Feminism i ett nötskal

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här med militanta handikappade så kan det väl skönjas vissa såna mönster. T ex att hus som byggs (villor) ska vara anpassade för rullstol, oavsett om den som bygger huset och ämnar bo i det sitter i rullstol.

Det var väl också debatt kring skydd av maschaller för att synskadade inte skulle bränna sig.

Osv osv.

Fast husen är ju för att kommunerna skall spara pengar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
Stats och media feministerna är inte nöjda förrän man är väldigt närma 100%, och i Göteborg har man nästan hundra procent jämställd fördelning av chefer.

Mål:
Andelen födda utanför Norden samt
andelen kvinnor ska öka på chefsnivå

Resultat:
Andelen födda utanför Norden har ökat
från 6,1 % till 6,3 %. Värdet är näst
högst inom SDF. Andelen kvinnor på
chefsnivå har ökat från 73 % till 79 %.
Östra Göteborg är generellt bra på att
rekrytera utrikesfödda chefer och
kvinnor på chefsnivå.

Detta tyckte man var en god utveckling.

Längst ner på sidan 10.

http://www5.goteborg.se/prod/Intraservice/Namndhandlingar/SamrumPortal.nsf/D6336BCFD55282CDC1257B0500413E06/$File/2_Arsrapport_2012_rattad.pdf?OpenElement

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Stats och media feministerna är inte nöjda förrän man är väldigt närma 100%

Du skämtar säkert men du är nog närmare sanningen än vad du själv tror...
Bäst i klassen är Axfood som om valberedningens förslag antas på vårens bolagsstämma får en kvinnlig majoritet, nära 60 procent, i styrelsen.
http://www.dn.se/ekonomi/bara-tva-av-tio-borsbolag-foljer-reglerna/
Det är alltså Dagens nyheter som skriver det och "bäst" är alltså inte 50% som man lite naivt kunde tro... :glömdet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:4skrika :6surkart

Du kan ju inte bara :såjaponken när jag försöker vara seriös :tungan

Ha ha ha ha usch hur många gånger har man inte blivit bemött så.
Det tror jag däremot inte är för att jag är kvinna. Antingen är det lilla gumman, duktig kicka, lilla gubben, lilla du, när du blir äldre kommer du att .... osv osv..

Trycka till folk är minsann inte svårt.

:D

Tycker du verkligen att det tillför något att hantera en komplimang som ett sätt att "trycka till folk"?

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Sveland medverkade ju i rapporten som nordiska ministerrådet stod bakom. I den fanns förslag om att kriminalisera kritik mot feminism. Alltså vi talar inte om hot och påhopp utan om kritik. Hör inte folk hur satans sjukt det har blivit och inte en enda av de nyttiga idioterna till politiker höjer ens ett ögonbryn.

I den rapporten liksom feminismen i övrigt tar man också till ett fult retoriskt knep. Alla som inte underordnar sig deras ideologi stämplas som högerextremister. Jag slår vad om att det är en medveten strategi.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tycker du verkligen att det tillför något att hantera en komplimang som ett sätt att "trycka till folk"?

Kan det vara så att jag förstår att han drev med mig och du missade det?
Trots att jag fyllde mitt svar med konstiga figurer som gör en massa miner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sveland medverkade ju i rapporten som nordiska ministerrådet stod bakom. I den fanns förslag om att kriminalisera kritik mot feminism. Alltså vi talar inte om hot och påhopp utan om kritik. Hör inte folk hur satans sjukt det har blivit och inte en enda av de nyttiga idioterna till politiker höjer ens ett ögonbryn.

I den rapporten liksom feminismen i övrigt tar man också till ett fult retoriskt knep. Alla som inte underordnar sig deras ideologi stämplas som högerextremister. Jag slår vad om att det är en medveten strategi.

Det är väl förvisso bra att de polariserar och inte infiltrerar?

Tro mig, de blir en parentes i historieskrivningen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:rofl Kvinnor som inte lyckas göra karriär är förtryckta men män som inte tar sin in på politiska poster inom Feministiskt Initiativ är dåliga på att visa upp sig... Joråsåatte... vissa förnekar sig aldrig.

http://www.di.se/artiklar/2014/5/1/schyman-siktar-pa-statsministerposten/
Tolv av tretton i FI:s partistyrelse är kvinnor. Lever ni verkligen som ni lär?
”Vi är en organisation som arbetar för att komma till rätta med de samhällsproblem som vi har utifrån att det finns en mansdominans i sektorer där det finns väldigt mycket makt. Men jag tror inte man kan säga att det är ett samhällsproblem att vi inte har fifty-fifty representation i FI:s styrelse.”

Men duger det att tolv av tretton är kvinnor?
”Vi hoppas naturligtvis att vi får fler män in i organisationen som också är beredda att ta ett större ansvar.”

Är ni inte dåliga på att se de män som har kompentensen och intresset?
”Nej det tror jag inte, men de kanske inte är så bra på att visa sig”, säger Gudrun Schyman, men påpekar samtidigt att antalet män bland medlemmarna har stigit mellan 20 och 25 procent.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Mitt ”gilla” av ditt tidigare inlägg var ett misstag. Om du tycker att ”duktig flicka” är en komplimang är du helt enkelt inte kvalificerad att diskutera med vuxna människor.

Är ni verkligen så jävla lättkränkta att ni på allvar skulle ta illa upp om någon skulle ta illa upp någon skulle kalla er "duktig flicka, duktig pojke" eller motsvarande!?
Jag förstår att man kan bli kränkt om nedvärderas systematiskt, men då är ju nog problemet lite större än ett "duktiga du"...
Min åsikt är att om man inte klarar av att ta en komentar, -oavsett hur klumpigt uttryckt den än är-, så då är man helt enkelt inte kvalificerad att diskutera med vuxna människor.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Är ni verkligen så jävla lättkränkta att ni på allvar skulle ta illa upp om någon skulle ta illa upp någon skulle kalla er "duktig flicka, duktig pojke" eller motsvarande!?
Jag förstår att man kan bli kränkt om nedvärderas systematiskt, men då är ju nog problemet lite större än ett "duktiga du"...
Min åsikt är att om man inte klarar av att ta en komentar, -oavsett hur klumpigt uttryckt den än är-, så då är man helt enkelt inte kvalificerad att diskutera med vuxna människor.

Principen numera är att allt som inte är ryggdunk är kränkande.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati