Ligger lite i det han säger! Men att räkna på vad saker kostar om jag skulle göra det så skulle jag vara en tråkig människa som satt hemma i ett mörkt rum men massa pengar på banken.. och vad skall dem göra där ?
Det kallas att förvalta pengarna, för mig är inkomst både ngt som gör att jag kan leva i vardagen som mat och tak över huvudet, men också pengar till det som gör det lönt att arbeta så jag kan se fram emot mina roliga leksaker och hobby!
När jag hade studion tänk vad många pengar jag lagt på mjukvaror osv, fick inte tillbaka ngt direkt av allt det jag förlorat så i mitt fall har jag jämnt förlorat pengar kanske 1-2 miljoner om man räknar allt, men jag har fått kunskap och jag har hållit mig borta från andra saker som fester knark och skit och då är det värt tycker jag.
Om man tänker såhär istället... du betalar säg 2000 kr i månaden för din hoj, har du jobb och allt så kunde det ju varit så att du tjänat 2000 kr mindre i månaden och på så vis har du ju hojen gratis om du tänker så
Nej pengar skall man inte räkna... tänk de som sparat sedan de var 4 år tills 25-30 års åldern... kanske för att köpa sin drömbil, hus osv... men de råkade förolyckas när de blev 24.. LEV NU är mitt motto!