Fat Club Sporthoj!!!!!!!!

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Ravetrancer skrev:
självklart är det det som är hela meningen med kuren. Gå ner fort och därefter anpassa kosten så att du inte äter mer än du bränner. Börjar man sen äta som innan så e man ju körd igen, och det dubbelt så fort. //R

Får nog, åtminstone delvis, be Rejvis och grabbarna lite om ursäkt. Blev lite nyfiken igår efter denna diskussion, och gjorde lite litteratursök. Hittade en artikel i läkartidningen från -95 av bl.a. Stefan Rössner, som är "Mr Bantningsdoktor" i Sverige, där man ansåg det effektivt och smärtfritt att använda denna typ av bantningspulver i starten på ett viktnedgångsprogram.

Dom rekommenderade en ren "påsdiet" på mindre än 1000 kcal/dygn under 12-16 veckor för att ge en viktreduktion på 10-20 kg. Cambridge, Nutrilett Intensiv mm stod med på listan på tänkbara VLCD-alternativ (Very Low Calorie Diet).

Så se på faan, det kanske funkar trots allt, i alla fall som start på en mer omfattande förändring. Kör på bara så länge ni mår bra. :tummenupp

Tillägg: OBS att Rössner och grabbarna rör sig med en annan typ av kunder, där indikationen för denna diet är BMI > 30 (eller > 27 + medicinska komplikationer), dvs inte folk som bara vill bli snygga till beachen i sommar....
 
Last edited:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag har efter några månaders jobb på gymmet tappat 15 kg och kläderna hänger som fan och man får för göra massa nya hål i skärpet , är inte färdig än ....Jag äter mycket mer nu än tidigare (men det är nyttigt käk) så man har fått igång ämnesomsättningen , det känns skönt att slitet ger resultat........ Till alla som jobbar med viktminskning, håll ut och kämpa vidare..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu ska man ut å bränna lite fett, ett gympass på Minimoton ger resultat :D
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
När jag slutade NIAN vägde jag 86 kg och va ca 180cm. Jag har alltid haft mage och det stör mig. Under sommaren så va jag sjuk en vecka och då äter man inte mycket. Sen slutade jag nästan helt att äta under sommarlovet. Och det resulterade att när jag började gymnasiet så vägde jag 69 kg = 17 kg på ett sommarlov (2 mån) Nackdelen va dock att jag svimmade några gånger tills min mamma tvingade mig att börja äta... Nu ca 8 år senare så väger jag TYVÄRR 96 kg och har en fet mage...

Så nu är det dax att göra något åt det här...

// Fat Score
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Väger 95-97kg och styrketränar 4 dagar i veckan och 2 dagar fotbollsträning.

Mål är att ha en BF ( Body fatt ) på under 14% ( ligger nu på 20% )
och väga strikt under 90, alltså 89, 87, 86 osv osv

Min träning ser ut såhär i veckorna om någon är intresserad att se:
Måndag - Styrketräning + Fotboll
Tisdag - Styrketräning
Onsdag - Fotbollsträning
Torsdag - Styrketräning
Fredag - Styrketräning
Helg - Vila

------------

Maten består av havregryn på morgonen på vardagar och en proteindrink sedan runt 12.00 så har jag middag i skolan ( kan tyvärr inte bestämma vad måltiden ska bli ) efter skolan ca 16.00 - 18.00 så är det oftast styrketräning + proteindrink + banan efter träningen sen kommer jag hem och käkar vad morsan har serverat.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag förstår era problem men vad gör man om man vill gå UPP i vikt? Jag är knappt 180 och väger knappt 60kg. Äter som en häst, men inte tusan går jag upp :( Ska börja lyfta skrot, det borde väl vara det effektivaste för mig?
 

Majk

Guest
Det står för mycket ovesänligt i denna tråd.
Jag väger 4 siffrigt ( 117,5)så lyssna på mig .
Jag har provat på pulverbantning i omgånar dom senaste 10 åren (absolut inget skitsnack) så jag vet vad jag pratar om , det funkar med pulverbantning men.... just det MEN som allt vad Bantning inefattar så går man upp dom lätt förgångna kilorna + några till varje gång.... därav min högsta vikt 138 kilo.. så till slut tröttnade jag , det är bara att inse Rätt kosthållning + motion(prommenader är bästa fettförbrännaren dock i RASK takt ca 30-45min/dag) gärna träna på gym ( det är roligare än många tror) men som med allt så måste träning göras RÄTT dvs ta kontakt med instruktören på ditt gym fel träning leder ingenvart , tala om för instuktören vad som är ditt mål dvs bränna fett , mitt gymprogram är enkelt och funkar och man känner sig BRA efter varje pass men regelbunden träning är ORDET.

Det går sakta att gå ner i vikt på rätt sätt men det handlar om en annan livsstil , börja med att Alltid äta FRUKOST 1dl mussli + 1dl lättmjölk eller havregrynsgröt + mjölk ...jag lovar om du gör det samt äter 2 stadiga mål om dagen som innerhåller Pasta lång koktid dvs durumvete , potatis , Ris (inte snabbris) och kombinerar detta med tex kotlett , tonfisksås(till pastan) Kyckling så händer det grejer :tummenupp

Lycka Till och ha inte bråttom , jobba på lång basis , detta gäller även underviktiga men med mera muskelinriktad gymträning.
Tack för mig Mvh Majk.
 
Last edited:

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Majk skrev:
Det står för mycket ovesänligt i denna tråd.
Jag väger 4 siffrigt ( 117,5)så lyssna på mig .
Jag har provat på pulverbantning i omgånar dom senaste 10 åren (absolut inget skitsnack) så jag vet vad jag pratar om , det funkar med pulverbantning men.... just det MEN som allt vad Bantning inefattar så går man upp dom lätt förgångna kilorna + några till varje gång.... därav min högsta vikt 138 kilo.. så till slut tröttnade jag , det är bara att inse Rätt kosthållning + motion(prommenader är bästa fettförbrännaren dock i RASK takt ca 30-45min/dag) gärna träna på gym ( det är roligare än många tror) men som med allt så måste träning göras RÄTT dvs ta kontakt med instruktören på ditt gym fel träning leder ingenvart , tala om för instuktören vad som är ditt mål dvs bränna fett , mitt gymprogram är enkelt och funkar och man känner sig BRA efter varje pass men regelbunden träning är ORDET.

Det går sakta att gå ner i vikt på rätt sätt men det handlar om en annan livsstil , börja med att Alltid äta FRUKOST 1dl mussli + 1dl lättmjölk eller havregrynsgröt + mjölk ...jag lovar om du gör det samt äter 2 stadiga mål om dagen som innerhåller Pasta lång koktid dvs durumvete , potatis , Ris (inte snabbris) och kombinerar detta med tex kotlett , tonfisksås(till pastan) Kyckling så händer det grejer :tummenupp

Lycka Till och ha inte bråttom , jobba på lång basis , detta gäller även underviktiga men med mera muskelinriktad gymträning.
Tack för mig Mvh Majk.


Helt rätt, men dock ska man inte äta pasta efter träningen pga det är långsamma kolhydrater sen är det lite väl för mycket GI i pasta. Men nu är jag inte ALLS bra på att laga mat så jag utgick nu ifrån pasta när man kockar det i 3 minuter ( vet att du skrev mer ) men det kan väll inte bli sådär jätte mycket skillnad??

Men som han sa, morgonpromenader är absolut toppen och gå i rask takt.
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Quaya skrev:
Helt rätt, men dock ska man inte äta pasta efter träningen pga det är långsamma kolhydrater sen är det lite väl för mycket GI i pasta. Men nu är jag inte ALLS bra på att laga mat så jag utgick nu ifrån pasta när man kockar det i 3 minuter ( vet att du skrev mer ) men det kan väll inte bli sådär jätte mycket skillnad??

Men som han sa, morgonpromenader är absolut toppen och gå i rask takt.

Du säger att pasta har för långsamma kolhydrater, alltså för lågt GI och dessutom för högt GI? :va
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Tja, ska och ska äta pasta efter träningen. Visst kan du äta pasta efter träningen ingen skada i det, problemet är ju dock att kroppen inte kan tillgodogöra sig näringen för att enzymerna bryter ned pastan för sakta. Ock musklerna skriker ju efter energi (snabba kolhydrater) efter att ha blivit nedbrutna.

Men det kanske var det som menades! :)
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
OLDEN skrev:
Tja, ska och ska äta pasta efter träningen. Visst kan du äta pasta efter träningen ingen skada i det, problemet är ju dock att kroppen inte kan tillgodogöra sig näringen för att enzymerna bryter ned pastan för sakta. Ock musklerna skriker ju efter energi (snabba kolhydrater) efter att ha blivit nedbrutna.

Men det kanske var det som menades! :)

Precis, det jag skulle komma fram till men hade lite bråttom att skriva det jag skrev innan. Snabba kolhydrater som gäller efter träningen så kroppen kan ta upp det snabbt och icke efter träning så gäller det långsamma kolhydrater, även protein behöver kroppen efter träningen för att bygga upp musklerna bra. ( det är som byggnadsstenar ) som många kallar det och man ska ligga på runt 200g protein om dagen vad jag har hört.

Men jag har hört att makaroner, gröt osv osv är långsamma kolhydrater av någon och bland annat makaroner på något sätt ska vara i form av högt GI... jag kan ha fel?!?! någon som kan rätta mig?
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Quaya skrev:
Men jag har hört att makaroner, gröt osv osv är långsamma kolhydrater av någon och bland annat makaroner på något sätt ska vara i form av högt GI... jag kan ha fel?!?! någon som kan rätta mig?


Nja, pasta har av tradition kallats långsamma kolhydrater om man jämför med t. ex. potatis och ljust bröd. Sen har snabbmakaroner betydligt högre GI (alltså snabbare kolhydrater) än fullkornspasta. Allt beror ju på vad man jämför med men nog får pasta räknas som hyfsat lågt GI ändå.

Förresten, visst kan man äta pasta efter träningen men man behöver få i sig lite snabba kolhydrater direkt efter träningen också, till exempel nån banan eller så.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jahapp, ny vägning idag då. Vägde 116,0kg idag :)
Veckan som gått har jag ändock ätit mat, inte i samma mängder som förr men klart för att känna att min kropp var nöjd o mätt. Har ej ätit varje dag dock utan gått på min pulverdiet oxo.
Det har vart mycket tonfisk, som jag alltid äter med en hel rå lök och en skiva vitt bröd. Sen vart det fest i helgen då vi invigde vår nya klubbstuga, där blev det 2 korv med bröd och 1 fläskkarré med potatissallad samt vitt bröd. Har ätit spaghetti med köttfärssås och äggröra med bacon i veckan oxo.
Känner mig klart nöjd med min viktnedgång. Jag har säkert klämt i mig mer i veckan men kommer inte ihåg. Försöker oftast att äta nyttigt när jag äter och inte för mycket.

//Rejvis
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
En kokt med bröd är 300 kalorier, motsvarar 2 stora stark, öl är ju en slags blöt smörgås :fyllisar :tungan
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag vet att korv med bröd innehåller massor med kcal, men nu var det fest så det fick gå.....

//R
 

vass grabb

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2004
Ort
halland
Hoj
ktm200, r1a
Efter 42km längdåkning i söndagshar jag halkat ner till 73,5 mot normalt 76kg
:banana
Ravetrancer skrev:
Hej

Hur går det för er alla bantande ??????

Jag är på pulver diet nu, har vart det i 5 veckor fast jag har ätit ganska mycket ändå.

Fast från o med idag blir det stenhård kur utan massa snedsteg med massa mat.

Började med en startvikt på 130,5kg, har efter 5 veckor gått ner till 117,5kg.
Mål: under 100kg till att börja med

Timmy startade med en vikt av 128.5kg och har efter 5 veckor gått ner till 107,5kg, en minskning på 21kg.
Mål: Att få på sig skinnstället som han inte haft på sig på 4,5år, det klarade han förra veckan redan så nu är det ner till underr 100kg.

Han har då endast druckit pulver och inte ätit något under denna tid.

Nu skall jag skärpa mig o låta bli maten :(

Vi försöker oxo att simma 3 dagar i veckan á 45minuter för att få lite motion.

Så hur går det för er andra????

Mvh Rejvis. :yoparty
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Ravetrancer skrev:
Jahapp, ny vägning idag då. Vägde 116,0kg idag :)
Veckan som gått har jag ändock ätit mat, inte i samma mängder som förr men klart för att känna att min kropp var nöjd o mätt. Har ej ätit varje dag dock utan gått på min pulverdiet oxo.
Det har vart mycket tonfisk, som jag alltid äter med en hel rå lök och en skiva vitt bröd. Sen vart det fest i helgen då vi invigde vår nya klubbstuga, där blev det 2 korv med bröd och 1 fläskkarré med potatissallad samt vitt bröd. Har ätit spaghetti med köttfärssås och äggröra med bacon i veckan oxo.
Känner mig klart nöjd med min viktnedgång. Jag har säkert klämt i mig mer i veckan men kommer inte ihåg. Försöker oftast att äta nyttigt när jag äter och inte för mycket.

//Rejvis

Bit ihop och kör ren kur så får du se på fan... :hihi Jag blev nästan rädd! :)
 

MikkE

Guest
var det ingen som såg på programmet som gick på femman... "Fat slim" nånting?? Snubben där gick ner 64 kilo på ett år. Innan vägde han 168kilo. Det tycker jag är otroligt strongt, speciellt i den viktklass han hade. Han körde träning minst 8-10 ggr i veckan, joggade, åt endast "riktig" mat osv. Ganska så otroligt fatktiskt tycker jag..

//Micke
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top