Farväl

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
... Jag ser fram emot än att få ha hojen tillgänlig när som och få uiiila med fladdriga jeans i kvällsskolen. Det får kosta vad det vill. ...

:yoparty

Jag kan inte uilia men det är det jag ser mest fram emot förutom banåkat... o bara få glida iväg en sköööööön sommarkväll...:) Skinnjacka+jeans är ett måste!

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Vad är en bra affär? Något som inte kostar pengar eller något som ger mer än vad det kostar?

För mig är ett par skridskor en dålig affär, det skulle vara 3500:- som Jag ALDRIG skulle utnytja. I nu läget finns det inte så mycket annat för mig Jag ser fram emot än att få ha hojen tillgänlig när som och få uiiila med fladdriga jeans i kvällsskolen. Det får kosta vad det vill. (900/mån halv, och en ljuddämpare denna sommaren+ lite soppa)

Jag håller med dig Teo. Hojar kostar....punkt slut! Klarar man inte av det är det bara att sälja, gråta och hålla käft. Klagaomål och försök till att berätta för andra att dom gjort en dålig äffar ekonomiskt hör inte hemma här. Vi VET hur dyrt det är och väljer det ändå.....för det är så jävla kul. :yoparty

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Motorcykel är beroendeframmkallande.

Man kan resonera, hålla på med kognitiv terapi,hitta 100 anledningar att inte åka hoj, men....... så kommer våren. Alla dessa ljud.... man blir omkörd i bilköerna...grannen startar sin hoj ..... Behöver jag fortsätta ??

Man lever bara en gång. Det finns ingen repris
Kör hårt

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu är sporthojjen såld och kommer aldrig mer igen. Vissa saker som jag reflekterat över under min tid som hojjåkare skulle jag vilja dela med mig av.

Sporthojjsåkaren är en trevlig men naiv och trångsynt människa som genom sin besatta hängivenhet slår ifrån sig all kritik mot sin hobby. Jag sålde min hojj efter en kalkyl över vad motorcykeln kostat mig under två sommrar och ångrar mig inte för fem öre. Tidigare var detta otänkbart och det fick kosta vad det kosta ville. Jag tror aldrig jag spenderat liknande summor på annat och konstaterar att mc är en fruktansvärt dålig affär.

Hursomhelst önskar jag er lycka till med en dubbling av trafikförsäkringen och en konstant uppförsbacke i form av divere intresseorganisationer som försöker göra er hobby till historia.

Farväl

Tack o hej själv! Backar du ur trots spons av päronen?? El kanske var det de som backade ur..:rolleyes:

Själv så kommer jag ALDRIG ta mig ur hojträsket, på ett el annat sätt kommer jag köra hoj tills de släpar av mig, jag tycker det inte är roligt med en försäkringshöjning, men jag kan ta den ekonomiska smällen..blir det allt för dyrt så får man väl skaffa annat åkdon ivärsta fall, men det är ju tidigast år 2009 tills 100% iga höjningen på trafiken, då hinner min hoj åldras och sjunka i premier och jag kan ta enbart trafikförsäkring mot halv, men man kan fråga sig vad den ekonomiska vinningen för samhället har varit då! Enbart försäkringsbolagen har tjänat på detta, då folk får betala samma premier för en Mycket mycket sämre försäkring, de slipper stöldproblemet helt o hållet för de som tecknar om till trafik för lite ekonomisk vinnings skull.

Lite tråkigt att du bara från att varit en entueist börjar baktala sporthojsåkare direkt, så att t om du hör till intresseroganinsation som motarbetar de SANNA sporthojsentueisterna...naiv o trångsynt? Du talar nog enbart för dig själv....

Själv så brukar jag inte tobak, dricker knappt en droppe, går inte på dyra krogsvägar, är ingen "prylbög" så jag måste skrapa lite från min samlade hög till det bästa man kan förbruka pengar på=HOJ!!

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Ligger lite i det han säger! Men att räkna på vad saker kostar om jag skulle göra det så skulle jag vara en tråkig människa som satt hemma i ett mörkt rum men massa pengar på banken.. och vad skall dem göra där ?
Det kallas att förvalta pengarna, för mig är inkomst både ngt som gör att jag kan leva i vardagen som mat och tak över huvudet, men också pengar till det som gör det lönt att arbeta så jag kan se fram emot mina roliga leksaker och hobby!
När jag hade studion tänk vad många pengar jag lagt på mjukvaror osv, fick inte tillbaka ngt direkt av allt det jag förlorat så i mitt fall har jag jämnt förlorat pengar kanske 1-2 miljoner om man räknar allt, men jag har fått kunskap och jag har hållit mig borta från andra saker som fester knark och skit och då är det värt tycker jag.

Om man tänker såhär istället... du betalar säg 2000 kr i månaden för din hoj, har du jobb och allt så kunde det ju varit så att du tjänat 2000 kr mindre i månaden och på så vis har du ju hojen gratis om du tänker så :)

Nej pengar skall man inte räkna... tänk de som sparat sedan de var 4 år tills 25-30 års åldern... kanske för att köpa sin drömbil, hus osv... men de råkade förolyckas när de blev 24.. LEV NU är mitt motto!

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Jag gjorde precis som du i år. Sålde hojjen.
Men mycke är pga av pengar nu när jag pluggar o sen allt som hände förra året.
Men jag kommer tbx om nåt år de är jag säker på.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag sålde min hojj efter en kalkyl över vad motorcykeln kostat mig under två sommrar och ångrar mig inte för fem öre. Tidigare var detta otänkbart och det fick kosta vad det kosta ville. Jag tror aldrig jag spenderat liknande summor på annat och konstaterar att mc är en fruktansvärt dålig affär.
Klokt gjort. Det finns mycket annat man kan göra för de pengarna. Tror man att man kan få roligare på annat sätt så är det bara att välja det istället.

Ha kul :)

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Att åka hoj eller inte. Det är frågan.

Ahhh, nice tråd. Här lyser verkligen den panikslagna hojåkaren's beslutsångets i sin färd här i livet, rakt igenom.

Cynikerna har frossat i gossens beslut och fällt sina livserfarenhetskommentarer.

Men gör det du tycker är rätt (Chii) men det innebär inte att det är rätt i morgon.

Lycka till i dina beslut, för tiden och livserfarenheten hinner även upp dig.

:rolleyes:

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ger det mer livskvalitet än vad det kostar, åk hoj. Ger det mindre än vad det kostar, sälj. Frågor? framåt!

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Leva för livet

...all kritik mot sin hobby...

Hobby? För mig är motorcykeln ett måste :huvet .
Är det bara ekonomin det handlar om? Åk kollektivt för övrigt och köp en billigare hoj. Jämfört med de nya försäkringarna har en nyare H-D betalt sig inom 3år.

Japp, jag har också fru :tuttar och barn, alla mc-intresserade :yoparty .

Men givetvis så hoppas jag att du blir lycklig med dina beslut. Jag är det efter mina.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Tack o hej själv! Backar du ur trots spons av päronen?? El kanske var det de som backade ur..:rolleyes:

Själv så kommer jag ALDRIG ta mig ur hojträsket, på ett el annat sätt kommer jag köra hoj tills de släpar av mig, det bästa man kan förbruka pengar på=HOJ!!

En dag händer det och du Väljer rattar med muff istället för Pvc raket.

Jag var där för länge sen typ 1923 känns det som, sen går man igenom en metamorfos inser att man har fått sin ungdom stulen.
Man gör som sandströmmingen köper en pojkdröm lackar om den i en kulört hemmablandning och drömmer om sin stulna ungdoms och revanchen är nära.
Jo jag är där åxå.

Jag tror pengarna styr oss alldeles förb.....

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ducati 900ss
pengar e bara papper, tryck nya.. kossta vad det vill en livsstil e en livsstil kan inte leva utan adrenali

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring