Feminism i ett nötskal

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Fungerar sällan i kriminella gäng eftersom de saknar lojalitetskänsla vilket gör att de försöker lura gänget eller andra medlemmar av gänget. Brukar inte uppskattas så de sorterar liksom ut sig själv.
.

Är det så eller drar du den slutsatsen? Det är mycket möjligt men samtidigt känns det som den skarpaste psykopaten har kyla nog att att kunna glida igenom hierarkin med armbågar här och där för att nå toppen. Om de nu gör allt för att det ska gynna dem så borde de kunna skådespela för att det ska gynna dem i längden.

Ja, jag vet inte. Men man får ju känslan av att de högsta bossarna skulle kunna vara fullpsychos. Gorillorna/fotsoldaterna är ju bara missanpassade.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Hur kan det här delas på Facebook? Är det ingen som läser vad det står? Vill du hellre hålla käft/ Vi ber dig hålla käft.

http://nyheter24.se/nyheter/interne...r-isabella-blondinbella-lowengrip-svar-pa-tal

Vi begär inte att du hädanefter ska kalla dig feminist. Men vi ber dig att hädanefter undvika att uttala dig om detta då det står klart att du inte vet vad du pratar om

Vi vill avsluta genom att be dig att öppna ögonen. Öppna ögonen för din rätt att kunna leva det liv du lever. Din rätt till att få driva din blogg. Din rätt till att få kontrollera din egen ekonomi. Din rätt till att få säga till din man vad du tycker och tänker. Din rätt till att få ha åsikter. Till att inte behöva hålla käften.

För är det verkligen det du vill, Isabella?

Hålla Käften?

:dummer

Nu är det ju fjortisar som skrivit detta... men visst är det extremt motsägelsefullt. En riktig tankevurpa.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nu är det ju fjortisar som skrivit detta... men visst är det extremt motsägelsefullt. En riktig tankevurpa.

De är 18 år och därmed myndiga och det delas friskt av 30plus kvinnor på Facebook. Du det är tankevurpor och dubbelmoral i samtliga feministbloggar, öppna brev osv som jag har läst.

Finns inget i deras livssituation som inte kan skyllas på män och pojkar. Inte de riktiga svin de eventuellt har träffat utan alla män.

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
De är 18 år och därmed myndiga och det delas friskt av 30plus kvinnor på Facebook. Du det är tankevurpor och dubbelmoral i samtliga feministbloggar, öppna brev osv som jag har läst.

Finns inget i deras livssituation som inte kan skyllas på män och pojkar. Inte de riktiga svin de eventuellt har träffat utan alla män.

Det är väldigt lite av det som delas på fb som de som delar det verkligen läst. Än mindre funderar de över innebörden i texten.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är väldigt lite av det som delas på fb som de som delar det verkligen läst. Än mindre funderar de över innebörden i texten.

Sant, och just under parollen feminism funkar detta utmärkt för ingen vill förknippas med att vara mot jämställdhet fast det egentligen innebär att vara emot extremister. För det är vad de är. Det finns flera punkter där man lätt kan jämföra dem med tex vänsterextrema, främlingsfientliga och islamister.

Det är jävligt synd att jämställdhetskampen mm har kapats av feministrörelsen. För målen är väl för det mesta behjärtansvärda men metoderna/retoriken enögd och extrem.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Sant, och just under parollen feminism funkar detta utmärkt för ingen vill förknippas med att vara mot jämställdhet fast det egentligen innebär att vara emot extremister. För det är vad de är. Det finns flera punkter där man lätt kan jämföra dem med tex vänsterextrema, främlingsfientliga och islamister.

Det är jävligt synd att jämställdhetskampen mm har kapats av feministrörelsen. För målen är väl för det mesta behjärtansvärda men metoderna/retoriken enögd och extrem.

Det finns fanatiker i alla led.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det finns fanatiker i alla led.

Nja, tvivlar på att det finns så många inom tex blindas riksförbund som stövlar in och med hot och våld avbryter möten anordnade av de döva. Och i det här ledet är det standard med fanatism och vanligt folk delar på FB och har sig för att det typ är enda alternativet.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Nja, tvivlar på att det finns så många inom tex blindas riksförbund som stövlar in och med hot och våld avbryter möten anordnade av de döva. Och i det här ledet är det standard med fanatism och vanligt folk delar på FB och har sig för att det typ är enda alternativet.

:rofl Förlåt, men lite roligt hade det allt varit.

Du kanske kan hitta folk bland både döva och blinda som tycker att det finns ett rätt och ett fel sätt att vara blind eller döv på. Det skulle inte förvåna mig alls. Att de är blinda/döva gör dem inte skenheliga.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Du kanske kan hitta folk bland både döva och blinda som tycker att det finns ett rätt och ett fel sätt att vara blind eller döv på. Det skulle inte förvåna mig alls. Att de är blinda/döva gör dem inte skenheliga.

Hehe, just de döva har ju faktiskt utvecklat en subkultur med "rätt och fel".

Får mig att tänka på ett gammalt avsnitt ur Seinfeldt där Kramers dvärgkompis stoppar i extra sulor för ett skådis-uppdrag. Han blir utfryst ur gemenskapen då det ansågs omoraliskt att "längda" sig.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Jag vet :D

Inom feministrörelsen verkar dock bara finnas ett synsätt och det är all-in. Men det spelar ingen roll om några blinda tycker att andra blinda är blinda på fel sätt. De använder lik förbannat inte näthat, personangrepp, hot, våld, utseendehån etc. Inom feministerna är ju typ alla extrema, det rör sig inte om några få fanatiker.

Och om de blinda hade använt samma metoder så hade de aldrig kommit undan med det på det sätt feministerna gör. Debatten är helt skev och det är alldeles för högt i tak. Från ena sidan vill säga. När de hemska jämställdisterna kom med argument för att sansa debatten användes ovanstående metoder för att tysta dem, vilket det också gjorde. Bland annat var ju stackars Maria Sveland drivande i frågan och om jag minns rätt även med vid den fysiska attacken. Ingen som verkar bry sig men järnrör ältas ideligen och Maria Sveland är fortfarande martyr.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag vet :D

Inom feministrörelsen verkar dock bara finnas ett synsätt och det är all-in. Men det spelar ingen roll om några blinda tycker att andra blinda är blinda på fel sätt. De använder lik förbannat inte näthat, personangrepp, hot, våld, utseendehån etc. Inom feministerna är ju typ alla extrema, det rör sig inte om några få fanatiker.

Och om de blinda hade använt samma metoder så hade de aldrig kommit undan med det på det sätt feministerna gör. Debatten är helt skev och det är alldeles för högt i tak. Från ena sidan vill säga. När de hemska jämställdisterna kom med argument för att sansa debatten användes ovanstående metoder för att tysta dem, vilket det också gjorde. Bland annat var ju stackars Maria Sveland drivande i frågan och om jag minns rätt även med vid den fysiska attacken. Ingen som verkar bry sig men järnrör ältas ideligen och Maria Sveland är fortfarande martyr.

Man kan anta att det finns blinda feminister också :rolleyes:

Det är ju så att det finns de som vill förändra saker och så finns det de som måste dra allt till sin spets.
Om folk ska raka av sitt kroppshår eller inte är för mig helt ointressant.

Att vi alla ska få rösta tycker jag däremot är mycket intressant. Att få göra sig hörd är viktigt.

Nu får både män och kvinnor, infödda och invandrade rösta i Sverige. Jag tycker det är bra.

Jag är inte för kvotering, men jag är för att vi väcker människors intresse för saker de kanske inte "uppfostrats" till. Då menar jag inte bara den uppfostran som sker i hemmet.

För mig har ordet feminism fått en bismak just på grund av just de som använder det som en anledning att totalt få spåra ur.

Å andra sidan blir jag snabbt bemött med "rabiat, militant feminist" om jag tycker att vi fortfarande har områden kvar att jobba med.

Det är ett effektivt sätt att tysta de som inte tycker det är ok att bete sig som i ditt exempel för den typen av människor vill man ju inte förknippas med.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Det är ju så att det finns de som vill förändra saker och så finns det de som måste dra allt till sin spets.

Att vi alla ska få rösta tycker jag däremot är mycket intressant. Att få göra sig hörd är viktigt.

Nu får både män och kvinnor, infödda och invandrade rösta i Sverige. Jag tycker det är bra.

Jag är inte för kvotering, men jag är för att vi väcker människors intresse för saker de kanske inte "uppfostrats" till. Då menar jag inte bara den uppfostran som sker i hemmet.

För mig har ordet feminism fått en bismak just på grund av just de som använder det som en anledning att totalt få spåra ur.

Å andra sidan blir jag snabbt bemött med "rabiat, militant feminist" om jag tycker att vi fortfarande har områden kvar att jobba med.

Det är ett effektivt sätt att tysta de som inte tycker det är ok att bete sig som i ditt exempel för den typen av människor vill man ju inte förknippas med.

Instämmer.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Duktig flicka.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

:4skrika :6surkart

Du kan ju inte bara :såjaponken när jag försöker vara seriös :tungan

Ha ha ha ha usch hur många gånger har man inte blivit bemött så.
Det tror jag däremot inte är för att jag är kvinna. Antingen är det lilla gumman, duktig kicka, lilla gubben, lilla du, när du blir äldre kommer du att .... osv osv..

Trycka till folk är minsann inte svårt.

:D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Det tror jag däremot inte är för att jag är kvinna. Antingen är det lilla gumman, duktig kicka, lilla gubben, lilla du, när du blir äldre kommer du att .... osv osv..

Vissa som inte klarar av att argumentera använder dessa uttryck för att försöka vinna argumentationen. Föga imponerande. :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Bara för att det stör dig, hjärtat.:såjaponken

Kan ju inte bara skräppa med dig...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det här med militanta handikappade så kan det väl skönjas vissa såna mönster. T ex att hus som byggs (villor) ska vara anpassade för rullstol, oavsett om den som bygger huset och ämnar bo i det sitter i rullstol.

Det var väl också debatt kring skydd av maschaller för att synskadade inte skulle bränna sig.

Osv osv.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...