om du känner den där frihetskänslan som man ibland kan känna när man slutar med något som tidigare givit en huvudbry, fortsätt framåt, och titta inte bakåt. Jag slutade själv med tävlingspaintball för några år sedan. Det var skitkul, jag gillade det verkligen, men jag tyckte ändå inte att jag fick valuta för pengarna det kostade att åka runt på tävlningar, boll, reservdelar till markören osv. Jag sålde allt utan att berätta något för min sambo, men till middagen den dagen tog jag fram de 20,000:- jag fått för mina prylar, jag har aldrig ångrat det beslutet. Jag skrev ett EXAKT likadant inlägg som du skrivit här på vårt forum, men jag gick aldrig tillbaka för att se vad folk skrivit. Jag har aldrig sedan den dagen tittat tillbaka.